«Pandamonium»: Τετρακίνητο Panda rallycar με την υπογραφή της M-Sport

Fiat Panda 4x4 Pandamonium

Η M-Sport κατασκεύασε ένα εναλλακτικό rallycar από τα Ford Fiesta και Puma του WRC: ένα αγωνιστικό Panda 4×4, και μάλιστα της πρώτης γενιάς, που του έδωσε την ονομασία «Πανδαμόνιο».

Ο σκοπός της M-Sport με την κατασκευή του Pandamonium είναι να προβάλλει το νέο της τμήμα κατασκευής «ειδικών projects», δηλαδή οποιουδήποτε αυτοκινήτου θέλει να μεταμορφώσει κανείς σε rallycar πρώτου επιπέδου. Το νέο αυτό τμήμα ονομάζεται M-Sport Special Vehicles (MS-SV).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την υπογραφή της πρώην παγκόσμιας πρωταθλήτριας ομάδας της Cumbria, το Pandamonium δεν είναι μια απλή μετατροπή ενός παλιού Panda, του μοντέλου πρώτης γενιάς που έκανε εμπορική θραύση και κατασκευαζόταν από το 1980 μέχρι και το 2003, αλλά μια πρώτου επιπέδου αγωνιστική μηχανή.

Είναι βασισμένο στο δάπεδο του σύγχρονου αγωνιστικού Ford Fiesta R5, και διαθέτει τον επίκαιρο κινητήρα 1.6 Turbo EcoBoost που -με τη ρύθμιση της M-Sport- αποδίδει 300 ίππους και 450 Nm ροπής. Το σύστημα μετάδοσης είναι επίσης κορυφαίο, καθώς αποτελείται από σειριακό κιβώτιο 5 σχέσεων της Sadev και από ειδικά ρυθμισμένα εμπρός και πίσω διαφορικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να δεχθεί το συγκεκριμένο Panda -που είναι της δεκαετίας του 1990- όλες αυτές τις σύγχρονες μηχανικές προσθήκες, η M-Sport του άλλαξε πολλά: μεγάλωσε το μεταξόνιο στα 2,48 μέτρα (από 2,16 μ.) και επίσης και τα μετατρόχια, και τοποθέτησε μεγαλύτερης διαμέτρου τροχούς.

Ο εμπρός προφυλακτήρας απέκτησε μεγάλους αεραγωγούς και πλευρικά πτερύγια, τα οποία ξεκινούν από τις άκρες του και καλύπτουν τους θόλους των τροχών. Η μεγέθυνση των θόλων αύξησε το πλάτος κατά 360 mm, και επέτρεψε την τοποθέτηση των μεγαλύτερων, σύγχρονων ελαστικών Pirelli P-Zero.

Το αεροδυναμικό σύνολο ολοκληρώνουν οι πλευρικές ποδιές και ο διαχύτης, με την απόληξη της εξάτμισης στο κέντρο του. Το Pandamonium είναι ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό που μπορεί να λάβει ομολογκασιόν, διότι διαθέτει roll-cage, ζώνες έξι σημείων, αγωνιστικό τιμόνι και κεντρική μονάδα διακοπτών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το Panda by M-Sport είναι το πρώτο μιας νέας εποχής εξατομικευμένων projects περιορισμένης παραγωγής που κατασκευάζονται στο Dovenby Hall» είπε ο ιδρυτής της M-Sport, Malcolm Wilson. «Αποτέλεσε τη βάση για να δομηθεί η M-Sport Special Vehicles, που δείχνει ότι είμαστε έτοιμοι να δεχθούμε νέους πελάτες με μοναδικές περιπτώσεις δικών τους οχημάτων, που θα φέρουν τα διακριτικά ‘MS-SV’ (M-Sport Special Vehicles)».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ