Οι Γερμανοί προειδοποιούν -Ποιες χειρολαβές αυτοκινήτων είναι επικίνδυνες

Car door handle 1

Μπορεί οι αναδυόμενες χειρολαβές στις πόρτες πολλών μοντέλων του σήμερα να είναι σαγηνευτικές στην όψη, όμως φαίνεται πως κρύβουν και μία σημαντική παγίδα.

Τον κώδωνα του κινδύνου σε αυτό τον τομέα, έκρουσε η γερμανική ADAC - η μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου στην Γερμανία και σε ολόκληρη την Ευρώπη που συχνά/πυκνά δραστηριοποιείται και σε θέματα ασφαλείας. Όπως και τώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ενώ λοιπόν το να βλέπεις τα χερούλια των θυρών να «μπαινοβγαίνουν» ως δια μαγείας είναι εντυπωσιακό και ομορφαίνει γενικότερα και το περιτύλιγμα, στο βωμό της κομψότητας προκύπτει μία εν δυνάμει επικίνδυνη κατάσταση για την οποία προειδοποίησε η ADAC.

Οι κομψές λαβές επέκτασης θα μπορούσαν να αποτελέσουν κίνδυνο για την ασφάλεια σε περίπτωση ατυχήματος. Διότι δεν είναι μόνο οι λαβές που μπορούν να διπλωθούν πιέζοντας το μπροστινό τους μέρος, είναι κι εκείνες που ανοίγουν/κλείνουν αυτόματα.

Αυτό το οποίο τονίζει η ADAC είναι πως σε περίπτωση διακοπής παροχής ρεύματος μετά από ατύχημα, η λαβή μπορεί να παραμένει εντός της θύρας και να είναι από δύσκολη έως αδύνατη η πρόσβαση στους επιβάτες εντός του αυτοκινήτου.

Υπάρχουν περιπτώσεις όπου η άμεση βοήθεια μπορεί να αποδειχθεί καθοριστική, όταν για παράδειγμα υπάρχει φωτιά και οι επιβάτες -που ενδεχομένως να είναι τραυματισμένοι ή να μην έχουν τις αισθήσεις τους- πρέπει να απεγκλωβιστούν το ταχύτερο δυνατό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η παραπάνω αστοχία είναι πιθανό να κάνει αδύνατη την παροχή βοήθειας από απλούς ανθρώπους που βρίσκονται στο χώρο του ατυχήματος αλλά ακόμα και να καθυστερήσει τους επαγγελματίες διασώστες.

Τα παραπάνω αποτελούν προληπτική ανησυχία, καθώς η διαδικασία ανοίγματος της πόρτας αξιολογείται κι αυτή στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP. Συγκεκριμένα, ελέγχεται αν το όχημα ξεκλειδώνει αυτόματα τις πόρτες μετά το ατύχημα ώστε να μπορούν να τις ανοίξουν από έξω.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως η ADAC τονίζει και την αντίστροφη οδό. Την ανάγκη να ανοίξει η πόρτα από μέσα. Όπως επισημαίνει, σε πολλά οχήματα οι πόρτες μπορούν να ξεκλειδώσουν ηλεκτρικά κι από το εσωτερικό, με το πάτωμα ενός κουμπιού κι όχι κάποια λαβή. Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι ιδιοκτήτες καλούνται να έχουν εξοικειωθεί με τις επιλογές ξεκλειδώματος έκτακτης ανάγκης, όπως αυτές αναφέρονται στο εγχειρίδιο του οχήματος. Και να ενημερώνουν και τους επιβάτες για παν ενδεχόμενο.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ