
Επιστροφή στη δράση για την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με τον δέκατο-πέμπτο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος να διεξάγεται στο Ζάντβοορτ.
Για τον αγώνα στην Ολλανδία, η Pirelli που είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών της Formula 1 από το 2011, επέλεξε μια πιο μαλακή γκάμα γομών σε σχέση με πέρυσι. Οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους την C2 ως σκληρή γόμα, την C3 ως μέση γόμα και την C4 ως μαλακή γόμα, ενώ το 2024 οι διαθέσιμες γόμες ήταν η C1, η C2 και η C3.
Η απόφαση, που λήφθηκε σε συνεννόηση με τη FIA και τον promoter του πρωταθλήματος, στοχεύει στο να αυξήσει την πιθανότητα υιοθέτησης στρατηγικής δύο αλλαγών, αντί για μία, η οποία ήταν η κυρίαρχη επιλογή από τότε που ο αγώνας επέστρεψε στο καλεντάρι το 2022.

Ένα επιπλέον βήμα προς αυτή την κατεύθυνση ήταν η απόφαση της FIA να αυξήσει το όριο ταχύτητας στο pit lane από τα 60 στα 80 χλμ./ώρα, μειώνοντας έτσι τον χρόνο που απαιτείται για ένα pit stop. Σύμφωνα με τις προσομοιώσεις που παρέχουν οι ομάδες, η στρατηγική του ενός pit stop παραμένει η ταχύτερη, εν μέρει επειδή οι προσπεράσεις είναι πολύ δύσκολες στο Ζάντβοορτ, καθώς υπάρχουν πολύ λίγες ευθείες εκτός από την μεγάλη εκκίνησης τερματισμού, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ολόκληρη η πίστα είναι αρκετά στενή.
BUY NOW
Λέξη-κλειδί: Ενεργειακή πυκνότητα
Η πυκνότητα ενέργειας είναι το μέγεθος που δεικνύει τη δυνατότητα αποθήκευσης ποσότητας ενέργειας σε έναν όγκο ή σε μια μάζα υλικού. Εφαρμοσμένη στα ελαστικά της Formula 1, η έννοια αυτή αναφέρεται στην ενέργεια που μεταφέρεται διαμέσου του ελαστικού όταν το μονοθέσιο κινείται στην πίστα. Αυτή η ενέργεια παράγεται κυρίως μέσω της επαφής με την επιφάνεια της πίστας και της καταπόνησης στην οποία υπόκειται, τόσο από τις παραμορφώσεις όσο και από τις δυνάμεις τριβής. Όσο περισσότερες στροφές παίρνει το μονοθέσιο ή όσο υψηλότερη είναι η ταχύτητα, τόσο μεγαλύτερη είναι η ενέργεια που ασκείται στο ελαστικό.

Αυτή η ενέργεια μετατρέπεται σε θερμότητα, αυξάνοντας τη θερμοκρασία του ελαστικού, γεγονός που επηρεάζει άμεσα τα επίπεδα πρόσφυσης, την φθορά και την απόδοση. Ως εκ τούτου, είναι ζωτικής σημασίας η διαχείριση της πυκνότητας ενέργειας, ώστε οι θερμοκρασίες των ελαστικών να παραμένουν εντός του βέλτιστου "παραθύρου" λειτουργίας για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης. Η κακή διαχείριση της πυκνότητας ενέργειας, για παράδειγμα στην περίπτωση ανισορροπίας του μονοθεσίου, μπορεί να συμβάλει σε προβλήματα όπως το graining (πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης) ή το blistering (τοπική παραμόρφωση πέλματος και αποκόλληση λόγω υπερθέρμανσης).
Όσον αφορά την απόλυτη ποσότητα ενέργειας που ασκείται, πίστες όπως η Σουζούκα, η Λουσέιλ, το Σίλβερστον και το Σπα είναι πιο απαιτητικές για τα ελαστικά από το Ζάντβοορτ. Ωστόσο, η πίστα που φιλοξενεί το Ολλανδικό Grand Prix είναι αυτή όπου η πυκνότητα ενέργειας είναι η υψηλότερη, λόγω διάφορων παραγόντων, όπως το σχετικά μικρό της μήκος, ο μεγάλος αριθμός στροφών, σε συνδυασμό με την έλλειψη ευθειών όπου τα ελαστικά θα μπορούσαν να ξεκουραστούν και να κρυώσουν.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ