citroen aposirsi

Formula 1: Ξεκίνησε ο «πόλεμος» του 2026 –Έξαλλοι οι άλλοι κατασκευαστές με Mercedes και Red Bull

F1 2026

Μπορεί ακόμα να μη μπήκαμε καν στο νέο έτος και ήδη οι κατασκευαστές υβριδικών κατασκευαστών βρίσκονται στα χαρακώματα!

Ο λόγος είναι μία διαφαινόμενη γκρίζα ζώνη στους κανονισμούς που θέσπισε η FIA και η ομάδα του Νικόλα Τομπάζη. Συγκεκριμένα, έχει να κάνει με τη σχέση συμπίεσης στους θαλάμους καύσης του V6 Turbo θερμικού κινητήρα. Αφορά το πόσο συμπιέζεται το μείγμα αέρα/καυσίμου πριν τη στιγμή της ανάφλεξης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέχρι πρότινος, αυτή η αναλογία ήταν στο 18:1. Με τους νέους κανονισμούς πέφτει στο 16:1. Όμως όπως εικάζει ο ανταγωνισμός, δύο «παίκτες» της νέας εποχής του σπορ, έχουν βρει τον τρόπο να αυξήσουν τη σχέση συμπίεσης, δίχως να παρακάμπτουν το γράμμα του νόμου! Ποιες είναι οι εν λόγω εταιρείες; Οι Mercedes-AMG και Red Bull Powetrains-Ford.

Πώς κάνουν το τρικ; Εκμεταλλεύονται τη διαστολή εξαρτημάτων που χρησιμοποιούνται στους κινητήρες όταν αυτοί θερμαίνονται, βοηθώντας τα έμβολα να φτάνουν πιο κοντά στο άνω μέρος του κυλίνδρου, σε σχέση με όταν ο κινητήρας είναι κρύος. Αυτό φέρνει αύξηση της σχέσης συμπίεσης και μεταφράζεται σε επιπλέον ισχύ της τάξης των 15 ίππων ή αν θέλετε να το μετρήσουμε σε χρόνο, μιλάμε για περίπου 3 δέκατα στο γύρο!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα παραπάνω έχουν θορυβήσει τις Ferrari, Honda και Audi, που διαμαρτυρήθηκαν έντονα στην Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, η οποία συγκάλεσε έκτακτη σύσκεψη με τους κατασκευαστές, για να λύσει το θέμα νωρίς.

Κι αν αναρωτιέστε πως έχουμε βρεθεί σε αυτή την κόντρα, προτού καν καλυφθεί γύρος σε πίστα χρησιμοποιώντας υβριδική μηχανή του 2026, η απάντηση είναι στις αλλαγές στρατοπέδων από τεχνικούς. Που πηγαίνοντας σε νέους εργοδότες, μαρτυρούν τα μυστικά των παλιών.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ