Οδηγούμε το νέο MINI Countryman των 300 ίππων στην Πορτογαλία

Οδηγούμε το νέο MINI John Cooper Works Countryman στην Πορτογαλία 2024

Το 4κίνητο John Cooper Works Countryman αποτελεί την κορυφαία από πλευράς απόδοσης έκδοση της ολοκαίνουργιας γενιάς του μεγαλύτερου μοντέλου στην γκάμα της MINI και εμείς το γνωρίσαμε από κοντά στους δρόμους της Πορτογαλίας.

Μεγαλύτερη σε διαστάσεις, πιο ευρύχωρη και πιο προηγμένη από ποτέ η νέα γενιά του MINI Countryman είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελία στην ελληνική αγορά με ένα μοντέλο για κάθε ανάγκη, χάρη και στις διαθέσιμες εκδόσεις του με τιμές που ξεκινούν από τα 34.500 ευρώ.

Στην κορυφή της γκάμας "κάθεται" φυσικά η κορυφαία John Cooper Works έκδοση, όπως άλλωστε και στο προηγούμενο μοντέλο. Η έκδοση που απευθύνεται σε εκείνους που θέλουν να τα έχουν όλα, ό,τι δηλαδή πρεσβεύει ένα MINI αναφορικά με την δυναμική του συμπεριφορά, αλλά στις μεγαλύτερες δυνατές διαστάσεις, για την κάλυψη των αναγκών μιας οικογένειας και με όρεξη για εξερεύνηση και εκτός της πεπατημένης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το ολοκαίνουργιο John Cooper Works Countryman βρεθήκαμε στην Πορτογαλία όπου ο όμιλος της BMW διοργάνωσε ένα πρωτοφανές event για τα δεδομένα των Βαυαρών με την παράλληλη παρουσίαση μοντέλων τόσο της MINI, όσο και των BMW και BMW Motorrad.

Ας επικεντρωθούμε όμως τώρα στο 4κίνητο John Cooper Works Countryman, έως ότου λήξει το εμπάργκο και για τα άλλα πολύ ενδιαφέρονται μοντέλα που οδηγήσαμε λίγο έξω από την πρωτεύουσα της Πορτογαλίας, αλλά και για τα πολύ ενδιαφέροντα πράγματα για τα οποία ακούσαμε και μας επιφυλάσσουν οι άνθρωποι της BMW για το όχι και τόσο μακρινό μέλλον.

Είναι το πιο σπορτίφ και το δείχνει

Το νέο JCW Countryman δεν κάνει καμία προσπάθεια για να κρύψει το γεγονός ότι βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας της ολοκαίνουργιας γενιάς του "περιπετειώδους" μοντέλου των Βρετανών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είτε σε μαύρο, είτε σε λευκό, τη διαφορά έναντι των υπόλοιπων εκδόσεων έρχονται να κάνουν οι κόκκινες πινελιές και οι αποκλειστικές για το συγκεκριμένο μοντέλο λεπτομέρειες. Σε αυτές συγκαταλέγονται τα ανασχεδιασμένα "JCW" σε όλες τις πλευρές του αμαξώματος περιμετρικά, η μαύρη οκταγωνική γρίλια με το μαύρο σήμα και ο εμπρός προφυλακτήρας, αλλά και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου με το σχήμα του προφυλακτήρα και τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης να υποδηλώνουν με δυναμικό τρόπο τους 300 ίππους που "κρύβονται" κάτω από το καπό.

Στην πιο επιβλητική παρουσία του πιο σπορ Countryman συνεισφέρουν και οι μεγαλύτερες διαστάσεις έναντι της προηγούμενης γενιάς, όπως και η γενικότερη σχεδίαση που εκμοντερνίστηκε, έγινε πιο λιτή, αλλά διατηρεί τους δεσμούς με το παρελθόν και αφήνει το Countryman να αναγνωρίζεται άμεσα ως μοντέλο της MINI παρά το γεγονός ότι οι νέοι LED προβολείς έχουν λιγότερες καμπύλες από ποτέ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιο ευρύχωρο και λιγότερο… "mini" από ποτέ

Οι μεγαλύτερες διαστάσεις του ολοκαίνουργιου Countryman (+130 χλστ. σε μήκος και 60 χλστ. σε ύψος έναντι του προηγούμενου) έχουν με τη σειρά τους βελτιώσει αισθητά και την ευρυχωρία στο εσωτερικό του crossover που αποτελεί το μεγαλύτερο μέχρι στιγμής μοντέλο στην ιστορία της βρετανικής μάρκας.

Οι εμπρός και οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν πλέον περισσότερο χώρο λόγω και της αύξησης του διαθέσιμου πλάτους αλλά και του ύψους. Για τους πίσω υπάρχει δυνατότητα μετακίνησης προς τα εμπρός ή προς τα πίσω του πάγκου του καθίσματος κατά 130 χλστ. ενώ ρυθμιζόμενη κατά 12 μοίρες είναι και η κλίση της πλάτης.

Παράλληλα, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ξεκινά από τα 460 λίτρα με τα καθίσματα στη θέση τους, ένα νούμερο που μπορεί να καλύψει με ευκολία τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας -όπως και οι χώροι της καμπίνας- λόγω και του εκμεταλλεύσιμου σχήματος, ενώ με την αναδίπλωση των καθισμάτων το Countryman μπορεί να προσφέρει έως και 1.450 λίτρα αποθηκευτικού χώρου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναφορικά με τη σχεδίαση του εσωτερικού, το πιο λιτό και εκμοντερνισμένο design κάνει και εδώ αισθητή την παρουσία του όπως και η πιο βιώσιμη προσέγγιση της MINI με το χρώμιο να απουσιάζει και ύφασμα να καλύπτει όλο το πάνω μέρος του ταμπλό. Οπτικά η νέα μεγάλη και στρογγυλή OLED οθόνη αφής, ψηλά στο κέντρο του ταμπλό, κυριαρχεί με την παρουσία της αλλά και με την υψηλή της ευκρίνεια.

Η OLED οθόνη αφής είναι η μοναδική στο εσωτερικό του Countryman και αυτή που δίνει πρόσβαση στα περισσότερα συστήματα του αυτοκινήτου, μεταξύ των οποίων και του κλιματισμού, με λοιπές πληροφορίες για το οδηγό να προβάλλονται στο παρμπρίζ με σαφή και ευανάγνωστο τρόπο μέσω Head Up Display.

Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται στα υψηλά επίπεδα που περιμένει κανείς από ένα MINI. Πόσο μάλλον από την κορυφαία έκδοση ενός ολοκαίνουργιου μοντέλου που πλέον έχει γερμανικό "διαβατήριο" και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του ομίλου της BMW στο Leipzig της Γερμανίας, κάτι που ισχύει και για τις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις του νέου Countryman.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με σπορ διάθεση και έτοιμο για όλα

Στη σύντομη επαφή που είχαμε μαζί του στους στενούς επαρχιακούς δρόμους λίγο έξω από τη Λισαβόνα, το JCW Countryman έδειξε ότι διατηρεί αναλλοίωτη την ταυτότητά του και έχει ενισχύσει την αίσθηση που δίνει στον οδηγό του ότι μπορεί να ακολουθήσει πιστά τις ορέξεις του για διασκέδαση αλλά και για περιπέτεια.
Φυσικά τα στοιχεία που εξιτάρουν τους φίλους της μάρκας είναι ο δίλιτρος υπετροφοδοτούμενος 4κύλνιδρος κινητήρας που βρίσκεται κάτω από το καπό του John Cooper Works Countryman αλλά και το σύστημα ALL4 που μεταδίδει την κίνηση και στους τέσσερεις τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου οχτώ σχέσεων.


Το μοτέρ που κάνει αισθητή την παρουσία του και ηχητικά εντός της καμπίνας όχι μόνο δεν δυσκολεύεται να κινήσει με γρήγορο ρυθμό το μοντέλο της MINI -παρά το γεγονός ότι στα χαρτιά είναι πιο αδύναμο από του προηγούμενου- αλλά το κάνει με την αμεσότητα που περιμένει κανείς από τους 300 ίππους της μέγιστης ισχύος του και ακόμη περισσότερο από τα 400 Nm της διαθέσιμης ροπής. Το αυτόματο κιβώτιο αλλάζει πολύ γρήγορα τις ταχύτητες στα ανεβάσματα αλλά και τα κατεβάσματα και τα μεγαλύτερα σε πλάτος ελαστικά, έναντι του προηγούμενου, προσφέρουν ακόμη περισσότερη πρόσφυση που γίνεται αισθητή και μέσω του άμεσου τιμονιού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Παράλληλα, η ανάρτηση με τα αμορτισέρ τύπου FSD και το σφιχτό set up κρατά υπό έλεγχο τις κλίσεις του αμαξώματος, ενώ η ποιοτική λειτουργία συνεισφέρει στα συνολικά υψηλά επίπεδα ποιότητας κύλισης, όταν ο δρόμος δεν έχει έντονες ανωμαλίες, όπως αυτές που βρήκαμε σε πολλές περιπτώσεις στο επαρχιακό δίκτυο των Πορτογάλων.


Η καλή ποιότητα κύλισης γίνεται ακόμη πιο αντιληπτή στην επιλογή του "νορμάλ" προγράμματος λειτουργίας για το μοτέρ, όπου μειώνεται ο τεχνητός ήχος που φτάνει στα αυτιά των επιβατών -μπορεί να απενεργοποιηθεί και χωρίς να αλλάξει το πρόγραμμα.


Σίγουρα, ως το μεγαλύτερο σε διαστάσεις αλλά και το πιο "περιπετειώδες", το JCW Countryman δεν είναι το πιο σπορτίφ MINI που μπορεί να διαλέξει κανείς από την γκάμα της βρετανικής μάρκας. Ωστόσο μεταξύ των μοντέλων της κατηγορίας του, το πιο σπορτίφ Countryman δείχνει ότι δεν έχει να φοβηθεί κανέναν από τους ανταγωνιστές του έχοντας ως όπλα τις επιδόσεις που προσφέρει ο δίλιτρος κινητήρας αλλά και την μοναδική του εμφάνιση, εκτός και εντός, όπως και την υψηλή ποιότητα κατασκευής που το χαρακτηρίζει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.998 κ.εκ. βενζίνη, 300 ίπποι, 400 Nm
Μετάδοση: αυτόματο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων, στους τέσσερεις τροχούς
Επιδόσεις: 5,4 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 250 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 7,8 λτ./100 χλμ., 177 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.433/1.843/1.656 χλστ., 2.692 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: -
Χώρος αποσκευών: 460 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 57.750 ευρώ/150,45 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ