Αυτή είναι η μεγαλύτερη παγίδα του φθινοπώρου κατά την οδήγηση

Driving distance 1

Η οδήγηση του αυτοκινήτου κατά τους φθινοπωρινούς μήνες εγκυμονεί σημαντικούς κινδύνους, με βασικότερο την απώλεια πρόσφυσης και την απώλεια ελέγχου του αυτοκινήτου.

Το Φθινόπωρο έχει κάνει για τα καλά την εμφάνισή του, βάζοντας τέλος στην περιόδο της καλοκαιρινής ξεγνοιασιάς. Οι εργαζόμενοι επιστρέφουν στα γραφεία τους, τα παιδιά περνούν ξανά τις σχολικές αίθουσες και ο καλοκαιρινός ρουχισμός δίνει τη σκυτάλη στα φούτερ και τις ζακέτες.

Η έλευση, ωστόσο, του φθινοπώρου απαιτεί και αλλαγές στον τρόπο που λειτουργούμε πίσω από το τιμόνι, μιας και ο ελλοχεύει ο κίνδυνος να βρεθούμε από τη μία στιγμή στην άλλη μπλεγμένοι σε ένα ατύχημα.

Καταλυτικό ρόλο στην αύξηση των πιθανοτήτων εμπλοκής μας σε ένα δυσάρεστο οδικό συμβάν παίζουν οι βροχοπτώσεις που κάνουν σε ανύποπτο χρόνο την εμφάνισή τους και απαιτούν να προσαρμόσουμε αναλόγως την οδηγική μας συμπεριφορά. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
υδρολίσθηση παγίδα οδήγηση φθινόπωρο

Αυτό διότι, ακόμα και αν «καθαρίσει» γρήγορα ο ουρανός, ο δρόμος αργεί να στεγνώσει, πολλώ δε μάλλον σε κάποια σημεία της ασφάλτου όπου έχουν συγκεντρωθεί νερά.

Σε αυτές τις συνθήκες κάθε οδηγός πρέπει να έχει… τα μάτια του δεκατέσσερα, μιας και «καραδοκεί» η μεγαλύτερη φθινοπωρινή παγίδα κατά την οδήγηση, που δεν είναι άλλη από το φαινόμενο της υδρολίσθησης.

Τι είναι υδρολίσθηση;

Αρχικά πρέπει να αναφέρουμε ότι κάθε ελαστικό - το οποίο είναι το μοναδικό σημείο επαφής του αυτοκινήτου με το δρόμο – έχει αυλακώσεις οι οποίες απομακρύνουν το νερό που υπάρχει μεταξύ πέλματος και οδοστρώματος, ώστε να εξασφαλίζεται η πρόσφυση.

Όταν, ωστόσο, η ταχύτητα του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με την ποσότητα του νερού υπερβαίνει τις «αποχετευτικές» δυνατότητες του ελαστικού, τότε παρεμβάλλεται ένα λεπτό στρώμα νερού ανάμεσα στο ελαστικό και το δρόμο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να γλιστρά με μηδενική πρόσφυση, και ο έλεγχος του αυτοκινήτου καθίσταται πραγματικά αδύνατος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό το φαινόμενο μπορεί να αιφνιδιάσει ακόμα και τον πιο έμπειρο οδηγό, δεδομένου ότι είναι αδύνατο να προβλεφθεί η εμφάνισή του.

υδρολίσθηση παγίδα οδήγηση φθινόπωρο

Πώς μπορούμε να προστατευτούμε;

Αρχικά, κάθε οδηγός οφείλη να διατηρεί σε άριστη κατάσταση τα ελαστικά, φροντίζοντας για τις σωστές πιέσεις αέρα. Αν τα ελαστικά έχουν φθαρμένο πέλμα, ή είναι ηλικίας άνω των 3 ετών, τότε τα αντικαθιστούμε άμεσα, μιας και αδυνατούν να απομακρύνουν με αποτελεσματικότητα ακόμα και τη μικρότερη συγκέντρωση του νερού.

Ως εκ τούτου φροντίζουμε να μετακινούμαστε κυρίως κατά τη διάρκεια της ημέρας, όπου υπάρχει καλύτερη ορατότητα του δρόμου.

Επίσης, αποφεύγουμε τα σημεία όπου έχει συγκεντρωθεί νερό και οδηγούμε σε τμήματα του δρόμου τα οποία έχουν «στεγνώσει» από τα ελαστικά των προπορευόμενων οχημάτων.

Καθοριστικό ρόλο, φυσικά, διαδραματίζει και η ταχύτητα που κινούμαστε. Σε βρεγμένο δρόμο ή οδόστρωμα που δεν έχει στεγνώσει τελείως, πρέπει να κινούμαστε πιο αργά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ενώ, τέλος, αν αντιληφθούμε ότι έχουμε έρθει πρόσωπο με πρόσωπο με την υδρολίσθηση πρέπει να αφήσουμε απαλά το γκάζι, μέχρι να επανέλθει η πρόσφυση.

υδρολίσθηση παγίδα οδήγηση φθινόπωρο

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ