Formula 1: Η μάχη του Texas από πλευράς ελαστικών

COTA

Η περιοδεία της Formula 1 στην αμερικανική ήπειρο ξεκινά με το Γκραν Πρι των Ηνωμένων Πολιτειών που διεξάγεται στο Austin της πολιτείας του Texas.

Και φέτος, θα έχουμε νέα δεδομένα για τα ελαστικά στο Circuit of the Americas. Για πρώτη φορά στην ιστορία του αυτού του αγώνα θα διεξαχθεί και αγώνας Sprint. Αυτό σημαίνει η μία ώρα ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής, ήταν και η μοναδική. Και ήταν η μόνη προετοιμασία τόσο έναντι των κατατακτήριων που έγιναν χθες βράδυ, όσο και της σημερινής δράσης με το Sprint Shootout και το Sprint αλλά και το Grand Prix που ως συνήθως διεξάγεται Κυριακή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους στο Circuit of the Americas: τη γόμα C2 ως P Zero λευκή/σκληρή, τη γόμα C3 ως P Zero κίτρινη/μέση και τη γόμα C4 ως P Zero κόκκινη/μαλακή. Η μέση και η σκληρή γόμα χρησιμοποιήθηκαν στον περσινό αγώνα. Ο νικητής του περσινού αγώνα Max Verstappen χρησιμοποίησε τη μέση γόμα στο πρώτο και το τελευταίο μέρος του αγώνα και τη σκληρή γόμα στο μεσαίο μέρος. Το αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε δυο φορές.

Ο αγώνας αυτού του Σαββατοκύριακου θα είναι το 64ο Grand Prix που θα φιλοξενηθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες. Συνολικά 11 διαφορετικές διαδρομές έχουν οργανώσει αγώνες Παγκοσμίου Πρωταθλήματος στις ΗΠΑ. Στο Watkins Glen έχουν γίνει τα περισσότερα Grand Prix – 20 συνολικά – και στην Ινδιανάπολη έχουν γίνει 19. Το Austin έχει φιλοξενήσει τον αγώνα 10 φορές στο παρελθόν: έξι από αυτούς τους έχει κερδίσει ο Lewis Hamilton, τελευταία φορά που κέρδισε ήταν το 2017. Δέκα χρόνια νωρίτερα, στο Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών του 2007 στην Ινδιανάπολη, ο Lewis κέρδισε τον πρώτο του αγώνα F1.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μερικές στροφές του Circuit of the Americas που σχεδίασε ο Herman Tilke, είναι εμπνευσμένες από διάσημες στροφές, σε άλλες διάσημες πίστες. Οι στροφές 3 έως 6 θυμίζουν το σύμπλεγμα στροφών Maggotts-Becketts στο Silverstone, οι στροφές 12 έως 15 είναι εμπνευσμένες από ένα τμήμα του Hockenheimring, ενώ οι στροφές 16 έως 18 παραπέμπουν στη διάσημη στροφή 8 στην Κωνσταντινούπολη.

Για πρώτη φορά θα υπάρξει αγώνας F1 Academy σε Σαββατοκύριακο Formula 1. Θα διεξαχθούν οι τρεις τελευταίοι αγώνες της χρονιάς, στην πίστα του Τέξας και θα αναδειχτεί η πρώτη πρωταθλήτρια στην ιστορία του θεσμού. Η Marta Garcia της Prema Racing προηγείται επί του παρόντος στο πρωτάθλημα με 235 βαθμούς, ακολουθούμενη από την οδηγό της ART Grand Prix, Lena Buhler που έχει 187 βαθμούς και την Hamda Al Qubaisi της MP Motorsport που έχει 179 βαθμούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Mario Isola – Διευθυντής Motorsport Pirelli: «Στο Austin ξεκινά μια σειρά τεσσάρων αγώνων – τρεις από αυτούς διαδοχικοί – στην Αμερικανική ήπειρο. Όλα αρχίζουν με το Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών: μια χώρα με σημαντική ιστορία στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η Formula 1 έχει κάνει πραγματικά αισθητή την παρουσία της στις ΗΠΑ μόνο τα τελευταία χρόνια, χάρη στις πρωτοβουλίες της Liberty Media, σε διάφορους τομείς. Το Circuit of the Americas φιλοξενεί το Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών από το 2012, με εξαίρεση το 2020 που ακυρώθηκε λόγω της πανδημίας COVID-19. Μπορώ να περιγράψω το COTA ως μια πίστα που προσφέρει μια ολοκληρωμένη πρόκληση απαιτώντας από μεσαία έως υψηλά επίπεδα αεροδυναμικής απόδοσης. Η αριστερή πρώτη στροφή, είναι χαρακτηριστική: Έρχεται στο τέλος μιας ανάβασης 22 μέτρων, σε απόσταση μόλις 200 μέτρων. Κάνει την εκκίνηση ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, με τους οδηγούς να επιλέγουν διάφορες κατευθύνσεις για να βρουν την καλύτερη γραμμή. Μετά από αυτή τη στροφή ακολουθεί μια αλληλουχία γρήγορων καμπών στο πρώτο τομέα μέχρι τη φουρκέτα που είναι η στροφή 11. Στη συνέχεια ακολουθεί μια μεγάλη ευθεία που οδηγεί στο τελευταίο μέρος της πίστας, η οποία αντίθετα με το πρώτο μέρος χαρακτηρίζεται από μια σειρά πιο αργών στροφών, 90 μοιρών. Οι δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά είναι κυρίως πλευρικές και είναι αρκετά καλά ισορροπημένες μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα, χωρίς κάποια συγκεκριμένη γωνία του μονοθεσίου να υποβάλλεται σε ιδιαίτερη πίεση. Είναι επίσης σημαντικό να έχει το μονοθέσιο καλή ελκτική πρόσφυση στην έξοδο των αργών στροφών. Παρά τη μερική ασφαλτόστρωση που έγινε πέρυσι, το οδόστρωμα εξακολουθεί να έχει πολλές ανομοιομορφίες,. Οι αναπηδήσεις μπορεί να οδηγήσουν σε ελαφριά ολίσθηση του ελαστικού, που είναι πιθανή αιτία υπερθέρμανσης. Παρατηρείται πτώση απόδοσης λόγω τοπικής υπερθέρμανσης στο Όστιν, ενώ αντίθετα η μετατόπιση γόμας, είναι αρκετά σπάνιο φαινόμενο. Δεν είναι ασυνήθιστο να βλέπουμε εναλλαγή από ηλιόλουστες σε βροχερές μέρες, με μεγάλο εύρος θερμοκρασιών. Ο αγώνας στο Austin περιλαμβάνει και Sprint, αυτό γίνεται για πρώτη φορά. Αποτελεί μια επιπλέον ευκαιρία να απολαύσουν οι θεατές – που είναι όλο και πιο ενθουσιώδεις για τη σύγχρονη F1 – θεαματική δράση».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ