
Το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν έδωσε παράταση στη στέψη της McLaren και μία ενδιαφέρουσα τροπή στη μάχη του τίτλου των οδηγών.
Κι αυτά, σε έναν αγώνα που παρότι είχε επεισοδιακές κατατακτήριες, την Κυριακή δεν επηρεάστηκε ούτε από ατυχήματα και διακοπές, ούτε από έντονη φθορά των ελαστικών της Pirelli – κάθε άλλο.
Ο Max Verstappen πήρε την τέταρτη φετινή του νίκη εκκινώντας από την pole position, o George Russell χάρισε στη Mercedes-AMG τη δεύτερη θέση ενώ τους πλαισίωσε ο Carlos Sainz, στο 28ο βάθρο της καριέρας του στη Formula 1 αλλά παρθενικό με τα χρώματα της Williams.
BUY NOW

Σε ό,τι αφορά στα ελαστικά, για την εκκίνηση είχαμε διαφορετικές επιλογές με 11 οδηγούς να επιλέγουν τη μέση γόμα και 9 τη σκληρή. Τη μεγαλύτερη απόσταση διένυσε ο Esteban Ocon (Haas) που οδήγησε 49 γύρους με τη σκληρή γόμα. Αναγκάστηκε να σταματήσει στον πρώτο γύρο για να αλλάξει μια σπασμένη μπροστινή πτέρυγα, βάζοντας μέση γόμα, πριν ξαναμπεί σχεδόν αμέσως για ένα άλλο σετ σκληρής γόμας, με σκοπό να πάει μέχρι το τέλος χωρίς άλλες στάσεις, κάτι που κατάφερε. Ωστόσο, δεν υπήρξαν απρόοπτα που να του επέτρεπαν να επωφεληθεί αυτής της στρατηγικής.

Από την άλλη, ο Lando Norris (McLaren) και ο Lance Stroll (Aston Martin) συμπλήρωσαν τη μεγαλύτερη απόσταση με μέση γόμα, ολοκληρώνοντας 37 γύρους.

Ο διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, Mario Isola, είπε σχετικά: «Σε αυτή την πίστα, η στρατηγική του ενός pit stop είναι πάντα σχεδόν υποχρεωτική και ο φετινός αγώνας δεν αποτέλεσε εξαίρεση, παρόλο που φέραμε μια πιο μαλακή γκάμα γομών από πέρυσι. Επιπλέον, το γεγονός ότι η θερμοκρασία ήταν πιο χαμηλή από το συνηθισμένο βοήθησε τις ομάδες και τους οδηγούς να διαχειριστούν τη θερμική φθορά, ειδικά στον πίσω άξονα».

«Ως αποτέλεσμα, ήταν ένας ξεκάθαρος αγώνας όσον αφορά τη συμπεριφορά των ελαστικών. Η μέση και η σκληρή γόμα ήταν πολύ κοντά σε απόδοση, αλλά και σε φθορά, η οποία, ήταν πρακτικά ανύπαρκτη και στις δύο γόμες. Η σκληρή γόμα (C4) χρησιμοποιήθηκε περισσότερο (598 γύρους, 61,84%) και η μαλακή γόμα δεν έκανε ποτέ την εμφάνισή της. Μετά τη βροχή, η επιφάνεια της πίστας επανήλθε κάπως και στην πραγματικότητα εξελίχθηκε σημαντικά κατά τη διάρκεια του αγώνα».

«Τώρα, μπροστά μας έχουμε μια ακόμα δοκιμή εξέλιξης ελαστικών για το 2026. Την Πέμπτη 25/9 και την Παρασκευή 26/9, οι Ferrari και Haas θα μας υποστηρίξουν για μία ημέρα η καθεμία στην πίστα του Μουτζέλο, δουλεύοντας σε ένα πρόγραμμα που εστιάζει στις πιο σκληρές γόμες της γκάμας».