Formula 1, GP Ισπανίας: Τρίτο 1-2 της σεζόν για τη McLaren με νικητή τον Piastri! - "Τρελάθηκε" στο τέλος ο Verstappen

Η Red Bull με στρατηγική 4 pit stops προσπάθησε να απειλήσει τη McLaren αλλά Piastri και Norris υπερασπίστηκαν τις θέσεις και έφτασαν στο 3ο 1-2. Ο Leclerc εκμεταλλεύτηκε το λάθος του Ολλανδού και ανέβηκε στο βάθρο.
Οι καιρικές συνθήκες ήταν και πάλι εξαιρετικές στη Βαρκελώνη και από τους 19 πιλότους που άρχισαν τον αγώνα, αφού ο Stroll είχε τεθεί εκτός μάχης, μόνο ο Tsunoda αποφάσισε να βάλει τη μέση γόμα και εκκίνησε από το pit lane. Ο Piastri δεν είχε κανένα πρόβλημα να διατηρήσει την πρωτοπορία, με τον Norris να ξεκινάει πιο αργά και να χάνει τη δεύτερη θέση από τον Verstappen. Πιο πίσω οι δύο Ferrari πέρασαν τον Russell και ανέβηκαν στην 4η και 5η θέση.
Ο Piastri άνοιξε τη διαφορά από τον Verstappen που έβλεπε τον Norris να τον πλησιάζει. Ο Leclerc είχε ξεκάθαρα καλύτερο ρυθμό από τον Hamilton αλλά χρειάστηκε να περιμένει μέχρι το 10ο γύρο για να έρθει η εντολή από τη Ferrari να αλλάξουν θέση οι δύο πιλότοι. Στον 13ο γύρο ήρθε η ώρα που ο Norris με τη χρήση του DRS πέρασε τον Verstappen και ανέβηκε στη 2η θέση. Ένα γύρο μετά ο Ολλανδός μπήκε για την πρώτη αλλαγή ελαστικών, βάζοντας και πάλι τη μαλακή γόμα.
BUY NOW
Στον 17ο γύρο ήρθε η ώρα του Hamilton να περάσει στη μέση γόμα. Ένα γύρο μετά μπήκε και ο Leclerc βγαίνοντας μπροστά από τον teammate του. Οι McLaren πήγαν σε διαφορετική στρατηγική με τον Norris να μπαίνει στον 22ο γύρο για τη μέση γόμα και όπως ήταν φυσικό βγήκε 10 δευτερόλεπτα πίσω από τον Verstappen. Ο Ολλανδός πήρε την πρωτοπορία του αγώνα όταν μπήκε και ο Piastri για να βάλει τη μέση γόμα, φυσικά ο πιλότος της Red Bull ήταν σε διαφορετική στρατηγική.
Ο Verstappen όσο είχε ελαστικά άντεχε να κινείται σε παραπλήσιο ρυθμό με τις McLaren αλλά μετά τον 27ο γύρο άρχισε να χάνει χρόνο και ο Piastri μείωνε τη διαφορά. Έτσι ο Ολλανδός μπήκε στον 30ο γύρο για να περάσει στη μέση γόμα και βγήκε στην 4η θέση, ανάμεσα στις 2 Ferrari. Ο ρυθμός του ήταν εκπληκτικός και μάζευε πάνω από 1 δευτερόλεπτο στο γύρο από τον Norris. Το πρόβλημα που είχε να αντιμετωπίσει είναι ο Leclerc και πόσο γρήγορα θα μπορούσε να τον περάσει. Αποδείχθηκε ότι δεν αντιμετώπισε κανένα θέμα αφού πέρασε πολύ εύκολα τον πιλότο της Ferrari και είχε απόσταση 5 δευτερολέπτων να καλύψει για να φτάσει τον Norris.
Ο Norris μείωνε τη διαφορά από τον Piastri και ο Verstappen από τους δύο πιλότους της McLaren. Από τον 40ο γύρο και μετά οι διαφορές οριοθετήθηκαν στα 4 δευτερόλεπτα του Piastri από τον Norris και του Βρετανού από τον Verstappen. Στον 47ο γύρο μπήκε ο Hamilton στα pits, οι μηχανικοί του καθυστέρησαν αρκετά και βγήκε πίσω από τις 2 Mercedes, με τον Antonelli να μην έχει κάνει ακόμη το 2ο pit stop του. Ο Verstappen ολοκλήρωσε τη στρατηγική των τριών pit stops με τον Ολλανδό να βάζει τη μαλακή γόμα για τους τελευταίους 18 γύρους.
Ο Norris μπήκε στον επόμενο γύρο και κατάφερε να βγει μπροστά από τον Verstappen σε απόσταση μόλις 1 δευτερολέπτου. Στον 5ο γύρο μπήκε και ο Piastri και διατήρησε την πρωτοπορία. Πάντως ο Ολλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής δεν τα παράταγε και προσπαθούσε να περάσει τον Norris. Ο Antonelli αντιμετώπισε πρόβλημα με το μονοθέσιο του και έτσι το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα. Και οι τρεις πρώτοι μπήκαν στα pits αλλά ο Verstappen δεν είχε άλλο διαθέσιμο σετ μαλακής ή μέσης γόμας και υποχρεώθηκε να βάλει τη σκληρή που δεν είχε δοκιμάσει κανείς άλλος στον αγώνα.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε στον 60ο γύρο και ο Verstappen αντιμετώπισε μεγάλο πρόβλημα με τα ελαστικά του, γλίστρησε στην τελευταία στροφή δίνοντας την ευκαιρία στον Leclerc να τον περάσει. Το ίδιο προσπάθησε να κάνει και ο Russell με τον Ολλανδό να βγαίνει εκτός πίστας και να διατηρεί τη θέση του. Οι δύο Mercedes έφυγαν μπροστά και έφτασαν στο 3ο 1-2 της φετινής σεζόν.
Ο Verstappen πήρε εντολή να αφήσει τον Russell αλλά δεν συμφώνησε και οι δυο τους είχαν μία ακόμη επαφή. Τελικά μετά από λίγο ο Ολλανδός έκανε στην άκρη χάνοντας και την 4η θέση. Ο Piastri δεν ασχολήθηκε με όλα αυτά και έφτασε στην 7η νίκη της καριέρας του αυξάνοντας στους 10 τους βαθμούς της διαφοράς από τον Norris που ανέβηκε στο 2ο σκαλί του βάθρου.
Ο Leclerc τερμάτισε 3ος με τον Russell να ακολουθεί. Ο απογοητευμένος Verstappen δεν κράτησε καν την 5η θέση αφού τιμωρήθηκε με 10 δευτερόλεπτα και έπεσε 10ος. Στην 5η θέση ανέβηκε ο εντυπωσιακός Hulkenberg που πέρασε τον Hamilton. 7ος ήταν ο Hadjar, 98ς ο Gasly και 9ος ο Alonso που πήρε τους πρώτους βαθμούς του.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ