Formula 1: Στην Ίμολα θα δούμε για πρώτη φορά τη νέα C6 γόμα ελαστικών

Imola 2024

Η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού επιστρέφει μετά από διάλειμμα μίας εβδομάδας, με τη συνέχεια να είναι πλέον επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Μετά το νέο υπερατλαντικό ταξίδι, η Formula 1 ταξιδεύει από το Μαϊάμι των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, στην Ιταλία και τη θρυλική πίστα της Ίμολα. Και εκεί, θα έχουμε μία ιδιαιτερότητα σε ό,τι αφορά στα ελαστικά.

Η καινούργια γόμα C6 θα κάνει το αγωνιστικό της ντεμπούτο, καθώς η Pirelli επέλεξε την πιο μαλακή τριάδα γομών από τη γκάμα του 2025 για αυτό το Σαββατοκύριακο, με την C4 ως σκληρή, την C5 ως μέση και την C6 ως μαλακή γόμα. Θα είναι η πρώτη φορά που οι οδηγοί θα χρησιμοποιήσουν την C6 στα φετινά μονοθέσια, καθώς κανένας τους δεν τη χρησιμοποίησε στις δοκιμές του Μπαχρέιν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατασκευασμένη για χρήση σε πίστες που καταπονούν λιγότερο τα ελαστικά, η C6 θα μπορούσε να προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη πρόσφυση σε έναν γρήγορο γύρο, ειδικά καθώς η επιφάνεια της Ίμολα είναι λιγότερο τραχιά από τον μέσο όρο. Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς τη χρήση της σε ένα μέρος αγώνα, αλλά τα δεδομένα που θα συλλεχθούν στην Ίμολα και στη συνέχεια στο Μονακό και στο Μόντρεαλ, θα επιτρέψουν στους μηχανικούς της ιταλικής εταιρείας να την αξιολογήσουν για άλλα Grand Prix στο δεύτερο μέρος της σεζόν.

Πέραν της C6, στην Ίμολα η διαχείριση των ελαστικών επηρεάζεται από τα πολλά σημεία επιτάχυνσης και πέδησης, με τα ελαστικά να υπόκεινται σε χαμηλό φορτίο και περιορισμένη φθορά. Ωστόσο, τα ψηλά κερμπ μπορούν να αυξήσουν τη μηχανική καταπόνηση, ειδικά στην ανάρτηση και στα ελαστικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λόγω των περιορισμένων ευκαιριών προσπέρασης, οι κατατακτήριες δοκιμές παίζουν σημαντικό ρόλο, όπως και η εύρεση της σωστής αγωνιστικής στρατηγικής.

Στον περυσινό αγώνα, η στρατηγική ενός pit stop αποδείχθηκε η πιο ανταγωνιστική. Οι περισσότεροι οδηγοί (15) εκκίνησαν τον αγώνα με τη μέση (C4) γόμα, τρεις εκκίνησαν με τη σκληρή (C3) και δύο με τη μαλακή (C5). Οι σκληρότερες γόμες λειτούργησαν καλύτερα, προσφέροντας πολύ σταθερή απόδοση, με περιορισμένη φθορά, παρά τις θερμοκρασίες πίστας πάνω από 50 °C.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσοι ξεκίνησαν με τη μαλακή αναγκάστηκαν να κάνουν δύο pit stop. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν η επιλογή πιο μαλακών γομών σε σύγκριση με πέρυσι θα έχει κάποια επίδραση. Υπάρχει μόνο μία ζώνη DRS και οι ευκαιρίες προσπεράσματος είναι περιορισμένες στα άλλα σημεία. Την ίδια στιγμή χρονικά, η είσοδος/έξοδος από τα pit είναι η μεγαλύτερη στο καλεντάρι. Όλοι αυτοί οι παράγοντες συντελούν προς την επιλογή της μιας αλλαγής σε αυτή την πίστα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ