Τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης των Hyundai, Tesla και Subaru, και συγκεκριμένα του αυτόματου φρεναρίσματος ενόψει επικείμενης πρόσκρουσης, απέτυχαν να την αποτρέψουν σε δοκιμές της αμερικανικής ΑΑΑ.
Μόνο το σύστημα Autopilot της Tesla κατάφερε να επιβραδύνει το αυτοκίνητο σε πολύ χαμηλή ταχύτητα, της τάξης των 5 km/h, αλλά ούτε αυτό πέτυχε να το ακινητοποιήσει πριν προσκρούσει στο αυτοκίνητο από αφρώδες υλικό με το οποίο διεξήχθησαν οι δοκιμές. Το Autopilot, θυμίζουμε, πρόσφατα βρέθηκε στο στόχαστρο σε δυστύχημα που συνέβη στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η Λέσχη αυτοκινήτου και τουρισμού ΑΑΑ των ΗΠΑ κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα συστήματα ημι-αυτόνομης οδήγησης και αυτόματου φρεναρίσματος των σύγχρονων αυτοκινήτων δεν επιτυγχάνουν αληθινά αυτόνομη οδήγηση, και ότι κατά συνέπεια απαιτείται η διαρκής επαγρύπνηση του οδηγού και προσοχή του στο δρόμο.
BUY NOW
Τα συστήματα ημι-αυτόνομης οδήγησης, που έχουν τη γενική ονομασία ADAS (Automated Driver Assistance Systems) ή Autopilot στην περίπτωση της Tesla, ελέγχουν ενέργειες του αυτοκινήτου όπως η παραμονή στη λωρίδα κυκλοφορίας, ο έλεγχος της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα και το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης.
Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι νομοθέτες και οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν επανειλημμένα σημειώσει ότι τα συστήματα ADAS δεν υποκαθιστούν με ασφάλεια την πλήρη προσοχή του οδηγού στο δρόμο. Και η Λέσχη AAA θέλησε να διαπιστώσει την επέμβαση των συστημάτων αυτών με δοκιμές που περιλάμβαναν τέσσερα διαφορετικά σενάρια.
Το πρώτο ήταν η προσπέραση ενός αυτοκινήτου που κινείται στην ίδια κατεύθυνση, το δεύτερο η προσπέραση ενός ποδηλάτη επίσης στην ίδια κατεύθυνση, το τρίτο η αποτροπή της μετωπικής πρόκρουσης με άλλο αυτοκίνητο με ταχύτητα 40 km/h και το τέταρτο η αποφυγή ενός ποδηλάτη που διασχίζει κάθετα το δρόμο στον οποίο κινείται το αυτοκίνητο. Για τις δοκιμές χρησιμοποιήθηκε αυτοκίνητο και ποδήλατο από αφρώδες υλικό και ένα ανδρείκελο στη θέση του χειριστή τους.
Για τις δοκιμή χρησιμοποιήθηκαν τρία διαφορετικά αυτοκίνητα, των Hyundai, Tesla και Subaru. Και τα τρία αυτοκίνητα πέρασαν με επιτυχία τις τρεις από τις τέσσερις παραπάνω δοκιμασίες, αλλά όχι και την αποτροπή της μετωπικής πρόκρουσης με άλλο αυτοκίνητο.
Η ΑΑΑ ανακοίνωσε ότι το Hyundai Santa Fe και το Subaru Forester δεν έδειξαν να ανιχνεύουν το αφρώδες αυτοκίνητο από την αντίθετη κατεύθυνση, και πόσω μάλλον να φρενάρουν για να αποτρέψουν -ή τουλάχιστον να μετριάσουν- την πρόσκρουση.
Αντίθετα, το Tesla Model 3 εντόπισε το αντίθετα διερχόμενο εμπόδιο και αμέσως ενεργοποίησε αυτόματα τα φρένα, με αποτέλεσμα να μειώσει την ταχύτητά του στα περίπου 5 km/h πριν χτυπήσει το αφρώδες αυτοκίνητο. Η Tesla, όπως συνηθίζει, δεν απάντησε στα ευρήματα της ΑΑΑ, ενώ η Hyundai ανέφερε πως «αναλύει τα δεδομένα της έκθεσης της ΑΑΑ ως μέρος της συνεχιζόμενης αφοσίωσής μας στην ασφάλεια των πελατών».
Όσο για τη Subaru, υποστήριξε πως εξετάζει τη μεθοδολογία της ΑΑΑ και δεν έχει αναλυτική απάντηση προς το παρόν, καθώς και ότι η σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων EyeSight έχει βελτιωθεί περαιτέρω για το μοντέλο του 2022 του Forester.