Formula 1: Η διαχείριση των ελαστικών έκρινε το GP Βραζιλίας

GP Brazil

Το τριήμερο του Γκραν Πρι του Sao Paulo, τα ελαστικά και η διαχείρισή τους από τους οδηγούς, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο όλο το τριήμερο.

Ειδικά στον αγώνα, όπου είδαμε διάφορες επιλογές. Στην εκκίνηση, 19 οδηγοί είχαν επιλέξει τη μαλακή γόμα. Επτά από αυτούς έβαλαν ένα νέο σετ μαλακής γόμας C4. Ο Logan Sargeant ήταν ο μόνος οδηγός που εκκίνησε με τη μέση γόμα. Στην επανεκκίνηση, μετά το ατύχημα στον πρώτο γύρο, στο οποίο ενεπλάκησαν οι Alex Albon, Kevin Magnussen, Oscar Piastri, Daniel Ricciardo και Nico Hulkenberg, δύο οδηγοί αποφάσισαν να αλλάξουν την προσέγγισή τους στον αγώνα: ο Piastri πήγε από τη μαλακή στη μέση γόμα ενώ ο Sargeant πήγε στην αντίθετη κατεύθυνση από τη μέση στη μαλακή γόμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τους 17 οδηγούς που παρατάχθηκαν για τη δεύτερη εκκίνηση, μόνο ο Esteban Ocon έκανε τρεις αλλαγές, χρησιμοποιώντας συνολικά 3 σετ μαλακής γόμας C4 και ένα σετ μέσης γόμας C3. Όλοι οι άλλοι έκαναν δυο αλλαγές, 15 οδηγοί, ακολούθησαν το μοτίβο μαλακή/μέση/μαλακή. Ο Piastri χρησιμοποίησε δύο σετ μαλακής γόμας μετά το πρώτο μέρος με τη μέση γόμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Norris διένυσε τη μεγαλύτερη απόσταση με τη μέση γόμα (32 γύρους) και ο Piastri συμπλήρωσε 28 γύρους με τη μαλακή γόμα, τους περισσότερους απ’ όλους τους οδηγούς.

Ένα ενδιαφέρον γεγονός: η κόκκινη σημαία στον 3ο γύρο επέτρεψε σε δύο οδηγούς – τον Sargeant και τον Hulkenberg – να βγάλουν όλο τον υπόλοιπο αγώνα χρησιμοποιώντας μόνο σετ μαλακής γόμας.

O διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, Mario Isola, δήλωσε σχετικά με τον αγώνα στη Βραζιλία: «Ήταν ένας αγώνας γεμάτος δράση, ακόμη και πριν την έναρξη! Στο τέλος, η κυρίαρχη δύναμη αυτή τη σεζόν, ο Max Verstappen, πήρε τη νίκη, αλλά υπήρχε έντονος ανταγωνισμός. Ο Norris έπαιξε τον ρόλο του, διατηρώντας εξαιρετικό ρυθμό, τερμάτισε όχι πολύ μακριά από τον οδηγό της Red Bull. Πιο πίσω οι Alonso και Perez ξεσήκωσαν το κοινό με τη μονομαχία τους στα τελευταία στάδια, ενώ υπήρξαν και πολλές άλλες ενδιαφέρουσες μάχες κατά τη διάρκεια του αγώνα. Όλα αυτά σε μια πίστα που είναι πολύ σκληρή στα ελαστικά, με σημαντική πτώση απόδοσης λόγω τοπικής υπερθέρμανσης. Οι οδηγοί έπρεπε να δουλέψουν σκληρά για να τα διαχειριστούν, αλλά τελικά αυτό δεν τους εμπόδισε να προσπεράσουν τους αντιπάλους τους ακόμη και προς το τέλος της διάρκειας ζωής των ελαστικών».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η στρατηγική και η χρήση ελαστικών επιβεβαίωσαν τις προβλέψεις μας για τον αγώνα. Η επικρατέστερη επιλογή της συντριπτικής πλειοψηφίας των οδηγών ήταν οι δυο αλλαγές ελαστικών. Η μαλακή γόμα είχε τη μεγαλύτερη χρήση. Οι καιρικές συνθήκες ήταν παρόμοιες με τον αγώνα Sprint, και η μαλακή γόμα C4, αν και απαιτούσε προσεκτική διαχείριση, απέδειξε ότι, συνολικά, είχε καλύτερη απόδοση από τη μέση γόμα C3, επειδή εξασφάλιζε καλύτερο κράτημα και γλιστρούσε λιγότερο. Σχεδόν όλοι χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα στο μεσαίο μέρος του αγώνα, και τη διατήρησαν παραπλήσιο αριθμό γύρων με τη μαλακή γόμα».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H επόμενη μάχη
Μετά από 41 χρόνια, η Formula 1 επιστρέφει στο Las Vegas σε μια ολοκαίνουργια πίστα. Από τις 16 έως τις 18 Νοεμβρίου τα μονοθέσια θα αγωνιστούν σε μια διαδρομή εντός πόλης μήκους 6.201 χιλιομέτρων που περνά από μερικά από τα πιο εμβληματικά ορόσημα όπως η διάσημη λεωφόρος Strip. Για το Grand Prix του Λας Βέγκας η επιλογή γομών είναι: C3 ως P Zero λευκή/σκληρή, C4 ως P Zero κίτρινη/μέση και C5 ως P Zero κόκκινη/μαλακή.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ