Αυτός είναι ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα ενώσει το Αιγαίο με το Ιόνιο Πέλαγος

αυτοκινητόδρομος

Στις ράγες έχει μπει ο Διαγώνιος Οδικός Άξονας, ο αυτοκινητόδρομος που θα ενώσει τον Ε65 και την ΠΑΘΕ με την Ιόνια Οδό, και θα εξυπηρετήσει τις εμπορευματικές μεταφορές στο λιμάνι του Βόλου.

Σε φάση υλοποίησης βρίσκεται ο Διαγώνιος Οδικός Άξονας Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο που θα εξυπηρετεί πλήθος διατοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων, από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας, με αυξημένη οδική ασφάλεια και ταχύτητα.

Ο Διαγώνιος Άξονας «Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο» θα μειώσει την απόσταση για το Λαμία-Πάτρα σε 160 χλμ. από 185 χλμ. ενώ ο απαιτούμενος χρόνος θα πέσει από τις 3 ώρες στις 2 ώρες με μέση ταχύτητα τα 80 χλμ/ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η βασική σημασία του έργου:

Ο Διαγώνιος Οδικός Άξονας αποτελεί το συνδετήριο άξονα μεταξύ των αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και Ε65 (στην περιοχή του Μαλιακού) με την Ιόνια Οδό (στο Αντίρριο) και ενώνει τη Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου και κατά επέκταση την Ολυμπία Οδό.

λαμία-ιτέα αντίρριο

Παράλληλα, συνδέει το Ιόνιο με το Αιγαίο Πέλαγος, και ενώνει τα Λιμάνια Θεσσαλονίκης, Βόλου, Στυλίδας, Αγίου Κωνσταντίνου, Ιτέας και Πάτρας.

Ο συγκεκριμένος οδικός άξονας αναβαθμίζει και το Λιμάνι της Ιτέας σε σημαντικό λιμενικό κόμβο, κάτι στο οποίο βοηθάει η η επέκταση του υφιστάμενου προβλήτα με τη διαμόρφωση μετώπου παραβολής επαρκούς μήκους και αυξημένου ωφέλιμου βάθους, ώστε να καταστεί δυνατή η πλαγιοδέτηση μεγαλύτερων κρουαζιερόπλοιων και να επιτευχθεί σημαντική βελτίωση του επιπέδου ασφάλειας και ποιότητας των παρεχόμενων λιμενικών υπηρεσιών.

Tα τμήματα του Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο

Ο Διαγώνιος Οδικός άξονας χωρίζεται σε 3 τμήματα τα οποία είναι τα εξής: Μπράλος-Άμφισσα, Άμφισσα-Ιτέα και Άγιος-Νικόλαος-Αντίρριο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε υλοποίηση βρίσκεται το Μπράλος-Άμφισσα, τα εγκαίνια κατασκευής του οποίου έγιναν στις 23 Νοεμβρίου του 2023. Πρόκειται για έναν νέο αυτοκινητόδρομο μήκους 24 χλμ. που χωρίζεται στα εξής υποτμήματα:

-1ο Υποτμήμα: Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 – Χ.Θ. 7+300)
-2ο Υποτμήμα: Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη – Άμφισσα (Χ.Θ. 14+000 – Χ.Θ. 30+700)

Η παράκαμψη Γραβιάς, μήκους 2,5 χλμ. έχει κατασκευαστεί και δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης, ενώ έχει ξεκινήσει και το τμήμα από την παράκαμψη Γραβιάς έως τα Μεταλλεία Βωξίτη, μήκους περίπου 5 χλμ.

Μπράλος Άμφισσα

Τα δύο προαναφερθέντα υποτήματα περιλαμβάνουν μεγάλα τεχνικά έργα όπως είναι η κατασκευή 2 σηράγγων συνολικού μήκους περίπου 4,7 χλμ., 7 γεφυρών συνολικού μήκους άνω του 1 χλμ., 6 ισόπεδων κόμβων, ανισόπεδων και υπόγειων διαβάσεων, καθώς και ενός δικτύου δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά το τμήμα Ιτέα-Άγιος Νικόλαος, σύμφωνα με την Περιφερειακή Σύμβουλο Περιφερειακής Ενότητας Φωκίδας, Πέγκυ Αραβαντινού, υπάρχουν ώριμες μελέτες και έχει πλήρη περιβαλλοντική αδειοδότηση, ενώ για το τελευταίο τμήμα, από  δεν υπάρχει χάραξη και θα πρέπει να προκηρυχθούν προκαταρτικές και οριστικές μελέτες του τμήματος αυτού.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ