Formula 1: Το Γκραν Πρι Μ. Βρετανίας ήταν μία μάχη ελαστικών

GP Μ. Βρετανίας

Ο Max Verstappen και η Red Bull Racing πανηγύρισαν μία ακόμα νίκη στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1, όμως αυτή τη φορά δεν ήταν βόλτα στο πάρκο.

Ο Ολλανδός ξαφνιάστηκε από την ταχύτητα του Lando Norris με τη McLaren που εκκινούσε δίπλα του. Μόλις ανέκτησε την πρωτοπορία, ο κινήθηκε χωρίς προβλήματα, ακόμη και μετά την επανεκκίνηση στον 39ο γύρο. Οι διαφορές μηδενίστηκαν όταν η Haas του Kevin Magnussen έμεινε και βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας. ωσότου να απομακρυνθεί το μονοθέσιο από την πίστα. Προς μεγάλη χαρά της πλειοψηφίας των θεατών – 480.000 ρεκόρ για αυτή την πίστα – ο Verstappen πλαισιώθηκε στο βάθρο από δύο Βρετανούς οδηγούς, τον προαναφερθέντα Norris και τον Lewis Hamilton. Ο οδηγός της Mercedes ωφελήθηκε από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με αυτή τη νίκη η Red Bull ισοφάρισε το ρεκόρ της McLaren με τις περισσότερες συνεχόμενες νίκες σε αγώνες (11.) Η τελευταία φορά που κέρδισε κάποιος άλλος ήταν πέρυσι στη Βραζιλία, ο George Russell.

Επικράτησε η στρατηγική μιας αλλαγής αλλά η μαλακή γόμα αποδείχθηκε πιο δημοφιλής από τις προβλέψεις της Pirelli. Τα μόνα μονοθέσια που δεν χρησιμοποίησαν τη γόμα C3 ήταν οι δύο Ferrari και οι δύο McLaren.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δημοφιλέστερη γόμα κατά τη διάρκεια του Grand Prix ήταν η C2, που διένυσε 485 γύρους, το 50% του συνόλου. Η C3 ήταν δεύτερη (337 γύροι, 34,74%), ενώ η C1 περιορίστηκε σε λιγότερη χρήση (148 γύροι, 15,26%).

Οι 28 γύροι του Russell ήταν η μεγαλύτερη απόσταση με τη μαλακή γόμα, ενώ με τη μέση γόμα, οι Verstappen, Hamilton, Norris και Alonso διένυσαν 33 γύρους. Αντίστοιχα ο Bottas συμπλήρωσε 32 γύρους με τη σκληρή γόμα.

Οι ταχύτεροι γύροι με την κάθε γόμα ήρθαν αφού τα ελαστικά είχαν κάνει δέκα ή περισσότερους γύρους. Για την σκληρή C1, τον ταχύτερο χρόνο (1.30.543) σημείωσε ο Norris στον 43ο γύρο με ένα σετ ελαστικών που χρησιμοποιούσε για 10 γύρους.

Ο Russell ήταν ταχύτερος με τη μέση γόμα C2 (1.31.124) στον 13ο γύρο χρήσης της, ενώ ο ταχύτερος γύρος αγώνα επετεύχθη από τον Verstappen με 1.30.275 με τη μαλακή γόμα C3 στον 11ο γύρο του δεύτερου μέρους αγώνα. Να σημειωθεί επίσης ότι μετά τα pit stop των Russell και Verstappen, ο ρυθμός του αγώνα οριοθετήθηκε για πέντε γύρους από το αυτοκίνητο ασφαλείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Mario Isola – διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού: «Καταπληκτικό κοινό στο Σίλβερστον: 480.000 θεατές είναι ένα εντυπωσιακό ρεκόρ, ένα δείγμα της απίστευτης δημοτικότητας που απολαμβάνει η Formula 1 αυτή τη στιγμή. Από πλευράς ελαστικών, αυτό το Σαββατοκύριακο έδωσε ενδιαφέρουσες απαντήσεις. Το ντεμπούτο του νέου σκελετού έγινε σύμφωνα με το σχέδιο και η αρχική ανάλυση των δεδομένων είναι σύμφωνη με τις προσδοκίες μας. Η αίσθηση ότι και οι τρεις διαθέσιμες γόμες θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στον αγώνα, επιβεβαιώθηκε. Σίγουρα, οι πιο χαμηλές θερμοκρασίες σε σύγκριση με τα ελεύθερα, επέτρεψαν στη μαλακή γόμα να αποδίδει το αναμενόμενο, για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αλλά εκτός από αυτό, το γεγονός ότι και οι τρεις γόμες ήταν ανταγωνιστικές επιλογές επέτρεψε στις ομάδες να επιλέξουν τον συνδυασμό που ταίριαζε καλύτερα στα μονοθέσιά τους. Τέλος, όσον αφορά στην πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης αυτή ήταν χαμηλότερη από το αναμενόμενο και για τις τρεις γόμες παρότι η πίστα είναι από τις πιο απαιτητικές για τα ελαστικά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι ομάδες να παρατείνουν τη χρήση, χωρίς καμία σημαντική επίπτωση στην απόδοση».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ