Γιατί επτά ομάδες της Formula 1 κινδυνεύουν να χάσουν τα 4 τελευταία φετινά GP

αγώνας ισπανίας

Ο διευθυντής της Red Bull Racing, Christian Horner, προειδοποίησε ότι το όριο προϋπολογισμού που έχει επιβληθεί στις ομάδες μπορεί να στερεύσει τα ταμεία τους πριν καν τελειώσει η φετινή σεζόν της Formula 1.

H FIA έχει περιορίσει φέτος τα συνολικά έξοδα των ομάδων της F1 για όλη τη χρονιά στα 140 εκατομμύρια δολάρια (130 εκατ. ευρώ), με στόχο με βοηθήσει τις λιγότερο εύπορες ομάδες να ανταγωνιστούν τις τρεις πλουσιότερες -Mercedes, Red Bull Racing και Ferrari- και φυσικά να διαφυλάξει την επιβίωσή τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως, για τις τρεις πρωταγωνίστριες ομάδες του σπορ το όριο αυτό αποτελεί τροχοπέδη στο λυσσαλέο αγώνα εξέλιξης των μονοθεσίων τους για τη μάχη των φετινών πρωταθλημάτων. Κι έτσι, ο διευθυντής της RBR Christian Horner δημοσίως πιέζει για την αύξηση του ορίου εξόδων κάθε ομάδας - αν και, όπως είναι λογικό, μοιάζει απίθανο η FIA και οι άλλες ομάδες να δεχθούν κάτι τέτοιο, σε τόσο προχωρημένο χρονικό σημείο της χρονιάς.

«Επτά από τις ομάδες πιθανώς θα χρειαστεί να χάσουν τους τέσσερις τελευταίους αγώνες φέτος για να μην ξεπεράσουν το όριο [του προϋπολογισμού]» είπε ο Βρετανός. «Δεν έχει να κάνει μόνο με τις μεγάλες ομάδες. Υπάρχουν και ομάδες μέσης δυναμικής που πασχίζουν με τα θέματα του πληθωρισμού και της ακρίβειας.

»Η FIA έχει το καθήκον να φροντίσει αυτό το θέμα. Ξέρω ότι το αντιμετωπίζει σοβαρά. Οι λογαριασμοί της ενέργειας, το κόστος διαβίωσης, όλα ανεβαίνουν εκθετικά, και η F1 δεν είναι εξαιρείται από όλο αυτό. Το κόστος μεταφορών τετραπλασιάστηκε και αυτό δεν είναι κάτι που μπορούμε να ελέγξουμε», συνέχισε ο Horner.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να περάσει μία σχετική πρόταση που αφορά όλες τις ομάδες, όπως η αύξηση του ορίου προϋπολογισμού μεσούσης της χρονιάς, πρέπει να υπερψηφιστεί από 8 εκ των 10 ομάδων. Οι τρεις μεγάλες συμφωνούν για την αναπροσαρμογή του ορίου προϋπολογισμού με βάση τα στοιχεία πληθωρισμού που δίνει το ΔΝΤ, αλλά οι Alfa Romeo, Alpine, Haas και Williams ήδη ψήφισαν ενάντια σε αυτό στη σύσκεψη της Επιτροπής F1 τον προηγούμενο μήνα.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Alpine Otmar Szafnauer είπε το προφανές: «Έχουμε καθορίσει τον προϋπολογισμό μας από νωρίς, και περιμέναμε εν μέρει τον πληθωρισμό. Ο πληθωρισμός δεν μας χτύπησε ξαφνικά την πόρτα. Αν μπορούμε εμείς, σίγουρα μπορούν και οι άλλοι. Δεν συμφωνώ απλά και μόνο να αυξήσουμε τα έξοδα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

»Όταν τα μεταφορικά αυξάνονται κατά 2,5 ή 3,5 εκατομμύρια, και έχεις προϋπολογίσει 20 εκατομμύρια για την εξέλιξη του αυτοκινήτου, δεν μπορείς να μειώσεις την εξέλιξη στα 17 εκατομμύρια και πάλι να είσαι μέσα στο όριο του προϋπολογισμού; Μπορείς. Αυτό σημαίνει ότι περιορίζεται η εξέλιξη του αυτοκινήτου σου. Οπότε, είναι πολύ πιο εύκολο, αν έχεις τα λεφτά, να πας στη FIA και να υποδαυλίσεις την αύξηση του ορίου προϋπολογισμού, ώστε να κρατήσεις την εξέλιξη του αυτοκινήτου άθικτη», κατέληξε ο Szafnauer.

Η FIA υποστηρίζει ότι εξετάζει το ζήτημα σε διαρκή βάση, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι οι λιγότερο εύπορες και μιρκότερες με μέγεθος ομάδες της Formula 1 έχουν ετήσιο προϋπολογισμό που είναι μικρότερος από το όριο των 140 εκατομμυρίων δολαρίων το χρόνο.

Την ίδια στιγμή, οι τρεις μεγάλες ομάδες επιδιώκουν να πετύχουν την αύξηση του φετινού προϋπολογισμού τους κατά 15 εκατ. δολάρια - καθώς, θυμίζουμε, ο προγραμματισμός της FIA προβλέπει την περαιτέρω μείωση του ορίου στα 135 εκατ. δολάρια το 2023.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ