Ποια αυτοκίνητα κλέβονται πιο εύκολα -Τι πρέπει να γνωρίζω

Ποια αυτοκίνητα κλέβονται πιο εύκολα -Σοκαριστική έρευνα αποκαλύπτει

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει η γερμανική ADAC αναφορικά με την προστασία που προσφέρουν τα σύγχρονα συστήματα ασύρματης εισόδου στο αυτοκίνητο (keyless) κατά της κλοπής.

Οι τεχνολογίες προστασίας κατά της κλοπής εξελίσσονται με την πάροδο του χρόνου, αλλά σχεδόν με την ίδια ταχύτητα εξελίσσονται και οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούν οι κλέφτες.

Το παράδοξο με τις σύγχρονες τεχνολογίες που λειτουργούν ασύρματα βρίσκεται στο γεγονός ότι όσο δύσκολη κάνουν στην αρχή την διάρρηξη ενός αυτοκινήτου, σε σχέση με ένα παλιότερο αυτοκίνητο με συμβατικές κλειδαριές, τόσο πιο εύκολη γίνεται στη συνέχεια. Αυτό γιατί οι ληστές δεν χρειάζεται να παραβιάσουν την πόρτα και τον κεντρικό διακόπτη με εργαλεία παρά μόνο με τη χρήση αντίστοιχης προηγμένης τεχνολογίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φυσικά στο στόχαστρο των κλεφτών έχουν μπει τα συστήματα ασύρματης εισόδου στο αυτοκίνητο (σύστημα keyless). Με τον οδηγό να πλησιάζει το αυτοκίνητο έχοντας το κλειδί-πομπό στην τσέπη του, το εν λόγω σύστημα ξεκλειδώνει αυτόματα το αυτοκίνητο και επιτρέπει την είσοδό του χωρίς τη χρήση φυσικού κλειδιού, ενώ ενεργοποιεί παράλληλα και τον κεντρικό διακόπτη και κατά συνέπεια δίνει πρόσβαση και στη μίζα του κινητήρα.

Σύμφωνα με τη γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC, τα keyless συστήματα που φέρουν τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι και τα πιο ευάλωτα αναφορικά με την κλοπή του σήματος που εκπέμπουν ώστε το κλειδί να επικοινωνεί με το αυτοκίνητο. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που τα αυτοκίνητα που φέρουν τέτοια συστήματα είναι και εκείνα που κλέβονται πιο εύκολα ακόμη και από εκείνα με απλές ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές με τηλεχειρισμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ADAC κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα έπειτα από έρευνα και δοκιμές που πραγματοποιεί από το 2016 μέχρι και σήμερα. Τα δεδομένα που έχει συγκεντρώσει από τις δοκιμές 567 αυτοκινήτων δείχνουν ότι μόνο 29 από αυτά τα αυτοκίνητα προστατεύουν επαρκώς το σήμα τους από ενδεχόμενη κλοπή του με ηλεκτρονικά μέσα, η οποία μπορεί να γίνει από μεγάλη απόσταση.

Η κλοπή μπορεί να γίνει επίσης χωρίς το κλειδί να είναι κοντά στο αυτοκίνητο, όταν για παράδειγμα βρίσκεται μέσα στο σπίτι, εν αγνοία του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου και σε αυτή την περίπτωση.

Με την κλοπή του σήματος, οι κλέφτες μπορούν να εισέλθουν μέσα σε δευτερόλεπτα στην καμπίνα του αυτοκινήτου «αναίμακτα», να ενεργοποιήσουν τον κινητήρα και να διαφύγουν με το αυτοκίνητο. Έπειτα η παρουσία του ασύρματου κλειδιού είναι αχρείαστη για να παραμείνει ο κινητήρας σε λειτουργία και το μόνο που έχουν να κάνουν οι κακοποιοί είναι να τον απενεργοποιήσουν όταν φτάσουν στον προορισμό τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ADAC αναφέρει ότι ακόμη και τα πιο προηγμένα συστήματα που φέρουν αισθητήρα κίνησης για το keyless κλειδί του αυτοκινήτου είναι επίσης ευάλωτα στην κλοπή του σήματος αφού ο χρόνος που παραμένουν ενεργά και εκπέμπουν είναι αρκετά μεγάλος ώστε έτσι οι ληστές έχουν την ευκαιρία να κλέψουν το σήμα.

Γι' αυτούς τους λόγους η ADAC κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και καλεί τους κατασκευαστές να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα ώστε τα keyless συστήματα εισόδου και ενεργοποίησης ενός αυτοκινήτου να προσφέρουν τουλάχιστον τα ίδια επίπεδα προστασίας που προσφέρει το συμβατικό κλειδί με τηλεχειρισμό για τις ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές ενός οχήματος.

Οι Γερμανοί συστήνουν επίσης στους κατασκευαστές να ενσωματώσουν στα μοντέλα τους τα τελευταία στάνταρ ασφάλειας στον συγκεκριμένο τομέα και να εφαρμόσουν την τεχνολογία ασύρματης επικοινωνίας υπερ-ευρείας ζώνης (UWB). Εκείνης δηλαδή της τεχνολογίας που φέρουν και τα 29 μοντέλα που πέρασαν με επιτυχία τις δοκιμές προστασίας κατά της κλοπής των Γερμανών, μοντέλα κατασκευής από το 2019 και μετά που προέρχονται κυρίως από το VW Group, με τις Mercedes, ΒΜW και Land Rover να έχουν επίσης τέτοια μοντέλα τα τελευταία χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ADAC παρέχει και μια σειρά από μέτρα που μπορούν να λάβουν οι κάτοχοι αυτοκινήτου που φέρει keyless σύστημα ώστε να μειώσουν την πιθανότητα κλοπής τους.

Το πρώτο και κύριο μέτρο που προτείνουν οι Γερμανοί είναι να συμβουλευτούν οι κάτοχοι το εγχειρίδιο του κατασκευαστή και να δουν αν μπορούν να απενεργοποιήσουν την λειτουργία keyless του συστήματος εφόσον αυτό δεν είναι τεχνολογίας UWB.

Αν δεν είναι τέτοιας τεχνολογίας το keyless σύστημα ενός αυτοκινήτου, η ADAC συμβουλεύει επίσης να μην το συμπεριλάβουν στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου κατά την αγορά του, αν αυτό ανήκει στα προαιρετικά στοιχεία.

Εξίσου σημαντικές είναι και οι συμβουλές που δίνει η ADAC αναφορικά με την φύλαξη του αυτοκινήτου και του ασύρματου κλειδιού του συστήματος. Συγκεκριμένα οι Γερμανοί συνιστούν, το αυτοκίνητο να φυλάσσεται το βράδυ σε κλειστό γκαράζ ώστε να αποτρέπεται η εύκολη πρόσβαση σε αυτό.

Το τύλιγμα του κλειδιού με αλουμινόχαρτο, η τοποθέτησή του μέσα σε μεταλλικό τενεκεδάκι ή κατσαρολάκι (μαζί με το μεταλλικό καπάκι τους) είναι επίσης τρόποι προστασίας του εκπεμπόμενου σήματος. Για να δει ένας κάτοχος αν οι παραπάνω τρόποι δουλεύουν και στην πράξη μπορεί να τυλίξει το κλειδί του αυτοκινήτου του ή να το βάλει μέσα στο κατσαρολάκι και έπειτα να πλησιάσει το όχημα σε απόσταση μικρότερη του ενός μέτρου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η γερμανική λέσχη έχει δοκιμάσει στο παρελθόν και μοτοσυκλέτες των BMW, Ducati και KTM με keyless συστήματα εκκίνησης, οι οποίες παρουσιάστηκαν το ίδιο ευάλωτες με τα αυτοκίνητα στα test που πραγματοποίησε χρησιμοποιώντας τον ίδιο εξοπλισμό.

Βρείτε τη λίστα (αρχείο pdf) με τα αυτοκίνητα που δοκίμασε η ADAC εδώ.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ