Οδηγούμε στην Πορτογαλία το νέο MINI Countryman SE ALL4 των 313 ίππων

Οδηγούμε στην Πορτογαλία το νέο MINI Countryman SE ALL4 carandmotor.gr

Το MINI Countryman SE ALL4 ανοίγει το αμιγώς ηλεκτρικό κεφάλαιο για το μεγαλύτερο μοντέλο της βρετανικής εταιρείας με 313 ίππους και επιδόσεις σπορ αυτοκινήτου.

Από το 2010 που παρουσιάστηκε ως το πρώτο MINI στην ιστορία με μήκος πάνω από τα τέσσερα μέτρα, το Countryman ήταν το μοντέλο που χωρίς να απομακρύνει τους φανατικούς φίλους της βρετανικής εταιρείας έφερε στις τάξεις της νέο κοινό και ώθησε τις πωλήσεις της στα ύψη.

Το Countryman είναι το μοντέλο με το οποίο η MINI θέλει να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας αλλά και τις ορέξεις του οδηγού του για περιπέτειες «εκτός της πεπατημένης» και σε αυτό ακριβώς το κοινό στοχεύουν οι Βρετανοί τόσο με τις δύο πρώτες όσο και με την ολοκαίνουργια τρίτη γενιά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο SUV των Βρετανών ανήκει στη νέα γενιά μοντέλων της MINI όπου η βιωσιμότητα και η περιβαλλοντική φιλικότητα μπαίνουν στο επίκεντρο της σχεδίασής, όπως και ο εξηλεκτρισμός των εκδόσεών. Το SUV crossover θα είναι διαθέσιμο σε συμβατικές αλλά και ήπια υβριδικές εκδόσεις - περισσότερα εδώ από την πρώτη μας επαφή με το Countryman C και εδώ οι εντυπώσεις μας από το 4κίνητο John Cooper Works- αλλά και ως αμιγώς ηλεκτρικό, σε δύο εκδόσεις από πλευράς ισχύος και δυνατοτήτων.

Από τις δύο μηδενικών εκπεμπόμενων ρύπων εκδόσεις του Countryman εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην Πορτογαλία την κορυφαία 4κίνητη SE ALL4, η οποία ήρθε για να αντικαταστήσει στην γκάμα των Βρετανών την plug-in υβριδική έκδοση της προηγούμενης γενιάς.

Μεγαλύτερο και ακόμη πιο ώριμο

«Χαρισματική απλότητα» είναι το σχεδιαστικό μότο που χαρακτηρίζει για τους ανθρώπους της MINI το νέο Countryman, το οποίο μεγάλωσε σε όλες τις διαστάσεις του παρουσιάζοντας παράλληλα μια πιο καθαρή και αφαιρετική προσέγγιση στη σχεδίασή του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η βιωσιμότητα απαιτεί θυσίες και η απουσία χρωμίου τόσο από το αμάξωμα όσο και από την καμπίνα είναι τα πρώτα πράγματα που θα προσέξει ίσως κανείς στο νέο Countryman, το οποίο ενσωματώνει παράλληλα στη σχεδίασή του ανακυκλωμένα και ανακυκλώσιμα υλικά σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με το παρελθόν.

Σχεδιαστικά το Countryman διατηρεί τους δεσμούς με την προηγούμενη γενιά, είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως MINI, ενώ οπτικά αποπνέει αίσθηση στιβαρότητας με τις λιτές επιφάνειές του να διανθίζονται από προσεγμένες λεπτομέρειες, κυρίως στη σχεδίαση των LED φωτιστικών σωμάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα δε φωτιστικά σώματα συνεισφέρουν στο να κάνουν το μοντέλο των Βρετανών ακόμη πιο ξεχωριστό δίνοντας στον οδηγό του Countryman την επιλογή μεταξύ τριών διαφορετικών «φωτεινών υπογραφών», τόσο εμπρός όσο και πίσω, που γίνονται ακόμη πιο αισθητές σε συνθήκες χαμηλού περιβαλλοντικού φωτισμού.

Με αυξημένους χώρους για όλους

Με το μήκος να έχει μεγαλώσει κατά 130 χλστ. έναντι της προηγούμενης γενιάς και το ύψος να έχει κερδίσει άλλα 60 χλστ., οι μεγαλύτερες διαστάσεις προσδίδουν μια πιο επιβλητική εικόνα στο μεγαλύτερο MINI όλων των εποχών ενώ συνεισφέρουν τα μέγιστα και στους εσωτερικούς χώρους που παρουσιάζονται καλύτεροι για όλους.

Τόσο οι εμπρός όσο και επιβάτες της δεύτερης σειράς απολαμβάνουν πλέον περισσότερο χώρο για τα κεφάλια και τους ώμους του και ένα τρίτο άτομο θα κάτσει πίσω με μεγαλύτερη άνεση από ποτέ αφού και το μεταξόνιο έχει μακρύνει στα 2.692 χλστ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, για τους πίσω υπάρχει η δυνατότητα μετακίνησης του πάγκου προς τα εμπρός ή προς τα πίσω κατά 130 χλστ. ενώ ρυθμιζόμενη κατά 12 μοίρες είναι και η κλίση της πλάτης. Από την άλλη αυξημένος παρουσιάζεται και ο αποθηκευτικός χώρος του πορτμπαγκάζ, ο οποίος ξεκινά πλέον από τα 460 λίτρα και μπορεί να φτάσει έως και τα 1.450 με την αναδίπλωση των καθισμάτων.

Ο εκμοντερνισμός και η αφαιρετική διάθεση των σχεδιαστών της MINI είναι έκδηλα και στο εσωτερικό του Countryman, το οποίο «σκανδιναβίζει» αισθητά και ακόμη περισσότερο στην προσέγγιση των Βρετανών στο ταμπλό.

Στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση η εν λόγω προσέγγιση κρίνεται άκρως επιτυχημένη και σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζουν και οι «ζεστοί» χρωματικοί συνδυασμοί που κάνουν ό,τι μπορούν να να μεταφέρουν τους επιβαίνοντες στο σαλόνι του σπιτιού τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό ύφασμα που δημιουργήθηκε από ανακυκλωμένο πλαστικό, ενώ στο κέντρο κυριαρχεί η νέα και εντυπωσιακή οθόνη αφής τεχνολογίας OLED, η οποία έχει διάμετρο 240 χλστ. και ντουμπλάρει και ως πίνακας πληροφοριών.

Για εκείνους που δεν θέλουν να παίρνουν τα μάτια τους από τον δρόμο η προσθήκη του προαιρετικού Head Up Display θεωρείται επιβεβλημένη, με την μεγάλη OLED οθόνη να δίνει γρήγορη πρόσβαση στις πληροφορίες και λειτουργίες που επιθυμεί ο οδηγός, ενώ παρουσιάζει εκείνες που σχετίζονται με την οδήγηση με ιδιαίτερα ευκρινή τρόπο.

Ανάλογα μάλιστα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης και λειτουργίας η οθόνη αλλάζει εντελώς τα χρώματα και σε πολύ μεγάλο βαθμό και τον τρόπο που παρουσιάζει τις πληροφορίες, με πιο εντυπωσιακή ίσως την ρετρό επιλογή με το κρεμ φόντο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με διάθεση ηλεκτρική και αίσθηση premium

Ως ολοκαίνουργιο μοντέλο, το Countryman SE ALL4 αναμένεται να παίξει έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στις μελλοντικές πωλήσεις της εταιρείας που επιθυμεί να γίνει αμιγώς ηλεκτρική έως το 2030.

Γι' αυτόν τον λόγο η άνθρωποι της MINI δεν φαίνεται να έχουν αφήσει τίποτα στην τύχη και αυτό γίνεται κατανοητό από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα κάνει κανείς με το ηλεκτρικό 4κίνητο, το οποίο κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του ομίλου της BMW, στο Leipzig της Γερμανίας.

Η «απόκοσμη» ησυχία που μπορεί να προσφέρει μόνο ένας ηλεκτρικός κινητήρας κατά τη λειτουργία του (σε σχέση με έναν θερμικό) κάνει ακόμη πιο αισθητή την εξαιρετική ποιότητα κύλισης του μηδενικών εκπεμπόμενων ρύπων Countryman. Με τη «σοφιστικέ» λειτουργία να την χαρακτηρίζει η ανάρτηση δεν δυσκολεύεται καθόλου με την απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος, ενώ κρατά με συνέπεια τους τροχούς σε επαφή με το έδαφος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από το Countryman SE ALL4 απουσιάζουν οι τριγμοί και οι λοιποί περίεργοι θόρυβοι με το αυτοκίνητο να διακρίνεται για τη στιβαρότητα και την υψηλή ποιότητα κατασκευής του ακόμη και όταν ο οδηγός αποφασίσει να εκμεταλλευτεί πλήρως τους 313 ίππους και τα 495 Nm ροπής που αποδίδει συνδυαστικά το σύστημα κίνησης.

Αυτή η απόδοση δίνει στο ηλεκτρικό Countryman επιδόσεις σπορ αυτοκινήτου με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε μόλις 5,6 δευτερόλεπτα όσο δηλαδή και στο πιο σκληροπυρηνικό συμβατικό John Cooper Works.

Μάλιστα, στο πρόγραμμα οδήγησης Go-Kart η απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ γίνεται ακόμη πιο άμεση, η επιτάχυνση έρχεται πιο δυναμικά και το ηλεκτρικό Countryman δίνει την αίσθηση ότι μπορεί να κερδίσει κατά κράτος το John Cooper Works, το οποίο και οδήγησα αμέσως μετά από το SE ALL4.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκτός από την ιδιαίτερα ευχάριστη εμπειρία που προσφέρουν οι επιδόσεις του ηλεκτρικού Countryman, ο οδηγός απολαμβάνει παράλληλα πολύ υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και ένα άκρως φιλικό πρόσωπο στη συμπεριφορά του μοντέλου της MINI, ακόμη και όταν δεν υπάρχει ούτε μία ευθεία στον ορίζοντα.

Σύμμαχος του οδηγού που αποζητά συγκινήσεις στο τιμόνι του Countryman είναι χωρίς αμφιβολία η ακαριαία λειτουργία του «ψηφιακού» συστήματος 4κίνησης, η ισχύ και η αίσθηση του πολύ καλού συστήματος πέδησης, η ταχύτατη και σωστή λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης, αλλά και το άμεσο τιμόνι.

Το Countryman SE ALL4 διατηρεί τη συνοχή του και τα υψηλά επίπεδα άνεσης που προσφέρει και όταν οι τροχοί του πατήσουν σε κακοτράχαλο τερέν. Γι' αυτές τις συνθήκες φέρει και το πρόγραμμα οδήγησης Trail, το οποίο είναι αποκλειστικό προνόμιο των Countryman.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατανάλωση με το ηλεκτρικό σταγονόμετρο

Αναφορικά με την αυτονομία το Countryman SE ALL4 δείχνει να έχει έναν ακόμη άσο στο μανίκι του. Κατά την παρουσίασή του οι άνθρωποι της MINI έκαναν λόγο για κορυφαία διαχείριση των αποθεμάτων της ηλεκτρικής ενέργειας που αποθηκεύεται στη συστοιχία μπαταριών των 66,4 kWh και η αλήθεια είναι ότι το κορυφαίο ηλεκτρικό Countryman έδειξε να επιβεβαιώνει τα λεγόμενά τους και στον δρόμο.

Στον συνδυασμένο κύκλο WLTP η MINI δίνει καταναλώσεις από 16,8 έως και 18,5 kWh/100 χλμ. και αυτές είναι τιμές που το Countryman SE ALL4 πετυχαίνει με ευκολία χωρίς ο οδηγός του να νιώθει ότι κάνει σημαντικές παραχωρήσεις. Μάλιστα με την ενεργοποίηση του προγράμματος Green που αποσκοπεί στην εξοικονόμηση ενέργειας χωρίς ιδιαίτερο κόπο «έρχονται» και τιμές κάτω από τα 15 kWh/100 χλμ.

Πάνω σε γερές ηλεκτρικές «βάσεις»

Ως το μεγαλύτερο στην γκάμα της MINI το ολοκαίνουργιο Countryman αποτελεί το μοντέλο που στοχεύει στην πλήρη κάλυψη των αναγκών μιας τετραμελούς οικογένειας και εκείνο που απομακρύνεται περισσότερο από τη φιλοσοφία της εταιρείας, που θέλει τα μοντέλα της να δίνουν αίσθηση go-kart στους οδηγούς που την αποζητούν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το παραπάνω μόνο κακό δεν είναι για το νέο μοντέλο της MINI, το οποίο ειδικά στην αμιγώς ηλεκτρική 4κίνητη εκδοχή του παρουσιάζεται εξαιρετικά ραφιναρισμένο, πολύ προσεγμένο κατασκευαστικά και έτοιμο να καλύψει τις ανάγκες και τα «θέλω» του οδηγού του χωρίς παράλληλα να ρυπαίνει το περιβάλλον.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ MINI Countryman SE ALL4
Κινητήρας: δύο ηλεκτρικοί, 313 ίπποι, 495 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, στους τέσσερεις τροχούς
Επιδόσεις: 5,6 δευτ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 18,5 kWh/100 χλμ.
Αυτονομία (WLTP): έως 432 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 66,5 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.433/1.843/1.656 χλστ., 2.692 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: -
Χώρος αποσκευών: 460 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 52.451 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση)/0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ