Formula 1, GP Ολλανδίας - Ο Piastri πήρε τη νίκη της χρονιάς και ο Norris το Oscar... ατυχίας! (vids)

Εξαιρετικά κομβικός μπορεί να αποδειχθεί ο αγώνας στο Ζάντφουρτ αφού ο Piastri οδηγώντας εξαιρετικά πήρε την 9η νίκη της καριέρας του και είδε τον Norris να εγκαταλείπει από σπασμένο κινητήρα, 7 γύρους πριν το τέλος. Πρώτο βάθρο για τον εκπληκτικό Hadjar.
Ο άστατος καιρός της Ολλανδίας δεν επηρέασε την εκκίνηση του 15ου αγώνα της σεζόν παρά τις ψιχάλες που έπεφταν στην πίστα. Η πλειοψηφία των πιλότων έβαλαν τη μέση γόμα ενώ οι Red Bull ρίσκαρε με τη μαλακή γόμα και στον Verstappen που ήταν στην 3η θέση και στον Tsunoda. Αυτό βοήθησε τον Ολλανδό στην εκκίνηση αφού κατάφερε να περάσει τον Norris και να βρεθεί πίσω από τον Piastri.
Το πιο εντυπωσιακό στην εκκίνηση ήταν το σώσιμο του Verstappen στην 3η στροφή όταν όχι μόνο κατάφερε να κρατήσει το μονοθέσιο αλλά έμεινε και μπροστά από τον Norris. Η προσπέραση αυτή βοήθησε και τον Piastri ο οποίος κέρδιζε συνεχώς χρόνο όσο ο Verstappen κρατούσε πίσω του τον Norris. Ο Βρετανός με καταπληκτική προσπέραση στον 9ο γύρο επέστρεψε στη 2η θέση και άρχισε να προσπαθεί να καλύψει τα 4 δευτερόλεπτα της διαφοράς από τον Piastri.
BUY NOW
Ο Hadjar άντεχε στην πίεση του Leclerc ο οποίος είχε καταφέρει να κερδίσει τη θέση από τον Russell, ενώ και ο Hamilton είχε κολλήσει πίσω από τον πρώην teammate του. Η απόσταση των δύο McLaren ήταν στα 3 δευτερόλεπτα με τον Piastri να διαχειρίζεται την κατάσταση. Και εκεί που όλοι ετοιμάζονταν για τη διαδικασία της αλλαγής ελαστικών είχαμε το απρόβλεπτο εκτός του ότι άρχισε να ψιχαλίζει. Ο Leclerc ήταν ο πρώτος που μπήκε για να βάλει τη σκληρή γόμα στον 23ο γύρο αλλά λίγα δευτερόλεπτα μετά ο Hamilton έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και κατέληξε στον τοίχο. Το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα και όλοι μπήκαν στα pits, με τον Verstappen να επιλέγει τη μέση γόμα ενώ όλοι οι άλλοι τη σκληρή. Ο Russell κέρδισε τη θέση από τον Leclerc και ανέβηκε 5ος.
Μετά την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας, Piastri, Norris, Verstappen διατήρησαν τις 3 πρώτες θέσεις ενώ Lawson και Sainz είχαν επαφή πέφτοντας και οι δύο στις τελευταίες θέσεις με κλαταρισμένα ελαστικά. Το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας περιόρισε το ρυθμό όλων αφού έπρεπε να απομακρυνθεί ένα κομμάτι της Williams από την ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Ο Sainz τιμωρήθηκε με 10 δευτερόλεπτα για τη σύγκρουση, ενώ μία υπέροχη μάχη μεταξύ του Leclerc και του Russell έφερε τον Μονεγάσκο στην 5η θέση, αν και χρειάστηκε να πατήσει εκτός πίστας για να τα καταφέρει.
Διάφορα κομμάτια έφυγαν από το μονοθέσιο του Russell ο οποίος ήταν υπο εξέταση όπως και ο Leclerc για τη μεταξύ τους μονομαχία. Στην κορυφή η διαφορά Piastri, Norris ήταν κοντά στα 2 δευτερόλεπτα. H Mercedes έδωσε εντολή στον Russell να δώσει τη θέση του στον Antonelli διότι είχε ζημιά στο μονοθέσιό του και δεν θα μπορούσε να πιέσει τον Leclerc. Κάτι που έγινε παρά το ότι δεν άρεσε στον Βρετανό. Στον 52ο γύρο η Mercedes τράβηξε στα pits τον Antonelli και του έβαλε τη μαλακή γόμα και ένα γύρο αργότερα ακολούθησε ο Leclerc. Ο πιλότος της Mercedes βρέθηκε σε θέση... βολής και προσπάθησε να επιτεθεί χτυπώντας τον Μονεγάσκο στέλνοντάς τον εκτός αγώνα. Το αυτοκίνητο ασφαλείας επέστρεψε στην πίστα και άπαντες μπήκαν στα pits με τις δύο McLaren να βάζουν και πάλι τη σκληρή γόμα ενώ ο Verstappen τοποθέτησε τη μαλακή, όπως και οι Hadjar, Russell, Albon, Antonelli. Ο Antonelli τιμωρήθηκε με 10 δευτερόλεπτα για τη σύγκρουση με τον Leclerc και με άλλη 5 για υπέρβαση ταχύτητας στα pits.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε και υπήρχαν 15 ακόμη γύροι για την ολοκλήρωση του αγώνα. Καμία αλλαγή δεν είχαμε στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού με τον Piastri να εξασφαλίζει το 1 δευτερόλεπτο που χρειαζόταν για να μην έχει DRS ο Norris. Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας οδηγούσε αλάνθαστα και 7 γύρους πριν το τέλος είδε τον κινητήρα του Norris να παραδίδει πνεύμα και να τον υποχρεώνει να εγκαταλείψει!δ
Προφανώς είναι μία εξαιρετικά κομβική στιγμή στη μάχη του τίτλου αφού πλέον η διαφορά των δύο αυξήθηξε στους 34 βαθμούς! Το αυτοκίνητο ασφαλείας ξαναβγήκε στην πίστα με τους πιλότους να μην μπαίνουν στα pits. Ο Verstappen προσπάθησε να απειλήσει τον Piastri αλλά κάτι τέτοιο έμοιαζε αδύνατο σε αυτή την πίστα για οποιοδήποτε μονοθέσιο. Έτσι ο Βρετανός πανηγύρισε την 9η νίκη στην καριέρα του.
Ο Max Verstappen επέστρεψε σε βάθρο μετά τον Καναδά ενώ ο Hadjar ήταν το πρόσωπο του αγώνα αφού για πρώτη φορά στην καριέρα του βρέθηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου και έγινε ο νεότερος Γάλλος που τα καταφέρνει.
Russell, Albon, Bearman (εκκίνησε από το pit lane και κατάφερε να φτάσει στον καλύτερο τερματισμό της καριέρας του), Stroll, Alonso και Ocon (και αυτός από το pit lane) συμπλήρωσαν τη δεκάδα.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ