Αφιέρωμα Max Verstappen: Ο άνθρωπος που εκθρόνισε τον Lewis

Max Verstappen

Η σεζόν-θρίλερ ολοκληρώθηκε και το φινάλε της έφερε νέο πρόσωπο στο θρόνο της Formula 1. Για πρώτη φορά μετά το 2013 αυτός δεν είναι οδηγός της Mercedes. Για πρώτη φορά μετά το 2016, αυτός δεν είναι ο Lewis Hamilton. Η F1 έχει νέο πρωταθλητή και τον λένε Max Verstappen!

Μία προσωπικότητα αμφιλεγόμενη, ένας οδηγός που έχει φανατικούς υποστηρικτές αλλά και εξίσου φανατικούς εχθρούς. Που με το οδηγικό του στιλ, την επιθετικότητά του, την αλαζονεία του, προκαλεί όσους δεν είναι στο πλευρό του. Όσους δεν ανήκουν στον λεγόμενο «Πορτοκαλί Στρατό» που τον ακολουθεί πιστά. Ο ίδιος δεν δείχνει να κάνει καμία προσπάθεια να γίνει αρεστός – δεν δείχνει να τον ενδιαφέρει. Το μόνο που τον νοιάζει είναι η νίκη, είναι διατεθειμένος να πατήσει επί πτωμάτων για να την κατακτήσει και με αυτή τη φιλοσοφία, έφτασε τελικά και στον τίτλο του Πρωταθλητή!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως ας δούμε την πορεία του μέχρι τη στιγμή που πέρασε τη γραμμή του τερματισμού στη Γιας Μαρίνα, τοποθετώντας εαυτόν στο Πάνθεον της F1. Ξεκινώντας από την αρχή – τη γέννηση του. Ήταν 30 Σεπτεμβρίου του 1997 όταν ο τότε δημοφιλής οδηγός του κορυφαίου μηχανοκίνητου σπορ, Jos Verstappen, αποκτούσε το πρώτο του παιδί με τη Βελγίδα Sophie Kumpen. Ο Max Emilian Verstappen γεννήθηκε στο Χάζελτ του Βελγίου και πέρασε τα παιδικά του χρόνια στο Μπρέε. Ή έστω, κοιμόταν εκεί, αφού από τα 4 ξεκίνησε να κάνει καρτ – μανιωδώς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όλη του η παιδική ηλικία ήταν σε μία πίστα, με τον πατέρα του δίπλα του, καθοδηγητή αλλά και αυστηρό κριτή – είναι πολλές οι ιστορίες όπου ο μπαμπάς ξεπερνούσε τα όρια όταν ο μικρός δεν απέδιδε τα αναμενόμενα. Αν και από τα πρώτα κιόλας βήματα έδειχνε πως είχε ξεχωριστό ταλέντο.

Ξεκίνησε με τίτλους σε Βελγικά πρωταθλήματα, συνέχισε με τα Ολλανδικά και από τα έντεκα, μαχόταν πλέον σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο. Στα 15 είχε πλέον κατακτήσει την απόλυτη κορυφή στο karting και είχε έρθει η ώρα να μεταπηδήσει σε μονοθέσια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πριν φύγει το 2013 έκανε δοκιμές με Formula Renault και με Formula 3 και το 2014, αφού έτρεξε κάποιους αγώνες στο Florida Winter Series, έκανε πρεμιέρα στην Ευρωπαϊκή Formula 3. Ήταν τρίτος στη βαθμολογία, με δέκα νίκες. Είχε τραβήξει το ενδιαφέρον των ομάδων της Formula 1, ειδικά της Red Bull και της Mercedes. Πρόλαβε να τον κλείσει η αυστριακή εταιρεία.

Στα μισά εκείνης της χρονιάς ο Verstappen έγινε μέλος της Red Bull Junior Team και ήδη από το 2015, μαχόταν στο κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ ως οδηγός της Scuderia Toro Rosso. Σε ηλικία 17 ετών έγινε ο νεότερος οδηγός που εκκίνησε σε Γκραν Πρι – ένα χρόνο πριν πάρει δίπλωμα για να οδηγεί στους δρόμους. Βαθμολογήθηκε στη δεύτερη συμμετοχή του και έγινε και ο νεότερος που πήρε βαθμό. Συνολικά είχε 10 τερματισμούς στο Top-10.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 2016 ξεκίνησε τη χρονιά στην Toro Rosso, με τρεις σερί βαθμολογήσεις και ξαφνικά, στην Ισπανία, η Red Bull του έδωσε προαγωγή στην πρώτη ομάδα, αποφασίζοντας αλλαγή θέσης με τον Daniil Kvyat. Ο Ολλανδός κέρδισε στο ντεμπούτο του και έδειξε πως θα είναι ένα πρόσωπο που θα μας απασχολεί τις επόμενες δύο δεκαετίες. Στο υπόλοιπο της σεζόν είχε άλλες έξι παρουσίες στο βάθρο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά τις εντυπωσιακές εμφανίσεις, ήταν ακόμα άπειρος και υπερβολικά επιθετικός. Το 2017 είχε ατυχήματα, είχε και εγκαταλείψεις από μηχανικές αιτίες αλλά πραγματοποίησε δυναμικό φινάλε στη χρονιά, με νίκες στη Μαλαισία και το Μεξικό.

Το ίδιο επεισοδιακό ήταν το ξεκίνημα του 2018, με τον Verstappen να εμπλέκεται σε ατυχήματα και αψιμαχίες, που επισκίαζαν την ταχύτητα που έδειχνε στην πίστα. Αποδείχθηκε όμως η καλύτερη σεζόν του έως τότε, με δύο νίκες (Αυστρία και Μεξικό) και έντεκα βάθρα, που τον έφεραν τέταρτο στην τελική κατάταξη.

Μέχρι τότε, ο Mad Max όρθωνε περιστασιακά ανάστημα έναντι των Mercedes αφού η συνεργασία της Red Bull με τη Renault, τον κρατούσε πιο πίσω σε δυναμική. Έπρεπε να έρθει το 2019 και η συνεργασία με τη Honda, για να πάρει φόρα. Ήταν και η πρώτη χρονιά που έδειχνε και οδηγική ωριμότητα, αν και εκτός πίστας, εξακολουθούσε να είναι προκλητικός στις δηλώσεις του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αλλά ήταν αποτελεσματικός. Σε χρονιά με 21 αγώνες, είχε μόλις δύο εγκαταλείψεις και 19 τερματισμούς στο Top-8. Τρεις ως νικητής (Αυστρία, Γερμανία, Βραζιλία) και άλλες 6 στο βάθρο. Οι 278 βαθμοί ήταν οι περισσότεροι που είχε πάρει σε μία σεζόν. Ήταν πλέον τρίτος στην τελική βαθμολογία.

Το ίδιο και πέρυσι, σε μια σεζόν με μόνο 17 αγώνες λόγω της παγκόσμιας πανδημίας. Νικητής στον δεύτερο αγώνα στο Σίλβερστοουν και το Άμπου Ντάμπι, στο βάθρο σε άλλα 8 Γκραν Πριχ, έδειχνε έτοιμος για το επόμενο βήμα. Το μόνο που χρειαζόταν ήταν ένα μονοθέσιο που να μπορεί να χτυπήσει τις Mercedes.

Αυτό το είχε φέτος. Σε μία χρονιά «πολέμου» με τον Lewis Hamilton, όπου άλλαξαν πολλές φορές θέσεις στην κορυφή, έφτασε στον αγώνα του Άμπου Ντάμπι ισόβαθμος με τον επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή. Έχοντας περισσότερες νίκες, περισσότερες pole position, περισσότερους γύρους στην πρωτοπορία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη Σαουδική Αραβία η επιθετική του οδήγηση εξόργισε τους πολέμιους του αλλά παρά την αντεπίθεση διαρκείας του Hamilton που επί τρεις συνεχόμενους αγώνες μείωνε τη διαφορά ώσπου τον έπιασε στη βαθμολογία, στο τέλος ο Verstappen ήταν αυτός που πανηγύρισε. Σε μία σεζόν όπου και οι δύο διεκδικητές έδειξαν με τις εμφανίσεις τους πως άξιζαν τον τίτλο.

Όμως η κορυφή, έχει χώρο μόνο για έναν και αυτός είναι ο Verstappen! Ο νέος Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ