Formula 1: Με νέα ελαστικά για βροχή στο Monaco

Monaco 2022

Η Formula 1 επιστρέφει αυτό το Σαββατοκύριακο, με τον πιο θρυλικό αγώνα στο πρόγραμμά της, το Γκραν Πρι στους δρόμους του Monaco.

Οι τρεις πιο μαλακές γόμες επελέγησαν για τη διαδρομή στο Πριγκιπάτο: η C3 είναι η P Zero λευκή σκληρή, η C4 είναι η P Zero κίτρινη μέση και η C5 είναι η P Zero κόκκινη μαλακή.

Το συνολικό μήκος αυτής της ιστορικής διαδρομής είναι μόλις 3.337km. Έχουν γίνει 68 αγώνες και πολυνίκης είναι ο Ayrton Senna. Ο θρυλικός Βραζιλιάνος κέρδιζε συνεχώς από το 1987 – 1993 με εξαίρεση το 1988 – τότε εγκατέλειψε στον 66ο γύρο ενώ ήταν επικεφαλής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Monaco ως διαδρομή έχει τη χαμηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα, απ’ όλες τις πίστες, περίπου στα 150km/h. H πρόσφυση είναι πολύ χαμηλή και η φθορά περιορισμένη. Οι πιο μαλακές γόμες προσφέρουν πρόσφυση αλλά μηχανικά αυτή είναι περιορισμένη. Δεν αποκλείονται τα γλιστρήματα που παραμορφώνουν την επιφάνεια των ελαστικών.

Πέρυσι λόγω των μεικτών συνθηκών είχαν χρησιμοποιηθεί όλα τα ελαστικά που ήταν διαθέσιμα για το grand prix: Βρόχινα Cinturato Blue, ενδιάμεσα Cinturato Green και οι τρεις γόμες των σλικ ελαστικών. Αν η διαδρομή είναι στεγνή, οι οδηγοί κάνουν μια αλλαγή ελαστικών στον αγώνα, αλλά πέρυσι, οι περισσότεροι σταμάτησαν 3 φορές για ν’ αλλάξουν λάστιχα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα καινούργια βρόχινα ελαστικά Cinturato Blue δεν χρειάζονται προθέρμανση με ηλεκτρικές κουβέρτες. Θα είχαν κάνει ντεμπούτο στην Imola που ακυρώθηκε, ίσως χρησιμοποιηθούν στο Monaco και σίγουρα θα είναι διαθέσιμα για το υπόλοιπο της σεζόν.

Ο διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, Mario Isola, είπε: «Πάμε στο Γκραν Πρι του Monaco κάπως διαφορετικά απ’ ότι περιμέναμε. Θα ήταν κανονικά ο μεσαίος αγώνας σε μια τριπλέτα Ευρωπαϊκών αλλά από τη στιγμή που ακυρώθηκε η Imola, είναι ο πρώτος. Οι εικόνες της πλημμύρας είναι ακόμη στο μυαλό μας, θέλω ακόμη μια φορά να εκφράσω τη συμπαράστασή μας στις οικογένειες των θυμάτων και σε όσους υπέστησαν μεγάλες υλικές απώλειες».

«Το Monaco έχει ένα δικό του ξεχωριστό κεφάλαιο στην ιστορία της Formula 1. Τα χαρακτηριστικά αυτής της μοναδικής διαδρομής που δεν έχει αλλάξει πολύ, εδώ και 60 χρόνια την καθιστούν ανεπανάληπτη καθώς συχνά κρύβει τρανταχτές εκπλήξεις. Καμία άλλη πίστα δεν επιτρέπει στους οδηγούς να αντισταθμίσουν τις αδυναμίες των μονοθεσίων τους με τέτοιο τρόπο. Ένα μικρό συμβάν μπορεί ν’ αλλάξει δραματικά τις ισορροπίες. Η δυσκολία του προσπεράσματος μερικές φορές στερεί θέαμα στον αγώνα. Όμως αυτό καθιστά τις κατατακτήριες δοκιμές πιο συναρπαστικές καθώς η θέση εκκίνησης παίζει ιδιαίτερο ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα την Κυριακή. Όπως συχνά συμβαίνει σε αγώνες δρόμου, η Pirelli διάλεξε τις πιο μαλακές γόμες της γκάμας. Μια από τις ιδιαιτερότητες στο Μονακό είναι πως η πίστα δίδεται στην κυκλοφορία κάθε βράδυ. Έτσι είναι πολύ δύσκολο να στρωθεί με γόμα το οδόστρωμα στην αγωνιστική γραμμή. Η επιφάνεια είναι πολύ γλιστερή. Καθώς η Imola ακυρώθηκε, τα νέα βρόχινα ελαστικά Cinturato Blue που δεν χρειάζονται ηλεκτρικές κουβέρτες για προθέρμανση, ίσως κάνουν ντεμπούτο στο Monaco. Αυτό εξαρτάται από τον καιρό: Ένας ακόμη άγνωστος και συνάμα καθοριστικός παράγοντας αυτό το Σαββατοκύριακο».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ