GP Ιαπωνίας: Παγκόσμια πρωταθλήτρια η Red Bull και επιστροφή στην.... κανονικότητα για Verstappen

Vesrtappen win Suzuka 2023

Έξι αγώνες πριν το φινάλε της σεζόν η Red Bull επιβεβαίωσε την απόλυτη κυριαρχία της εξασφαλίζοντας και μαθηματικά τον 6ο τίτλο κατασκευαστών της ιστορίας της. Ο Verstappen επέστρεψε στις νίκες πανηγυρίζοντας τη 13η φετινή και 48η της καριέρας του.

H κυριαρχία του Verstappen στις κατατακτήριες δοκιμές μας προϊδέαζε για έναν αγώνα στον οποίο ο Ολλανδός θα είχε τον απόλυτο έλεγχο και οι υπόλοιποι θα πάλευαν για τη 2η θέση και κάτω. Η επιλογή της πλειοψηφίας των πιλότων ήταν η μέση γόμα, με τους Lawson, Tsunoda και Alonso να διαλέγουν διαφορετική στρατηγική βάζοντας τη μαλακή γόμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εκκίνηση έφερε τον Norris μπροστά από τον Piastri, με τον Verstappen να διατηρεί την πρωτοπορία του αγώνα. Ο Alonso ήταν ο μεγάλος κερδισμένος αφού εκμεταλλεύτηκε τη μαλακή γόμα και κέρδισε 4 θέσεις, την ώρα που στις πίσω θέσεις υπήρχαν επαφές μεταξύ Perez - Hamilton και κυρίως Bottas - Albon. Τα θραύσματα υποχρέωσαν τους αγωνοδίκες να βγάλουν το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα.

Ο Perez μπήκε στα pits για αλλαγή ελαστικών αλλά και εμπρός πτέρυγας όπως και ο Bottas που είχε σημαντική ζημιά στο μονοθέσιο του. Στον 5ο γύρο το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε και η μάχη των δύο Mercedes ήταν αυτή που έκλεψε την παράσταση. Ο Russel πέρασε τον Hamilton ο οποίος είχε ένα πάτημα εκτός πίστας, με τον 7 φορές Παγκόσμιο πρωταθλητή να απαντάει άμεσα και να ανακτά τη θέση του. Ο Bottas εγκατέλειψε λόγω επαφής με τον Sargeant

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Verstappen άνοιγε τη διαφορά του από τον Norris, ενώ ο Perez δέχτηκε ποινή 5 δευτερολέπτων για παράβαση κατά τη διάρκεια του αυτοκινήτου ασφαλείας. Τα πράγματα έγιναν ακόμη χειρότερα για τον Μεξικανό αφού έπεσε πάνω στον Magnusson, υποχρεώθηκε να εγκαταλείψει ενώ τα θραύσματα ανάγκασαν τους αγωνοδίκες να βγάλουν την ένδειξη του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Piastri είχε ιδανικό timing στο pit stop του αφού εκμεταλλεύτηκε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας και άλλαξε ελαστικά, την ίδια ώρα που ο Norris έχασε σημαντικό χρόνο λόγω του ότι εμποδίστηκε από τον Perez που προσπαθούσε να γυρίσει στα pits. Η διαφορά του Verstappen άνοιξε στα 10 δευτερόλεπτα και αυτό του έδωσε την ευκαιρία να κάνει το pit stop του με ασφάλεια και να βάλει φρέσκο σετ μέσης γόμας. O Russell ήταν ο ο μόνος που τράβηξε περισσότερο το πρώτο του κομμάτι θέλοντας να κάνει μόνο μία αλλαγή ελαστικών.

Ο Verstappen ήταν ξεκάθαρα ταχύτερος με τη μέση γόμα σε σχέση με τις McLaren που είχαν διαλέξει τη σκληρή. Ο Piastri μπήκε πρώτος για το 2ο pit stop του μαζί με τους Hamilton και Leclerc. Άπαντες έβαλαν τη σκληρή γόμα και στόχος τους ήταν να απειλήσουν τον Russell που με την επιλογή του να πάει σε ένα pit stop τους έβαλε δύσκολα. Ο Verstappen μπήκε στον 38ο γύρο, έβαλε τη σκληρή γόμα και διατήρησε την πρωτοπορία του χωρίς πρόβλημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Norris κατάφερε να βγει μπροστά από τον Russell και διατήρησε τη 2η θέση, ενώ στη Red Bull έβγαλαν και πάλι στην πίστα τον Perez για να εκτίσει την ποινή των 5 δευτερολέπτων αφού σε διαφορετική περίπτωση θα μεταφερόταν αυτή στον επόμενο αγώνα. Στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα ο Russell είχε μειονέκτημα αφού είχε χρησιμοποιημένα ελαστικά και ο Piastri τον έφτασε και τον πέρασε ανεβαίνοντας στην 3η θέση. Όλα έδειχναν ιδανικά για τη Red Bull που περίμενε την ολοκλήρωση του αγώνα για να πανηγυρίσει τον 6ο τίτλο στους κατασκευαστές.

Ο Russell εξακολουθούσε να ταλαιπωρείται από τη φθορά και είδε αρχικά τον Leclerc να τον προσπερνά και στη συνέχεια έλαβε εντολή από την ομάδα να δώσει τη θέση του στον Hamilton ώστε να μπορέσει ο 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής να κρατήσει την 5η θέση για την ομάδα του. Παρά το ότι ο Hamilton έδωσε DRS στον Russell ο Sainz κατάφερε να περάσει τον πιλότο της Mercedes ο οποίος... πληγώθηκε από τη στρατηγική της ομάδας του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Verstappen έφτασε άνετε στη 13η νίκη της σεζόν δίνοντας και μαθηματικά τον τίτλο των κατασκευαστών στη Red Bull, παρά το ότι ο Perez εγκατέλειψε. Οι δύο McLaren έκαναν άλλη μία πολύ καλή εμφάνιση με το πρώτο διπλό βάθρο της σεζόν και πρώτο στην καριέρα του Piastri.

Leclerc, Hamilton, Sainz, Russell, Alonso, Gasly και Ocon συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ