208

Formula 1: Ο ρόλος των ελαστικών στη μάχη της Μόντσα

Grand Prix Ιταλίας 2025

Το Grand Prix Ιταλίας ολοκληρώθηκε με θριαμβευτή τον Max Verstappen για λογαριασμό της Red Bull Racing.

Οι δύο οδηγοί της McLaren τον πλαισίωσαν στο βάθρο, σε έναν αγώνα όπου η φθορά των ελαστικών δεν επηρέασε τη μάχη της κορυφής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως ήταν αναμενόμενο, η πλειοψηφία των οδηγών επέλεξε να ξεκινήσει το πρώτο stint με μέση γόμα, ενώ πέντε, οι Lance Stroll, Pierre Gasly, Esteban Ocon, Isack Hadjar και Alex Albon, επέλεξαν τη σκληρή γόμα. Ο Liam Lawson ήταν ο μόνος οδηγός που ξεκίνησε με μαλακή γόμα.

Το ελαστικό C5 εμφανίστηκε ξανά στα τελευταία στάδια του αγώνα, όταν πέντε οδηγοί – οι Lando Norris, Oscar Piastri, Stroll, Gasly και Ocon – το τοποθέτησαν για τους τελευταίους γύρους, έχοντας παρατείνει το αρχικό stint πολύ περισσότερο από το αναμενόμενο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μεγαλύτερο μέρος συνολικά διανύθηκε από τον Ocon, ο οποίος έκανε 51 γύρους με τα σκληρά ελαστικά, ενώ ο Norris έκανε τους περισσότερους με τη μέση γόμα, ολοκληρώνοντας 46 γύρους. Ο Lawson έκανε τους περισσότερους γύρους με τη μαλακή γόμα (9).

Ο διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, Mario Isola, είπε σχετικά: «Σε αυτό το Grand Prix, όλη η δράση συμπυκνώθηκε στους πρώτους γύρους, με τους οδηγούς να προσπερνούν και να ξανα-προσπερνούν ο ένας τον άλλο με συναρπαστικές κινήσεις. Στη συνέχεια, μόλις σταθεροποιήθηκε η κατάσταση, ο αγώνας έγινε πολύ γραμμικός με όλους τους οδηγούς να προσπαθούν να επεκτείνουν το πρώτο τους μέρος όσο το δυνατόν περισσότερο, ανάλογα με τις γόμες που είχαν επιλέξει για την εκκίνηση. Σε αντίθεση με πέρυσι, σήμερα δεν υπήρχε σχεδόν καθόλου πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης. Σ’ αυτή την πολύ λεία επιφάνεια της πίστας, η πτώση της απόδοσης ήταν σχεδόν μηδενική. Αυτό σήμαινε ότι όλοι οι οδηγοί μπορούσαν λίγο-πολύ να επιλέξουν τη στιγμή που θα έμπαιναν για pit stop με βάση τη θέση τους στην πίστα, ενώ άλλοι ρισκάρισαν πηγαίνοντας πολύ πιο μακριά από το παράθυρο που είχε προβλεφθεί, θρέφοντας την ελπίδα ενός αυτοκινήτου ασφαλείας, μην έχοντας τίποτα να χάσουν. Είδαμε μερικές περιπτώσεις εμφάνισης μετατόπισης γόμας στον μπροστινό άξονα, αλλά όχι αρκετές για να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην απόδοση του μονοθεσίου. Όσον αφορά στη φθορά, είναι σαφές ότι οι οδηγοί που ξεπέρασαν το όριο των 40 γύρων στο πρώτο μέρος πλησίασαν πολύ ή σε ορισμένες περιπτώσεις, ξεπέρασαν ακόμη και το όριο φθοράς, αλλά χωρίς να χάσουν σε απόδοση».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Συνολικά, αξιολογώντας την απόδοση των ελαστικών σε αυτό το Grand Prix, θα έλεγα ότι ήταν πολύ καλά. Θα είναι σημαντικό για εμάς να αναλύσουμε τα δεδομένα πολύ καλά για να καταλάβουμε πώς να προχωρήσουμε στην εξέλιξη των γομών για την επόμενη χρονιά».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ