Formula 1: Ούτε τα ελαστικά μπορούσαν να φρενάρουν τη McLaren

Lando Norris

Η βρετανική ομάδα έκανε το 1-2 στο Grand Prix Αυστρίας, ακριβώς 25 χρόνια μετά από την αντίστοιχη επιτυχία με τους Mika Hakkinen και David Coulthard.

Φέτος η McLaren στηρίχτηκε στον Lando Norris που πέτυχε την έβδομη νίκη της καριέρας του και τον Oscar Piastri που διατήρησε τα ηνία στη βαθμολογία. Οι δυο τους είχαν μάχη στα αρχικά στάδια του αγώνα αλλά στην πορεία, έφτασαν με ασφάλεια στον τερματισμό, με τον Charles Leclerc της Ferrari να συμπληρώνει το βάθρο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η 197η νίκη της McLaren που παράλληλα ήταν η όγδοη φετινή και η έβδομη σε αυτόν τον αγώνα, ήρθε δίχως πίεση από τον ανταγωνισμό και δίχως απρόοπτα στο μέτωπο των ελαστικών – άλλωστε συνήθως η βρετανική ομάδα είναι καλή στη διαχείρισή τους.

Ας δούμε όμως τις επιλογές όλων σχετικά με τα ελαστικά. Στην εκκίνηση χρησιμοποιήθηκαν η μαλακή γόμα και η μέση γόμα. Πέντε οδηγοί (Gasly, Colapinto, Bearman, Hadjar και Hulkenberg) χρησιμοποίησαν στο πρώτο μέρος του αγώνα τη C5 (μαλακή) ενώ οι άλλοι 15 επέλεξαν τη C4 (μέση). Ενόσω ο αγώνας εξελισσόταν, χρησιμοποιήθηκε και η σκληρή (Hard) γόμα.

Ο Ocon ήταν ο μόνος που χρησιμοποίησε και τα δύο σετ σκληρής γόμας (C3) παρότι εκκίνησε με μέση. Ο έτερος οδηγός της Haas, Oliver Bearman, που επίσης είχε στη διάθεσή του δυο σετ σκληρής γόμας χρησιμοποίησε το ένα τερματίζοντας με μέση γόμα. Ο Άγγλος οδηγός της Haas, μαζί με τον Γάλλο οδηγό της Racing Bulls, Isack Hadjar και τον Καναδό οδηγό της Aston Martin, Lance Stroll, ήταν οι τρεις που χρησιμοποίησαν και τις τρεις γόμες. Ο Nico Hulkenberg της Sauber ήταν ο μόνος οδηγός που δεν χρησιμοποίησε τη σκληρή γόμα στο Σπίλμπεργκ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η απόσταση του αγώνα μειώθηκε κατά έναν γύρο, αφού η πρώτη εκκίνηση ακυρώθηκε καθώς η Williams του Carlos Sainz έμεινε ακινητοποιημένη στην πίστα, στον γύρο σχηματισμού. Ο Hadjar διένυσε τη μεγαλύτερη απόσταση (41 γύρους) με τη σκληρή γόμα. Όσον αφορά στη μέση γόμα, ο Fernando Alonso (Aston Martin) συμπλήρωσε 33 γύρους. Τόσο ο Ισπανός όσο και ο Νεοζηλανδός Liam Lawson (Racing Bulls) έκαναν μόνο μία στάση και τερμάτισαν στους βαθμούς.

Ο διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, Mario Isola, είπε σχετικά: «Στο πρώτο καλοκαιρινό αγωνιστικό Σαββατοκύριακο τα ελαστικά μας συμπεριφέρθηκαν όπως αναμενόταν, τόσο στις κατατακτήριες δοκιμές όσο και στον αγώνα. Οι 70 γύροι διεξήχθησαν σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες – η άσφαλτος κυμαινόταν μεταξύ 52 °C και 55 °C – και η φθορά των τριών γομών ήταν υψηλότερη από ό,τι στις ελεύθερες δοκιμές, όταν οι θερμοκρασίες ήταν 15°C με 20 °C χαμηλότερες, ωστόσο όχι σε σημαντικό βαθμό. Οι τρεις γόμες απέδειξαν ότι μπορούσαν να παίξουν ρόλο, τόσο στην αρχή, με πέντε οδηγούς να επιλέγουν την C5 για το πρώτο σκέλος. Ο Stroll προσπάθησε να κάνει κάτι διαφορετικό, τοποθετώντας την μαλακή γόμα 15 γύρους πριν το φινάλε».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Όπως αναμενόταν, η στρατηγική των δύο αλλαγών ήταν η ταχύτερη, αλλά όσοι δοκίμασαν στρατηγική μιας αλλαγής αποδείχθηκαν αρκετά ανταγωνιστικοί, φτάνοντας στο σημείο να τερματίσουν στην πρώτη δεκάδα. Όσον αφορά στην απόδοση, η σκληρή και η μέση γόμα αποδείχθηκαν αρκετά ισάξιες, ενώ η μαλακή ήταν ανταγωνιστική στους πρώτους γύρους, αλλά μετά προφανώς έπεφτε σε απόδοση, περίπου μετά από 7 – 8 γύρους. Τώρα κατευθυνόμαστε προς το Σίλβερστον, μια πίστα που είναι πάντα πολύ σκληρή για τα ελαστικά. Έχουμε επιλέξει μια τριάδα γομών που είναι ένα επίπεδο πιο μαλακές από ό,τι στο παρελθόν (C2, C3 και C4) και ανυπομονούμε να δούμε πώς θα αποδώσουν και τι επίδραση θα έχει αυτό στη στρατηγική αγώνα».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ