GP Σιγκαπούρης: Ο Sainz έβαλε τέλος στο σερί του Verstappen μετά από συγκλονιστικό αγώνα

Sainz win Singapore GP 2023

Μετά τη Βραζιλία του 2022 η Red Bull έχασε αγώνα στη Formula 1. Μία εκπληκτική μάχη ως το φινάλε που έφερε τον Sainz στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, τον Norris στη δεύτερη θέση και τον Hamilton στην τρίτη.

Ο 15ος αγώνας της χρονιάς διεξήχθη με 19 μονοθέσια και ο λόγος ήταν το ατύχημα του Stroll στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Καναδός της Aston Martin για προληπτικούς λόγους έμεινε εκτός αγώνα ενώ ο Zhou λόγω αλλαγής κινητήρα ξεκίνησε από το pit lane. Όσον αφορά στις επιλογές ελαστικών, ο 3ος Leclerc έβαλε τη μαλακή γόμα θέλοντας να κερδίσει πράγματα στην εκκίνηση, ενώ οι δύο Red Bull που ήταν εκτός δεκάδας διάλεξαν τη σκληρή γόμα. Η πλειοψηφία των πιλότων άρχισε τον αγώνα με τη μέση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Leclerc έκανε εξαιρετική εκκίνηση, πέρασε τον Russel και ανέβηκε στη δεύτερη θέση με τον Sainz να διατηρεί την πρωτοπορία. Ο Hamilton πέρασε τον Norris και απείλησε τον teammate του αλλά το προσπέρασμά του έγινε ενώ... ίσιωσε το chicane. Μετά από επικοινωνία με την ομάδα και αφού οι αγωνοδίκες σημείωσαν το συμβάν, ο 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έδωσε πίσω τη θέση και στους δύο. Την ίδια ώρα ο Verstappen κέρδισε τρεις θέσεις αλλά όταν έφτασε πίσω από τον Ocon δεν μπορούσε να πλησιάσει και να απειλήσει τον Γάλλο της Alpine.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη Ferrari θέλησαν να κάνουν διαχείριση της κατάστασης, ζητώντας από τον Leclerc να διατηρήσει απόσταση 3 δευτερολέπτων από τον Sainz έτσι ώστε να προστατέψουν τον Ισπανό από ενδεχόμενη προσπάθεια της Mercedes να τραβήξει νωρίτερα τον Russell στα pits για αλλαγή ελαστικών. Ο Μονεγάσκος υλοποίησε το σχέδιο της ομάδας του και ο Sainz κάνοντας τον έναν ταχύτερο γύρο μετά τον άλλον πήρε σημαντική διαφορά. Στον 20ο γύρο ο Sargeant είχε έξοδο και λόγω των θραυσμάτων έκανε την εμφάνισή του το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Ήταν η ευκαιρία όλων για αλλαγή ελαστικών ή εναλλακτική στρατηγική. Οι δύο Red Bull που είχαν ξεκινήσει με τη σκληρή γόμα, έμειναν στην πίστα την ώρα που οι υπόλοιποι μπήκαν στα pits. Ο Sainz διατήρησε την πρώτη θέση βάζοντας και αυτός τη σκληρή γόμα (όπως και όλοι όσοι έκαναν pit stop) και ο Verstappen βρέθηκε στη 2η θέση. Τρίτος παρέμεινε ο Russel που εκμεταλλεύτηκε την αναγκαστική αργοπορία του Leclerc στα pits. Τέταρτος ήταν ο Perez, 5ος ο Norris και 6ος ο Leclerc. Ο Μονεγάσκος στην προσπάθειά του να περάσει τον Norris δέχτηκε προσπέρασμα από τον Hamilton.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ότι οι Red Bull είχαν χρησιμοποιημένα ελαστικά τους στοίχισε. Ο Russel πέρασε τον Verstappen και το ίδιο έκανε ο Norris. Ο Sainz διατηρούσε την πρωτοπορία αλλά όσο η ώρα πέρναγε ένιωθε ολοένα και περισσότερο την πίεση από τον Russel. Ο Alonso πήρε ποινή 5 δευτερολέπτων αφού απέτυχε να μείνει στη γραμμή της εισόδου στο pit lane. Ο Verstappen έχασε ακόμη μία θέση από τον Hamilton και λίγο αργότερα και από τον Leclerc. Η απόδοση της Red Bull ήταν προβληματική και η επιλογή να ξεκινήσει με τη σκληρή γόμα δεν βοήθησε κανέναν από τους δύο πιλότους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μάχη είχε... ανάψει για τα καλά αφού οι 4 πρώτοι είχαν απόσταση λιγότερη του ενός δευτερολέπτου μεταξύ τους και όλοι έκαναν διαχείριση ελαστικών περιμένοντας την κατάλληλη ευκαιρία να επιτεθούν. Στις πιο πίσω θέσεις είχαμε εντυπωσιακές μονομαχίες με τους Ocon, Alonso, Gasly να προσπερνούν τον Perez που ταλαιπωρούνταν από τα φθαρμένα ελαστικά. Η Red Bull δεν άντεξε να περιμένει άλλο για ένα αυτοκίνητο ασφαλείας που θα της έδινε την ευκαιρία να κάνει pit stop και έτσι τράβηξε τους πιλότους της στα pits, πέφτοντας και οι δύο εκτός δεκάδας.

Ο Ocon είχε κάνει εξαιρετικό αγώνα αλλά τον πρόδωσε το μοτέρ της Alpine και αναγκάστηκε να σταματήσει στην άκρη της πίστας. Οι αγωνοδίκες έβγαλαν την ένδειξη του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας και η Mercedes αποφάσισε να ρισκάρει βάζοντας και τους δύο πιλότους στα pits στον 45ο γύρο. Ο Russell ήταν 4ος και είχε να καλύψει 13 δευτερόλεπτα για να φτάσει τον 3ο Leclerc. Ο ρυθμός των Mercedes ήταν εκπληκτικός και όλα θα κρίνονταν από το πόσο γρήγορα θα μπορούσε ο Russell να περάσει τους 3 πρώτους (Sainz, Norris, Leclerc).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στις πιο πίσω θέσεις ο Verstappen μπήκε στη δεκάδα και προσπαθούσε να κερδίσει όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς από ένα grand prix που θα το ξεχάσει γρήγορα. O Russell 8 γύρους πριν το τέλος έφτασε και πέρασε τον Leclerc ενώ το ίδιο έκανε και ο Hamilton.

Οι Mercedes είχαν κάνει τη σωστή επιλογή δίνοντας τρομερό ενδιαφέρον στους τελευταίους γύρους του αγώνα. Στον 57ο γύρο ο Russell βρέθηκε σε απόσταση ενός δευτερολέπτου από τον 2ο Norris. Ο Sainz έκοψε λίγο το ρυθμό του για να προσφέρει στο Norris την ευκαιρία να έχει στη διάθεσή του και αυτός DRS ώστε να αμυνθεί στην επίθεση των δύο Mercedes. O Norris εκμεταλλεύτηκε την πανέξυπνη κίνηση του Sainz και άντεξε στην πίεση του Russell. Η μάχη ήταν συγκλονιστική με 4 πιλότους να διεκδικούν τη νίκη ως τα τελευταία μέτρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Russell έκανε ένα τεράστιο λάθος και έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του. Ο Carlos Sainz πανηγύρισε τη 2η νίκη της καριέρας του και έσπασε το σερί της Red Bull. Ο Norris ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου και ο Hamilton στο τρίτο.

Τέταρτος ήταν ο Leclerc, ο Verstappen τερμάτισε 5ος. Gasly, Piastri, Perez, Lawson

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ