Formula 1: Εκεί κρίθηκε το GP Βραζιλίας

Brazil GP 2022

Το Γκραν Πρι της Βραζιλίας «ανήκε» στη Mercedes-AMG Petronas, που μετά τη νίκη του George Russell στον Αγωνα Sprint, έκανε το 1-2 στον Κυρίως Αγώνα.

Αυτή ήταν η πρώτη επιτυχία των οκτώ φορές παγκόσμιων πρωταθλητών φέτος αλλά και η πρώτη στην καριέρα του ανερχόμενου Βρετανού, που πλαισιώθηκε από τον Lewis Hamilton.

Οι δυο τους ακολούθησαν παρόμοια στρατηγική: Μαλακή γόμα στην αρχή, μέση γόμα μετά και πάλι μαλακή γόμα στο τελευταίο μέρος. Ο οδηγός της Ferrari, Carlos Sainz συμπλήρωσε το βάθρο ακολουθώντας στρατηγική τριών αλλαγών μέση/μαλακή/μέση/μαλακή γόμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Sergio Perez εκκίνησε 4ος αλλά τον πέρασαν στους τελευταίους γύρους οι Ferrari, και η Alpine του Fernando Alonso όπως και ο έτερος οδηγός της Red Bull, Max Verstappen. Έτσι με τη μέση γόμα τερμάτισε στην 7η θέση του αγώνα.

Ο Russell πέτυχε τον ταχύτερο γύρο με τη μαλακή γόμα: σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1m13.785s. Η μαλακή γόμα έβγαλε 34 γύρους στην Alfa Romeo του Guanyu Zhou, ο οποίος έβαλε τη μέση γόμα στον 37ο γύρο.

Στο Βραζιλιάνικο Grand Prix κυριάρχησαν δυο διαφορετικές στρατηγικές. Τα 11 μονοθέσια εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα. Άλλα οχτώ μονοθέσια έβαλαν τη μέση γόμα στην αρχή. Ο οδηγός της Williams, Alex Albon, εκκίνησε με τη σκληρή γόμα από την τελευταία θέση. Έβαλε τη μέση γόμα μετά από 5 γύρους υπό το πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν δυο αλλαγές και οι περισσότεροι τερμάτισαν με τη μαλακή γόμα. Όμως οχτώ οδηγοί έκαναν τρεις αλλαγές. Όπως το είχε προβλέψει η Pirelli η σκληρή γόμα δε χρησιμοποιήθηκε πολύ. Τα αυτοκίνητα ασφαλείας δεν επηρέασαν την κατάταξη ούτε έφεραν απρόβλεπτες αλλαγές στη στρατηγική.

Ο Mario Isola, Διευθυντής Motorsport της Pirelli, είπε: «Ένας πραγματικά συναρπαστικός αγώνας. Είναι θαυμάσιο να βλέπεις πως το Interlagos προάγει μια πραγματικά μοναδική παράσταση για τους θεατές. Όπως το περιμέναμε ήταν οι μεταβλητές που έκαναν τη διαφορά. Ατυχήματα, δυο αυτοκίνητα ασφαλείας και πτώση θερμοκρασίας πάνω από 10 βαθμούς. Αυτά υποχρέωσαν τους οδηγούς να προσαρμόσουν το οδηγικό τους στυλ ανάλογα με τη γόμα που χρησιμοποιούσαν. Έτσι ανακατεύτηκαν τα χαρτιά κάθε στρατηγικής. Πέρα όμως από τη δυναμική κάθε διαφορετικής στρατηγικής είχε ενδιαφέρον να δει κανείς πως τα χαρακτηριστικά του κάθε μονοθεσίου οδηγούσαν σε διαφορετική πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης την P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα και την P Zero κίτρινη/μέση γόμα. Με τη μαλακή διανύθηκαν αποστάσεις πάνω από 25 γύρους με διαχειρίσιμη πτώση απόδοσης ακόμη και στην αρχή του αγώνα με υψηλό φορτίο καυσίμου. Η μέση γόμα συμπεριφέρονταν καλύτερα προς το τέλος, καθώς βελτιώθηκε το κράτημα αφού στρώθηκε λάστιχο στο οδόστρωμα. Συγχαρητήρια στη Mercedes και ειδικά στο George Russell για την πρώτη του νίκη σε grand prix που θα μείνει αξέχαστη λόγω του φανταστικού πλήθους στη Βραζιλία».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δράση συνεχίζεται αυτό το Σαββατοκύριακο, στα Εμιράτα. Το Abu Dhabi είναι ο τελευταίος γύρος του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1. Εκτός από τον αγώνα θα υπάρχει και μια μέρα δοκιμών όπου οι ομάδες θα δοκιμάσουν τα σλικ ελαστικά του 2023 κι άλλη μια για δοκιμές νέων οδηγών.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ