Formula 1: Το Γκραν Πρι του Montmelo υπό το πρίσμα των ελαστικών

Grand Prix Spain

Ο Max Verstappen συνέχισε το σερί νικών και στο Ισπανικό Grand Prix, ο Ολλανδός έχει κερδίσει τους πέντε από τους επτά αγώνες φέτος.

Ήταν η 40στη νίκη της καριέρας του και απόδειξη της κυριαρχίας του πρωταθλητή είναι ότι για 3η φορά στην καριέρα του πέτυχε Grand Slam – νίκη, pole position, ταχύτερο γύρο αγώνα, ενώ παρέμεινε επικεφαλής καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Οι δυο προηγούμενες φορές που έχει πετύχει κάτι ανάλογο ήταν στο Spielberg το 2021 και στην Imola πέρυσι. Στις άλλες δυο θέσεις του βάθρου βρέθηκαν οι οδηγοί της Mercedes. O Lewis Hamilton που όπως και ο Michael Schumacher έχει κερδίσει στη Βαρκελώνη έξι φορές, τερμάτισε 2ος ακολουθούμενος από το George Russell.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην εκκίνηση μόνο οι Red Bull εκκίνησαν με τη μέση γόμα όλοι οι υπόλοιποι διάλεξαν τη μαλακή. Οι Logan Sargeant (Williams) και Charles Leclerc (Ferrari) που εκκίνησαν από τα πιτ έβαλαν μέση και σκληρή γόμα αντίστοιχα.

Ήταν δύσκολο να προβλέψει κανείς τις στρατηγικές στο Ισπανικό Grand Prix, κυρίως λόγω της χαμηλής πτώσης απόδοσης των γομών. Επίσης υπήρχε πιθανότητα βροχής στην αρχή. Οι τέσσερις πρώτοι τερμάτισαν με τη μαλακή γόμα. Οι δυο Red Bull μετά τη μέση γόμα έβαλαν τη σκληρή (Verstappen στον 26ο γύρο, Perez στον 23ο γύρο). Αντίθετα οι Mercedes έβαλαν τη μέση γόμα στο μεσαίο μέρος. Οι Aston Martin χρησιμοποίησαν μαλακή γόμα στα δυο πρώτα μέρα και έβαλαν τη σκληρή γόμα στο τελευταίο μέρος. Τερμάτισαν επίσης με τη σκληρή γόμα οι οδηγοί των Ferrari, Alpine, Alfa Romeo και ο Logan Sargeant (Williams).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι οδηγοί της Haas ήταν οι μόνοι που επιχείρησαν 3 αλλαγές. Εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα, έβαλαν τη μέση στο δεύτερο μέρος και τη σκληρή στο 3ο μέρος για να τερματίσουν τελικά με τη μέση γόμα. Τρεις αλλαγές έκανε και ο Lando Norris βέβαια η πρώτη ήταν για ν’ αλλάξει εμπρός αεροτομή στο τέλος του πρώτου γύρου.

Ταχύτερος με τη σκληρή γόμα ήταν ο Alonso. Ο Ισπανός της Aston Martin σημείωσε χρόνο 1:18.083 στον 49ο γύρο. Ο Kevin Magnussen ήταν ταχύτερος με τη μέση γόμα (1:18.069) ενώ ο Max Verstappen πέτυχε τον ταχύτερο γύρο αγώνα με τη μαλακή γόμα (1:16.330).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο δεύτερο μέρος ο Valtteri Bottas (Alfa Romeo) διένυσε περισσότερους γύρους (34) από κάθε άλλο οδηγό με τη σκληρή γόμα. Ο Yuki Tsunoda (AlphaTauri) διένυσε 32 γύρους με τη μέση γόμα στο τελευταίο μέρος. Οι Leclerc, Alonso και Russell συμπλήρωσαν 25 γύρους με τη μαλακή γόμα.

Οι θερμοκρασίες οδοστρώματος, έπεσαν κατά τη διάρκεια του αγώνα. Στο ξεκίνημα ήταν στους 30.9°C και στο τέλος στους 26.7°C (το υψηλότερο που είδαμε πριν την εκκίνηση ήταν 31.3°C.

Ο Mario Isola, Διευθυντής Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της Pirelli, είπε: «Σε μια πίστα που είναι ιδιαίτερα απαιτητική από τα ελαστικά είδαμε έναν αγώνω όπου χρησιμοποιήθηκαν και οι τρεις διαθέσιμες γόμες, εκτεταμένα. Με τη C1 καλύφθηκε το 41.6% των συνολικών γύρων με τη C2 το 30.6% και με τη C3 το 27.9%. Η απόφαση να δημιουργήσουμε νέα γόμα C1 για το 2023 επέτρεψε στις περισσότερες ομάδες να πραγματοποιήσουν στρατηγική 2 αλλαγών. Σε σχέση με τις προβλέψεις μας πριν τον αγώνα, είδαμε ότι η μέση γόμα ήταν πιο ανταγωνιστική, κυρίως γιατί η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν πολύ πιο χαμηλή από την αντίστοιχη περσινή. Η λεπτομερή ανάλυση δεικνύει ότι η πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης ήταν μικρότερη σε όλες τις γόμες, ακόμη και στην πιο μαλακή (C3). Αξιοσημείωτα παραδείγματα είναι το πρώτο μέρος αγώνα των δυο Mercedes: ο Russell έκανε 25 γύρους και ο Hamilton 24 γύρους με τη μαλακή γόμα. Ο Alonso έκανε 25 γύρους με τη μαλακή γόμα, υπό υψηλό φορτίο καυσίμου, σε ανταγωνιστικό ρυθμό. Ήταν ένα Σαββατοκύριακο γεμάτο δράση για την Pirelli. Εκτός από τη F1 στη Βαρκελώνη, είχαμε αγώνες και στις άλλες μορφές που προμηθεύουμε αποκλειστικά: Στη Σαρδηνία με το WRC και στη Γαλλία στο Paul Ricard με το GT World Challenge Europe. Επιπρόσθετα όσον αφορά στους δυο τροχούς στο Misano (Ιταλία) γιορτάσαμε την 20στη επέτειο αγωνιστικής εμπλοκής της Pirelli ως αποκλειστικού προμηθευτή του πρωταθλήματος SBK. Η Pirelli θα παραμείνει στη Βαρκελώνη για δοκιμές, αυτή τη βδομάδα, δυο μέρες για τα ελαστικά της νέας χρονιάς. Το πρόγραμμα θα αφορά την εξέλιξη των γομών που θα μπορούν να χρησιμοποιούνται χωρίς προθέρμανση».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Formula 2

Ο Frederik Vesti κέρδισε στον αγώνα Formula 2 Sprint στο Μοντμελό. Ο Δανός οδηγός της Prema Racing τερμάτισε μπροστά από το δίδυμο της ART Grand Prix Theo Pourchaire και Victor Martins. Ο Oliver Bearman (Prema Racing) πήρε την 3η του φετινή νίκη στον κανονικό αγώνα. Την Κυριακή τον ακολούθησε ο Enzo Fittipaldi (Rodin Carlin) και ο Victor Martins. Η σειρά που διεξάγεται με ελαστικά Pirelli θα συνεχιστεί στην Αυστρία με τον έβδομο γύρο της σεζόν.

Formula 3

Ο Zak O’Sullivan κέρδισε στον αγώνα Formula 3 Sprint στη Βαρκελώνη. Ο Βρετανός οδηγός της Prema τερμάτισε μπροστά από τον έτερο οδηγό της ακαδημίας Williams Luke Browning (Hitech) ενώ ο Leonardo Fornaroli (Trident) ήταν 3ος. Τη νίκη στον κανονικό αγώνα πήρε ο Josep Maria Martì της Campos Racing. Στo βάθρο ανέβηκαν επίσης οι Franco Colapinto (MP Motorsport) και Dino Beganovic (Prema). Ο επόμενος αγώνας του πρωταθλήματος που χρησιμοποιεί ελαστικά Pirelli είναι προγραμματισμένος στο Spielberg από 30/6 -2/7.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ