GP Ιαπωνίας: Τρίτο 1-2 για τη Red Bull - Με... εντολή στο βάθρο ο Sainz

Max Verstappen

Η Αυστραλία ήταν απλά μία παρένθεση για τη Red Bull που έκανε το τρίτο 1-2 της σεζόν, με τον Verstappen να πανηγυρίζει την 57η νίκη του. Και πάλι στο βάθρο ο Sainz με τη Ferrari να κάνει τη λογική επιλογή μην αφήνοντας τους πιλότους της να μονομαχήσουν.

Με δεδομένο ότι η φθορά ελαστικών θα έπαιζε τον καθοριστικότερο ρόλο στη Suzuka η πλειοψηφία των πιλότων πήγε στη λογική επιλογή της μέσης γόμας για την αρχή του αγώνα, αλλά ο Alonso έκανε τη διαφορά και προτίμησε να βάλει τη μαλακή για την εκκίνηση. Το πλάνο δεν έπιασε όχι λόγω ευθύνης του Ισπανού αλλά λόγω του ατυχήματος των Ricciardo, Albon.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι δύο πιλότοι είχαν σφοδρή σύγκρουση και σταμάτησαν στα προστατευτικά ελαστικά, με τους Ιάπωνες να βγάζουν άμεσα την κόκκινη σημαία και τα μονοθέσια να επιστρέφουν στα pits, έχοντας τη δυνατότητα να αλλάξουν ελαστικά. Η ομάδα που αποφάσισε να διαφοροποιήσει τα πλάνα της ήταν η Mercedes που έβαλε τη σκληρή γόμα και στα δύο της μονοθέσια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Leclerc με τη μέση γόμα πέρασε τον Hamilton ενώ όλοι έψαχναν να βρουν την ιδανική στρατηγική για να μπορέσουν να κερδίσουν θέσεις. Στη McLaren μπήκαν νωρίτερα από όλους για την πρώτη αλλαγή ελαστικών. Λίγο αργότερα ακολούθησε και ο Alonso που ήταν ο μόνος που αποφάσισε να μείνει με τη μαλακή γόμα.

Στη Ferrari αποφάσισαν να πάνε σε διαφορετική στρατηγική τους δύο πιλότους τους. Ο Sainz πήγε στην πεπατημένη, έβαλε νέο σετ μέσης γόμας ενώ μαζί του μπήκε και ο Perez. Ο Leclerc έμεινε στην πίστα και έδειχνε ότι θέλει να πάει όσο πιο μακριά μπορεί για να κάνει μία αλλαγή ελαστικών. Ο Verstappen έβαλε και αυτός τη μέση γόμα και επέστρεψε πίσω από τον Μονεγάσκο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Vesrtappen εύκολα ξαναπήρε την πρωτοπορία του αγώνα. Στη Mercedes δυσκολεύτηκαν με τη διαχείριση ελαστικών και έβαλαν νωρίς τους Hamilton, Russell για τη δεύτερη σκληρή γόμα, ενώ ο Leclerc λίγο πριν μπει στα pits λίγο έλειψε να χάσει τον έλεγχο του μονοθεσίου του. Μετά την ολοκλήρωση των pit stops ο Perez βρέθηκε πίσω από Norris και Leclerc, αλλά αυτό κράτησε λίγο. Ο Μεξικανός πέρασε χωρίς κανένα πρόβλημα και τους δύο, επιστρέφοντας στη 2η θέση. Την ίδια ώρα ο Sainz μετά το δικό του Pit stop βρέθηκε 5ος, αλλά με πιο φρέσκα ελαστικά από τους Leclerc, Norris.

Στη Mercedes έκαναν και τρίτη αλλαγή ελαστικών, βάζοντας τη μέση για το τέλος του αγώνα. Στην κορυφή δεν υπήρχε κάτι υπό συζήτηση αφού ο Verstappen είχε απόσταση 8 δευτερολέπτων από τον Perez ο οποίος είχε ανάλογη απόσταση από τον Leclerc. Όλο το ενδιαφέρον ήταν αν ο Μονεγάσκος θα κατάφερνε να αντέξει ως το φινάλε και να πάρει το βάθρο από τους Norris, Sainz.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δέκα γύρους πριν το τέλος, ο Sainz εκμεταλλεύτηκε το μπλοκάρισμα του Norris και πέρασε, ανεβαίνοντας στην 4η θέση. Το θέμα ήταν τι θα έκανε η Ferrari με τους δύο πιλότους της. Η απάντηση ήρθε πολύ γρήγορα αφού η εντολή δόθηκε. Ο Sainz πέρασε τον Leclerc και ανέβηκε στην 3η θέση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Sainz έκανε και τον ταχύτερο γύρο, δείχνοντας ότι είχε το ρυθμό να περάσει τον Leclerc και χωρίς να είχε έρθει η εντολή από το Pit wall της Ferrari. Σε κάθε περίπτωση η στρατηγική των κόκκινων ήταν απόλυτα επιτυχημένη αφού επικράτησαν των McLaren ενώ φυσικά δεν μπορούσαν να απειλήσουν τις Red Bull.

O Max Verstappen επέστρεψε στις νίκες, έκανε τον ταχύτερο γύρο και πανηγύρισε για 57η φορά στην καριέρα του, ενώ η Red Bull έκανε το τρίτο 1-2 της φετινής σεζόν. Τρίτο βάθρο στους τρεις αγώνες που έχει τρέξει ο Sainz.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Leclerc, Norris, Alonso, Russell, Piastri, Hamilton και Tsunoda ολοκλήρωσαν τη δεκάδα, με τον Russell να κάνει προσπέρασμα στο τέλος πάνω στον Piastri.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ