Formula 1: H Ferrari βρήκε τους περισσότερους ίππους ενόψει του 2023

Ferrari Italian GP 2022

Παρότι από το 2022 και μέχρι το τέλος του 2025 ισχύει η απαγόρευση της εξέλιξης των κινητήρων της Formula 1, η Scuderia φέρεται να έχει βρει συν 30 ίππους σε σχέση με πέρσι. Πώς τα κατάφερε, και πόσους έχουν βρει οι ανταγωνιστές της;

Ένα μήνα πριν ξεκινήσουν στο Μπαχρέιν οι πρώτες χειμερινές δοκιμές των ομάδων της Formula 1 για τη νέα σεζόν, η Ferrari φαίνεται να έχει ενισχύσει περισσότερο από τις Mercedes, RBPT/Honda και Renault/Alpine την υβριδική της μονάδα ισχύος για το πρωτάθλημα του 2023.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του αξιόπιστου ιταλικού Τύπου, συγκεκριμένα, η Scuderia φέρεται να έχει κατά 30 ίππους ισχυρότερο κινητήρα σε σχέση με το 2022, η Mercedes κατά 16 ίππους και η Red Bull Powertrains / Honda κατά 10 hp - ενώ η Renault (Alpine) δεν έχει καταφέρει να αυξήσει την ιπποδύναμη της υβριδικής της μονάδας.

Πώς, όμως, κατάφεραν οι τρεις παραπάνω κατασκευαστές να ενισχύσουν τους κινητήρες τους, ενώ υφίσταται η απαγόρευση εξέλιξής τους, από πέρσι μέχρι και το τέλος του 2025; Η απάντηση βρίσκεται στο γεγονός ότι τους επιτρέπεται να επεμβαίνουν κάνοντας αλλαγές που αφορούν μόνο στην αξιοπιστία των κινητήρων, και όχι στην τοποθέτηση ανασχεδιασμένων εξαρτημάτων.

Η Ferrari επιβεβαίωσε ότι από πέρσι το καλοκαίρι ρύθμιζε τον κινητήρα της να μην αποδίδει τη μέγιστη ισχύ του, προκειμένου να αντιμετωπίσει τα προβλήματα αξιοπιστίας που προκάλεσαν αρκετές εγκαταλείψεις του Charles Leclerc και Carlos Sainz στο πρώτο μισό της χρονιάς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά συνέπεια, βελτιώνοντας την αξιοπιστία της μονάδας της, και συγκεκριμένα τα προβληματικά της εξαρτήματα, είναι πλέον σε θέση να εξαπολύσει την πλήρη ισχύ που εξ αρχής είχε ο κινητήρας της. Η Mercedes, από την άλλη, βρήκε σχεδόν τους μισούς παραπάνω ίππους εξελίσσοντας νέας τεχνολογίας λιπαντικά σε συνεργασία με την Petronas, ενώ η RBPT/Honda επιδιόρθωσε τα προβλήματα που είχε πέρσι με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, MGU-K και MGU-H.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H μόνη που απομένει είναι η Renault - και εδώ τα πράγματα αρχίζουν να παίρνουν μία παράξενη τροπή, καθώς η -ολοκαίνουρια- γαλλική μονάδα ισχύος παρουσίασε ίσως τα περισσότερα προβλήματα αξιοπιστίας από κάθε άλλη πέρσι. Και κυρίως στο μονοθέσιο του Fernando Alonso.

Οι Γάλλοι πέρσι έκαναν την επιλογή να πιέζουν τον κινητήρα τους στο απόλυτο όριο, για να προσπαθούν να εντοπίζουν τα προβλήματα αξιοπιστίας που θα εμφάνιζε, και εν συνεχεία να τα επίλυαν. Συνεπώς, εκ πρώτης όψεως φαίνεται ότι εξ αρχής ο κινητήρας τους πέρσι απέδιδε τη μέγιστη ισχύ του, και δεν υπήρχε άλλη που να απομένει για το 2023.

Όμως, με μια προσεκτική ανάγνωση ίσως κανείς αρχίσει να αμφιβάλλει για την αποδοτικότητα στην πράξη ή για την αστυνόμευση του μέτρου της απαγόρευσης εξέλιξης των κινητήρων. Δηλαδή, να υποψιάζεται ότι πίσω από τις αλλαγές αξιοπιστίας ενδέχεται να κρύβονται και βελτιώσεις της απόδοσης των κινητήρων - που, ως γνωστόν, απαγορεύονται πλέον.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο επικεφαλής του τομέα κινητήρων της Renault F1, Bruno Famin, είναι ένας από αυτούς. Πρόσφατα ο Γάλλος τόνισε: «Ποιός είναι ακριβώς ο ορισμός του προβλήματος αξιοπιστίας; Πίσω από κάθε θέμα αξιοπιστίας, υπάρχει ένα εν δυνάμει όφελος απόδοσης. Το όριο δεν είναι πάντοτε απόλυτα ξεκάθαρο. Αν έχεις ένα θέμα με την τρόμπα νερού, όπως είχαμε εμείς το 2022, είναι ξεκάθαρα ένα πρόβλημα αξιοπιστίας, δεν κερδίζεις τίποτα αν έχεις μια καλύτερη τρόμπα βενζίνης. Αν αλλάξεις το υλικό των δακτυλίων των εμβόλων, τότε θα αποκτήσεις κάτι ισχυρότερο που θα σου προσφέρει βελτιωμένη απόδοση. Οπότε, που είναι το όριο; Δεν είναι ορατό».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ