Formula 1: Η νέα γόμα της Pirelli ανακάτεψε την τράπουλα στην Ίμολα

Grand Prix Εμίλια Ρομάνια 2025

Ένα ακόμα εντυπωσιακό Grand Prix αποτελεί παρελθόν, με τη νέα C6 γόμα που έκανε ντεμπούτο στον αγώνα της Εμίλια Ρομάνια, να οδηγεί σε ένα ενδιαφέρον grid.

Στον αγώνα, ο Max Verstappen εκμεταλλεύτηκε την εντυπωσιακή του προσπέραση επί του Oscar Piastri στο πρώτο chicane αλλά και το timing του Virtual Safety Car, φτάνοντας στην τέταρτη συνεχόμενη νίκη του στην ιταλική πίστα!

Συνολικά ήταν η 65η επιτυχία του στη Formula 1 και πρέπει επίσης να σημειωθεί πως στο 400ό Grand Prix της ομάδας του, Red Bull Racing, της χάρισε τον ταχύτερο γύρο για 100η φορά. Ο Ολλανδός μοιράστηκε το βάθρο με τους δύο οδηγούς της McLaren, τον Lando Norris και τον κάτοχο της pole position, Piastri.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ας δούμε όμως πoια ήταν η χρήση των ελαστικών. Στις κατατακτήριες, άλλοι επέλεξαν τη C6 και για το Q3, άλλοι τη μέση, με αποτέλεσμα ένα grid… ανακατεμένο. Στον αγώνα όμως, οι επιλογές ήταν πιο σταθερές, με τη μέση και τη σκληρή γόμα να είναι αυτές που χρησιμοποιήθηκαν – όπως αναμενόταν άλλωστε.

Για την εκκίνηση, πέντε οδηγοί, οι Lewis Hamilton (Ferrari), Yuki Tsunoda (Red Bull), Kimi Antonelli (Mercedes), Oliver Bearman (Haas) και Nico Hulkenberg (Sauber), επέλεξαν την σκληρή γόμα C4 για το πρώτο stint, ενώ όλοι οι υπόλοιποι επέλεξαν την C5. Η σκληρή γόμα συμπλήρωσε 812 γύρους (67.39%) και η μέση γόμα 393 γύρους (32.61%).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μεγαλύτερο stint και στις δύο γόμες ήταν 34 γύροι, με τους George Russell, Fernando Alonso, Pierre Gasly, Charles Leclerc, Liam Lawson και Carlos Sainz να το επιτυγχάνουν με την C4, ενώ οι Tsunoda και Hulkenberg διένυσαν την ίδια απόσταση με την C5. Από τους οδηγούς που τερμάτισαν, δύο έκαναν μόνο ένα pit stop – οι Tsunoda και Hulkenberg, ενώ ο Gabriel Bortoleto πραγματοποίησε τρία. Οι υπόλοιποι σταμάτησαν όλοι δύο φορές, εκμεταλλευόμενοι τουλάχιστον μία φορά την περίοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Ο διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, Mario Isola, είπε: «Ένας συναρπαστικός αγώνας, γεμάτος δράση, ολοκλήρωσε ένα πολύ γεμάτο Σαββατοκύριακο το οποίο για εμάς περιλάμβανε το ντεμπούτο της νέας γόμας C6. Τώρα, θα είναι σημαντικό να αναλύσουμε διεξοδικά όλα τα δεδομένα από αυτές τις τρεις ημέρες, για να αντλήσουμε χρήσιμες πληροφορίες, ειδικά όσον αφορά στην επιλογή των γομών ελαστικών για τους επόμενους αγώνες στο δεύτερο μισό της σεζόν».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι η απόφαση να επιλέξουμε πιο μαλακές γόμες από πέρυσι αποδείχθηκε σωστή. Αν κοιτάξουμε στο πρώτο μέρος του αγώνα, καθώς το δεύτερο επηρεάστηκε από το αυτοκίνητο ασφαλείας, είδαμε ότι σε μια κατάσταση όπου όλοι οι οδηγοί διαχειρίζονταν τον ρυθμό τους. Μόνο ένας από αυτούς αποφάσισε να κάνει μια απρόσμενη κίνηση – στην προκειμένη περίπτωση ο Leclerc μπήκε στα πιτ πρόωρα στον 10ο γύρο – για να πυροδοτήσει αλλαγές στη στρατηγική. Κάποιοι επέλεξαν να παρατείνουν όσο το δυνατόν περισσότερο το πρώτο stint, προφανώς πηγαίνοντας για στρατηγική ενός pit stop, ενώ άλλοι συνειδητοποίησαν ότι το undercut του οδηγού της Ferrari λειτούργησε πολύ καλά και αναγκάστηκαν να αντιδράσουν. Στην πραγματικότητα, με φρέσκα ελαστικά και καθαρή πίστα μπροστά του, ο Leclerc ανέκτησε πολλές θέσεις. Φυσικά, αυτό που συνέβη στο δεύτερο stint του αγώνα καθιστά δύσκολο να γνωρίζουμε με βεβαιότητα σε ποιον βαθμό ένα τόσο πρόωρο pit stop θα είχε αποδώσει, ή αν η κίνηση θα είχε αναγκάσει όσους το έκαναν να στραφούν σε στρατηγική δύο pit stop. Αυτό σημαίνει ότι, γενικά, η απόφαση να επιλέξουμε πιο μαλακά ελαστικά άνοιξε και πάλι την πόρτα σε περισσότερες επιλογές, τόσο όσον αφορά τον αριθμό των pit stop όσο και τη διάρκεια των stint».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ