Renault: Οι Γάλλοι ετοιμάζουν τη δεύτερη γενιά υβριδικών συστημάτων κίνησης

Renault Rafale 1

Το υβριδικό σύστημα κίνησης 1.6 E-Tech λανσαρίστηκε τον Ιούνιο του 2020 σε τέσσερα μοντέλα της Renault και θα αντικατασταθεί στα τέλη του 2025 από το 1.8 E-Tech που θα φέρει και νέο ηλεκτροκινητήρα.

Όταν ο Όμιλος Renault κυκλοφόρησε την πρώτη γενιά του υβριδικού συστήματος κίνησης τον Ιούνιο του 2020, οι μηχανικοί της γαλλικής εταιρείας είχαν ήδη στραμμένο το κεφάλι τους προς το μέλλον.

Renault Clio E-Tech
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά το υβριδικό σύστημα «Small» 1.6 E-Tech, οι άνθρωποι της Renault διέθεσαν το 2022 και το αντίστοιχο «Medium» (1.2 E-Tech). Το πλήρωμα του χρόνου όμως ήρθε και σε συνδυασμό με την πετυχημένη εμπορική πορεία των υβριδικών εκδόσεων, η γαλλική εταιρεία ετοιμάζεται για το επόμενο βήμα.

Ο Όμιλος Renault αναφέρεται εδώ και δύο χρόνια στην εξέλιξη του νέου υβριδικού συστήματος κίνησης 1.8 E-Tech και έχει καταθέσει από το φθινόπωρο του 2022, μαζί με την Whylot, περίπου 20 πατέντες. Η Whylot (το 21% της οποίας κατέχει η Renault) έχει εξελίξει έναν επαναστατικό ηλεκτροκινητήρα, παρόμοιο με αυτόν της Yasa που εφοδιάζει τη Ferrari και την Mercedes-AMG.

Renault Whylot

Αφού μελέτησε αυτή την τεχνολογία, σύμφωνα με τον Romain Ravaud (ιδρυτή της Whylot), ο Όμιλος Renault υπέγραψε συμφωνία συν-καινοτομίας το 2017. Ο ρόλος μεταξύ των δύο εταιρειών αφορά την σχεδίαση του κινητήρα και των πρωτοτύπων, με την Renault να ασχολείται επιπλέον με τις βιομηχανικές διαδικασίες για παραγωγή μεγάλης κλίμακας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αντάλλαγμα για τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας αυτής της τεχνολογίας, η Renault θα πληρώνει δικαιώματα για κάθε κινητήρα μέχρι το 2045. Σε σχέση με έναν ηλεκτροκινητήρα με μόνιμους μαγνήτες, ο νέος κινητήρας είναι 30 έως 40% ελαφρύτερος, καταναλώνει λιγότερη ενέργεια (από 20 έως 30%) και το μέγεθός του είναι μειωμένο κατά 50%.

Dacia Bigster

Από την άλλη πλευρά, το ηλεκτρομοτέρ της Whylot, η οποία έχει τη μορφή «γκοφρέτας», απαιτεί λιγότερες σπάνιες γαίες για την κατασκευή των μόνιμων μαγνητών του επειδή «θερμαίνεται λιγότερο», σύμφωνα με τον Romain Ravaud.

Αυτό όμως που ενδιέφερε τους μηχανικούς του Ομίλου Renault είναι το γεγονός ότι το νέο ηλεκτρομοτέρ είναι πανομοιότυπο με αυτό του κύριου ηλεκτροκινητήρα του συστήματος 1.6 E-Tech που προμηθεύει η Nissan.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τα τέλη του 2025, το ηλεκτρομοτέρ της Whylot θα «παντρευτεί» με τον 1.8 (HR18) που λειτουργεί στον κύκλο ATKINSON και σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, θα προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία και οικονομία καυσίμου, χωρίς να χρειαστεί νέα μπαταρία.

Το υβριδικό σύστημα κίνησης 1.8 E-Tech θα λανσαριστεί με την επόμενη γενιά του Renault Clio και το νέο Dacia Bigster, και όπως είναι λογικό θα το δούμε να εμπλουτίζει την γκάμα και άλλων μοντέλων του Ομίλου (Renault Captur, Dacia Duster κ.α.).

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ