Το σκάνδαλο dieselgate με τα παραποιημένα στοιχεία εκπομπής ρύπων αλλά και οι μερικές απαγορεύσεις στα παλιά πετρελαιοκίνητα, οδήγησαν τους Γερμανούς να βρουν τρόπο αναβάθμισης της εν λόγω κατηγορίας οχημάτων.
Το συγκεκριμένο σύστημα αναβάθμισης των Euro 5 ντίζελ στα πρότυπα του Euro 6 ξεκίνησε να εφαρμόζεται στη Γερμανία από το 2019. Ειδικότερα, το υπουργείο Μεταφορών της χώρας έδωσε αρχικά έγκριση στην εταιρεία Twintec-Baumot να παρεμβαίνει σε παλαιότερα πετρελαιοκίνητα μοντέλα των Mercedes, VW, Audi, SEAT, Skoda, ΒMW και Volvo και να τα αναβαθμίζει με βάση τη νεότερη νόρμα του προτύπου Euro 6. Στη συνέχεια ακολούθησαν και άλλες εταιρείες, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να προσφέρεται αυτή η δυνατότητα σε αυτοκίνητα των περισσότερων μαρκών.
H εν λόγω αναβάθμιση επεμβαίνει-κυρίως- στον τομέα των οξειδίων του αζώτου ΝΟx, που ήταν και παραμένει το βασικό πρόβλημα των πετρελαιοκινητήρων, και έτσι, εκτός της επαναπρογραμμάτισης του λογισμικού του μοτέρ, προστίθεται ειδικό σύστημα ψεκασμού ουρίας (AdBlue). Το κόστος της μετατροπής υπολογίζεται στα 3.000 ευρώ και πλέον, πολλές εταιρείες αυτοκινήτου στη Γερμανία συμμετέχουν με ειδική επιδότηση στους κατόχους, προκειμένου να μετριάσουν το οικονομικό βάρος για τον καταναλωτή.
BUY NOW
Σύμφωνα με μετρήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί, τα επίπεδα NOx μπορεί να μειωθούν έως και 40% σε ένα παλιό Euro 5 ντίζελ και σύμφωνα με τις πληροφορίες που αλιεύσαμε από τον γερμανικό τύπο, η ισχύς του αυτοκινήτου μειώνεται κατά ένα μικρό ποσοστό μετά την αναβάθμιση. Μέχρι στιγμής, οι εταιρείες που προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα στη Γερμανία, οφείλουν να παρέχουν εγγύηση 5 ετών και 100.000 χιλιομέτρων στους κατόχους που προχωρούν σε κάτι τέτοιο.
Τέλος, να σημειώσουμε, πως δυνατότητα αναβάθμισης παρέχεται επίσης στη Γερμανία και για τα Euro 4 ντίζελ σε Euro 5, με κόστος που μπορεί να φτάσει τα 7.000 ευρώ.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ