Αν και δημιουργήθηκε για να αποτελέσει έξτρα εμπόδιο στην κλοπή των αυτοκινήτων αυτή η τεχνολογία τελικά μάλλον διευκολύνει τους μακρυχέρηδες, αν δεν ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα.
Ο κώδωνας του κινδύνου ηχεί πιο δυνατά από ποτέ προς τους κατασκευαστές αυτοκινήτου, συγκεκριμένα για τα σύγχρονα συστήματα ασύρματης εισόδου στο αυτοκίνητο (keyless), τα οποία παίζουν τον δικό τους σημαντικό ρόλο στην προστασία κατά της κλοπής ενός οχήματος.
Εκτός από ευκολία στην είσοδο και την εκκίνηση ενός αυτοκινήτου το ασύρματο σύστημα εκκίνησης προσφέρει και αντικλεπτικές υπηρεσίες, οι οποίες πλέον αμφισβητούνται ανοιχτά από τους ειδικούς και ίσως ακόμη περισσότερο από τους ίδιους τους εγκληματίες.
BUY NOW
Το παράδοξο με τις σύγχρονες τεχνολογίες που λειτουργούν ασύρματα βρίσκεται στο γεγονός ότι όσο δύσκολη κάνουν στην αρχή την διάρρηξη ενός αυτοκινήτου, σε σχέση με ένα παλιότερο αυτοκίνητο με συμβατικές κλειδαριές, τόσο πιο εύκολη γίνεται στη συνέχεια.
Η απρόσμενη ευκολία για τους ληστές έγκειται στο γεγονός ότι δεν χρειάζεται να παραβιάσουν την πόρτα και τον κεντρικό διακόπτη του αυτοκινήτου με φυσικά εργαλεία παρά μόνο με τη χρήση αντίστοιχης προηγμένης τεχνολογίας, η οποία είναι μάλιστα διαθέσιμη στο ελεύθερο εμπόριο αντί μερικών χιλιάδων ευρώ.
Σύμφωνα με ειδικούς που προειδοποιούν εδώ και μια 10ετία τους κατασκευαστές, αλλά και σχετικές έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί, τα keyless συστήματα που φέρουν τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι και τα πιο ευάλωτα στην υποκλοπή του σήματος που εκπέμπουν για να επικοινωνούν με την κεντρική μονάδα ελέγχου του αυτοκινήτου.
Είναι μάλιστα τόσο ευάλωτα στα σχέδια των μακρυχέρηδων που τα αυτοκίνητα που φέρουν τέτοια συστήματα είναι και εκείνα που μπορούν να κλαπούν πιο εύκολα ακόμη και από μοντέλα που φέρουν απλές ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές με τηλεχειρισμό.
Σύμφωνα και με διαρκή έρευνα που πραγματοποιεί από το 2016 μέχρι σήμερα και αφορά συνολικά 567 διαφορετικά μοντέλα αυτοκινήτου, η γερμανική ADAC αναφέρει ότι μόνο 29 από αυτά τα αυτοκίνητα προστατεύουν επαρκώς το σήμα τους σε ενδεχόμενη υποκλοπή του με ηλεκτρονικά μέσα, η οποία μπορεί να γίνει παράλληλα από μεγάλη απόσταση.
Η κλοπή μπορεί να γίνει επίσης χωρίς το κλειδί να είναι κοντά στο αυτοκίνητο, όταν για παράδειγμα βρίσκεται μέσα στο σπίτι, εν αγνοία του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου και σε αυτή την περίπτωση.
Με την υποκλοπή του σήματος, οι κλέφτες μπορούν να εισέλθουν αθόρυβα μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα στην καμπίνα ενός αυτοκινήτου, να το εκκινήσουν και έπειτα να διαφύγουν με αυτό.
Οι Γερμανοί συστήνουν επίσης στους κατασκευαστές να ενσωματώσουν στα μοντέλα τους τα τελευταία στάνταρ ασφάλειας που αοφούν την ασύρματη επικοινωνία κλειδιού και αυτοκινήτου και να εφαρμόσουν την τεχνολογία υπερ-ευρείας ζώνης (UWB).
Αυτή είναι και η τεχνολογία που φέρουν και τα 29 μοντέλα που πέρασαν με επιτυχία τις δοκιμές προστασίας κατά της κλοπής της ADAC. Πρόκειται για μοντέλα κατασκευής από το 2019 και μετά που προέρχονται κυρίως από το VW Group, με τις Mercedes, ΒΜW και Land Rover να έχουν επίσης ενσωματώσει τέτοια συστήματα στα μοντέλα τους τα τελευταία χρόνια.
Η ADAC έχει δοκιμάσει στο παρελθόν και μοτοσυκλέτες των BMW, Ducati και KTM με keyless συστήματα εκκίνησης, που αποδείχθηκαν το ίδιο ευάλωτες με τα αυτοκίνητα.