5 SUV βενζίνης, diesel, υβριδικό, CNG και LPG που δεν καίνε

Ford Puma

H κατηγορία των SUV μονοπωλεί το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινό, δίνοντας το έναυσμα να αναζητήσουμε τα περιπετειώδη οχήματα της ελληνικής αγοράς με χαμηλή κατανάλωση σε βενζίνη, diesel, υβριδικό, CNG κα LPG.

Ο αστικός μύθος, λοιπόν, που θέλει τα οχήματα ελευθέρου χρόνου να τινάζουν τη μπάνκα στον αέρα εξαιτίας της υψηλής κατανάλωσης καυσίμου καταρρίπτεται και μάλιστα πανηγυρικά με τους κατασκευαστές να έχουν βρει πλέον τις απαντήσεις στον γρίφο της μείωσης των ενεργειακών απαιτήσεων ενός SUV.

Ο σταδιακός περιορισμός των μεγεθών και του βάρους αποτελεί δίχως αμφιβολία ένα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια των αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες με αργά αλλά σταθερά βήματα εγκαταλείπουν και το μοντέλο των τετρακίνητων διαμορφώσεων, δίνοντας τη δυνατότητα της επιλογής ανάμεσα σε εξαιρετικές δικίνητες υλοποιήσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει δώσει τη δυνατότητα υιοθέτησης διαφορετικού τύπου μηχανικών συνόλων σε βενζίνη, diesel, υβριδικό, φυσικό αέριο ή υγραέριο, που συνδυάζουν την πολύ καλή απόδοση με τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Όπως θα δείτε, λοιπόν, στις γραμμές που ακολουθούν, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου προσφέρει λύσεις ακόμα και σε εκείνους που θα θελήσουν να συνδυάσουν την ημίψηλη αρχιτεκτονική ενός SUV με τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου.

Skoda Kamiq 1.0 G-TEC (Από 20.650 ευρώ)

Skoda Kamiq

Το Kamiq αποτελεί το μικρότερο σε διαστάσεις SUV στη σημερινή γκάμα της Skoda, όντας ταυτόχρονα και το πιο προσιτό. Στη βασική εξοπλιστική έκδοση Active 1.0 TSI των 95 ίππων ξεκινά από τα 17.980 ευρώ, ωστόσο, για εκείνους που αναζητούν μια ακόμα πιο αποδοτική λύση, η απάντηση έρχεται από την έκδοση φυσικού αερίου -G-TEC- η οποία έχει αφετηρία στο πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού Ambition τα 20.650 ευρώ. Στην προκειμένη περίπτωση, ο τρικύλινδρος TSI κινητήρας του 1,0 λίτρου αποδίδει 90 ίππους και 160 Nm ροπής και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, έχοντας την ικανότητα να καταναλώνει φυσικό αέριο και αμόλυβδη βενζίνη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικότερα, οι συνολικά τρεις δεξαμενές φυσικού αέριου χωρητικότητας 13,8 κιλών εξασφαλίζουν αυτονομία η οποία μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 410 χιλιόμετρα. Στην περίπτωση μάλιστα που τα αποθέματα φυσικού αερίου εξαντληθούν, το Kamiq G-TEC θα συνεχίσει την πορεία του καταναλώνοντας βενζίνη, καθώς εφοδιάζεται με ένα εφεδρικό δοχείο καυσίμου χωρητικότητας 9 λίτρων. Έτσι, λοιπόν, η συνδυαστική αυτονομία του αυτοκινήτου αγγίζει τα 630 χιλιόμετρα, υπερβαίνοντας κατά πολύ τα επίπεδα μιας συμβατικής έκδοσης βενζίνης.

Skoda Kamiq

Το μεγαλύτερο παρ’ όλα αυτά πλεονέκτημα προκύπτει από το εξαιρετικά περιορισμένο κόστος κίνησης. Με δεδομένη τη σημαντικά χαμηλότερη τιμή του φυσικού αερίου, το κόστος κίνησης περιορίζεται στο 50% σε σύγκριση με την αντίστοιχη βενζινοκίνητη έκδοση ή στο 30% αν το συγκρίνει κανείς με μια πετρελαιοκίνητη διαμόρφωση. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι για να διανύσει κανείς μια απόσταση 100 χιλιομέτρων σε μεικτές συνθήκες κίνηση δεν θα χρειαστεί να καταβάλλει κανείς περισσότερα από 4,5 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τoyota Yaris Cross 1.5 Hybrid (Από 20.320 ευρώ)   

Toyota Yaris Cross

Η είσοδος της Toyota στην κατηγορία των αστικών διαστάσεων SUV πρόκειται να αλλάξει τον χάρτη της ελληνικής αγοράς. Κι αυτό γιατί το γνωστό σε όλους Yaris αποκτά λόγο και παρουσία στο πιο καυτό segment όχι μόνον της Ελλάδας αλλά της Ευρώπης. Φυσικά αναφερόμαστε στο πολυαναμενόμενο Toyota Yaris Cross, το οποίο ξεκινά σε λίγο τις πωλήσεις του στη χώρα μας.

Το Toyota Yaris Cross θα προσφέρεται με δύο κινητήρια σύνολα βενζίνης. Το πρώτο είναι ο ατμοσφαιρικός κινητήρας του 1,5 λίτρου απόδοσης 125 ίππων, ενώ το δεύτερο είναι η γνωστή υβριδική μονάδα η οποία συνδυάζει το τετρακύλινδρο μοτέρ βενζίνης με έναν ηλεκτροκινητήρα αποδίδοντας 116 ίππους. Οι τεχνικές προδιαγραφές της υβριδικής έκδοσης συμπληρώνονται από το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων καθώς και από τις μπαταρίες ιόντων-λιθίου, οι οποίες τροφοδοτούν το ηλεκτρικό μοτέρ και επιτρέπουν την ενεργή συμμετοχή του στην κίνηση του οχήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Toyota Yaris Cross

Με αυτόν τον τρόπο, με τη συμβολή του ηλεκτροκινητήρα στο έργο του θερμικού μοτέρ, περιορίζεται θεαματικά η κατανάλωση καυσίμου, χαρίζοντας στο Toyota Yaris Cross τον τίτλο της αποδοτικότερης πρόταση στην κατηγορία των B-SUV. Για του λόγου το αληθές, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου για το ιαπωνικό crossover ανέρχεται στα 4,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 99 γρ./χλμ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το κέρδος σε αστικό περιβάλλον είναι ακόμα μεγαλύτερο, ενώ για εκείνους που θα θελήσουν ένα SUV πόλης με σύστημα τετρακίνησης, η Toyota προσφέρει το υβριδικό Yaris Cross με δύο ηλεκτροκινητήρες και κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Renault Captur TCe 100 LPG (Από 20.280 ευρώ)    

Renault Captur
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δεύτερη πρόταση διπλού καυσίμου στην κατηγορία των B-SUV έρχεται από τη Renault και δεν είναι άλλο από το Captur. H δεύτερη γενιά της γαλλικής πρότασης ξεχωρίζει για τον avant garde σχεδιασμό της και τα υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά που μπορεί να συναντήσει κανείς στο εσωτερικό του. Αυτό που το κάνει βέβαια να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό του είναι οι εκδόσεις βενζίνης/LPG, οι οποίες φέρουν την εργοστασιακή υπογραφή και εγγύηση της γαλλικής φίρμας.

Η έκδοση διπλού καυσίμου του Renault Captur εφοδιάζεται με τον τρικύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1,0 λίτρου, ο οποίος με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων αποδίδει 100 ίππους. Το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων αναλαμβάνει τη διαχείριση της μέγιστης ροπής των 170 Nm και την επίτευξη της πολυπόθητης ισορροπίας μεταξύ των επιδόσεων και της χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου.

Renault Captur
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με την ίδια τη Renault, η έκδοση διπλού καυσίμου του Captur επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 13 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 173 χλμ./ώρα. Αντιστοίχως, η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου ανέρχεται στα 7,5 λίτρα LPG ανά 100 χλμ. ή στα 5,8 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ. Μάλιστα το γεγονός ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα διατηρείται κάτω από το όριο των 122 γραμμάριων ανά χιλιόμετρο εξασφαλίζοντας την καταβολή μηδενικών τελών κυκλοφορίας. Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι οι δύο δεξαμενές καυσίμου 48 λίτρων βενζίνης και 40 λίτρων LPG εξασφαλίζουν αυτονομία που αγγίζει τα 900 χιλιόμετρα, καθιστώντας το Renault Captur έναν δρομέα μεγάλων αποστάσεων.

Για το τέλος αφήσαμε την τιμή του αυτοκινήτου, η οποία ξεκινά από τα 20.280 ευρώ, όντας μόλις 700 ευρώ ακριβότερη από την αντίστοιχη έκδοση βενζίνης των 90 ίππων.

Ford Puma 1.0 ΜHEV (Από 21.402 ευρώ)

Ford Puma
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Ford Puma αποτελεί δίχως αμφιβολία μια από τις πλέον δυναμικές προτάσεις της κατηγορίας των SUV πόλης, έχοντας μεταφέρει με απόλυτη επιτυχία τον γνώριμο οδηγοκεντρικό προσανατολισμό των προτάσεων της μπλε οβάλ φίρμας σε απόσταση μερικών εκατοστών από το έδαφος.

Από την πρώτη στιγμή που βρέθηκε στη χώρα μας, το εντυπωσιακό σε εμφάνιση… αιλουροειδές επένδυσε στην αποδοτικότητα του ήπια υβριδικού συνόλου του 1,0 λίτρου. O λόγος για τον πολυβραβευμένο EcoBoost κινητήρα των 998 κ.εκ., ο οποίος προσφέρεται σε διαμορφώσεις των 125 και των 155 ίππων, το οποίο έχει στο πλευρό του το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων ή εναλλακτικά ένα μια επτατάχυτη μονάδα διπλού συμπλέκτη η οποία υπόσχεται ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.

Ford Puma

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην έκδοση των 155 ίππων και τον κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ανάμεσα στις προδιαγραφές του, το Ford Puma επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ. σε μόλις 8,7 δευτερόλεπτα, την ίδια στιγμή που η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου δεν υπερβαίνει τα 5,0 λίτρα ανά 100 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανεξαρτήτως έκδοσης, πάντως, αυτό που κάνει το Ford Puma είναι η αιχμηρή συμπεριφορά του στην άσφαλτο, η οποία δεν θα αφήσει ασυγκίνητους εκείνους που αναζητούν την οδηγική ευχαρίστηση ακόμα και στην καθημερινότητά τους.

Peugeot 2008 1.5 BlueHDi (Από 20.500 ευρώ)

Peugeot 2008

To Peugeot 2008 δεν βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας των SUV της ελληνικής αγοράς, έχοντας καταφέρει να ξεχωρίσει τόσο για την εμπνευσμένη σχεδίαση των μεταλλικών επιφανειών του όσο και για τα αποδοτικά κινητήρια σύνολα τα οποία απαρτίζουν την πλούσια γκάμα του.

Ανάμεσά τους ξεχωρίζει ο πετρελαιοκινητήρας του 1,5 λίτρου, ο οποίος προσφέρεται σε εκδόσεις των 110 ή των 130 ίππων, παντρεύοντας την πολυπόθητη οικονομία καυσίμου με τις δυναμικές επιδόσεις.

Στην αποδοτικότητα του BlueHDi των 1.499 κ.εκ. συμβάλλει και το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, όπου αυτό διατίθεται, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι το μηχανικό των έξι σχέσεων δεν υπηρετεί με την ίδια αποτελεσματικότητα και συνέπεια την αποστολή του γαλλικού SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Peugeot 2008

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι η κατανάλωση καυσίμου στις εκδόσεις diesel του Peugeot 2008 κυμαίνεται μεταξύ 4,4 και 4,8 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα και αντιστοίχως οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μεταξύ 114 και 124 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο.

Σημειώστε, ότι με μήκος 4,3 μέτρων, το Peugeot 2008 αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προτάσεις της κατηγορίας των B-SUV και τις πρακτικότερες, με τον χώρο αποσκευών να έχει αφετηρία τα 405 λίτρα. Με τιμή εκκίνησης τα 20.500 ευρώ, το πετρελαιοκίνητο Peugeot 2008 συνιστά μια επιλογή την οποία πολύ δύσκολα μπορεί να προσπεράσει κανείς.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ