Τέλος οι ζαλάδες στο αυτοκίνητο -Τι μας συμβουλεύει το Πολεμικό Ναυτικό

Highway driving

Ιδιαίτερα χρήσιμη είναι η συμβουλή που προκύπτει από έρευνα του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού και μπορεί να δώσει τέλος στη ναυτία στο αυτοκίνητο.

Το ταξίδι με το αυτοκίνητο είναι συνήθως πηγή χαράς και ενθουσιασμού, ωστόσο υπάρχουν και παρενέργειες που μπορούν να το μετατρέψουν σε εξουθενωτικό βασανιστήριο.

Ο λόγος φυσικά για την αίσθηση ζάλης και δυσφορίας (με παρόρμηση προς τον εμετό) που μπορεί να νιώσουν κάποιοι από τους επιβαίνοντες κατά την κίνηση του αυτοκινήτου, η οποία είναι γνωστή ως ναυτία και επηρεάζει περισσότερο τα παιδιά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φυσικά όπως υπονοεί και η ονομασία της, η ναυτία είναι ακόμη πιο συνηθισμένη στη θάλασσα, ειδικά όταν υπάρχει έντονη τρικυμία και απασχολεί και τους ναυτικούς εδώ και αιώνες.

Από τη θάλασσα φαίνεται να έρχεται ωστόσο και η λύση για να μπει τέλος στη ναυτία και στη στεριά. Το γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό πραγματοποίησε τις δικές του έρευνες για την αντιμετώπισή της ναυτίας, η οποία μπορεί να επηρεάσει ακόμη και τα πιο έμπειρα στελέχη του μειώνοντας έτσι τις επιχειρησιακές τους ικανότητες.

Το παραπάνω σε έκτακτες περιπτώσεις θα μπορούσε να αποδειχθεί ακόμη και καταστροφικό, με τη ναυτία να είναι σίγουρα «καταστροφική» για τη διάθεση των επιβατών ενός αυτοκινήτου και ενίοτε και για... τις επενδύσεις της καμπίνας.

Με απλά λόγια το σύμπτωμα της ναυτίας προκαλείται από τον λανθασμένο τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλος αντιλαμβάνεται και «μεταφράζει», μέσω των αισθητηρίων οργάνων, την μετατόπιση του ίδιου αλλά και του υπόλοιπου σώματος σε σχέση με τον χώρο στον οποίο βρίσκεται.

Το πρόβλημα προκύπτει όταν κατά την κίνηση ενός οχήματος περιορίζεται η ορατότητα ενός ατόμου με αποτέλεσμα οι πληροφορίες που έρχονται από τα μάτια, να μην συμβαδίζουν με εκείνες που συλλέγονται από άλλα αισθητήρια όργανα όπως ο λαβύρινθος. Γι' αυτό και το σύμπτωμα της ναυτίας παρουσιάζεται συνήθως σε εκείνους που κάθονται στο πίσω κάθισμα ενός αυτοκινήτου, οι οποίοι έχουν περιορισμένη ορατότητα προς τα εμπρός.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα και με τα δεδομένα που συγκέντρωσαν χρησιμοποιώντας πλοίο σε πραγματικές συνθήκες, οι ερευνητές του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η δημιουργία ενός τεχνητού ορίζοντα σε κλειστό, χωρίς παράθυρα χώρο, μειώνει σημαντικά το σύμπτωμα της ναυτίας αφού έτσι οι πληροφορίες από το μάτι μπορούν να συγχρονιστούν με εκείνες του λαβύρινθου.

Για να δημιουργήσουν τον τεχνητό ορίζοντα οι ερευνητές χρησιμοποίησαν στύλους που έφεραν στην κορυφή τους κάθετα τοποθετημένα LED, τους οποίους και τοποθέτησαν περιμετρικά του δωματίου του πλοίου. Με τη χρήση LED στύλων τρεις στους τέσσερεις ναυτιλλόμενους που έλαβαν μέρος στην έρευνα δεν παρουσίασαν ενοχλήσεις με τη χρήση του φωτεινού τεχνητού ορίζοντα.

Από τη στιγμή που, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν υπάρχει αντίστοιχη συσκευή για το αυτοκίνητο, η συμβουλή που προκύπτει από την έρευνα του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού προς τους επιβάτες ενός αυτοκινήτου είναι να προσπαθήσουν να δημιουργήσουν τον δικό τους τεχνητό ορίζοντα εντός της καμπίνας βάζοντας τουλάχιστον δύο σημάδια στην ίδια ευθεία. Για παράδειγμα από το πίσω κάθισμα ο επιβάτης θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τη μεσαία κολόνα και τη βάση του καθρέπτη της πόρτας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι οδηγοί θα μπορούσαν να το κάνουν αυτό πιο εύκολο για τους επιβάτες (ειδικά για τα παιδιά)τοποθετώντας μικρά, κάθετα και ευδιάκριτα σημάδια κατά μήκος των θυρών, περίπου στο ύψος των ματιών.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ