Νέο σκάνδαλο στην Ευρώπη -Γιατί πληρώνουμε ακριβά -και- τα λάστιχα των αυτοκινήτων

Ελαστικά αυτοκινήτου

Στο στόχαστρο των διωκτικών αρχών έχουν μπει στην Ευρώπη γνωστοί κατασκευαστές ελαστικών αυτοκινήτου καθώς υπάρχουν υποψίες για σύμπραξη με στόχο τη στρέβλωση του ανταγωνισμού.

Συγκεκριμένα και σύμφωνα και με την επίσημη ανακοίνωση, η Κομισίον πραγματοποίησε αιφνιδιαστικούς ελέγχους την Τρίτη 30 Ιανουαρίου σε πολλές χώρες της ΕΕ, στα γραφεία εταιρειών παραγωγής ελαστικών που δραστηριοποιούνται στη Γηραιά Ήπειρο.

Η Κομισιόν αναφέρει ότι οι αιφνιδιαστικοί έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν καθώς υπάρχουν ενδείξεις ότι οι εν λόγω κατασκευαστές ελαστικών ενδέχεται να έχουν παραβιάσει τους αντιμονοπωλιακούς νόμους της ΕΕ, οι οποίοι απαγορεύουν τις συμπράξεις μεταξύ εταιρειών με στόχο τον από κοινού έλεγχο και καθορισμό των τιμών των προϊόντων τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα προϊόντα που ελέγχονται από τους επιθεωρητές της Κομισιόν, οι οποίοι πραγματοποίησαν τους αιφνιδιαστικούς ελέγχους σε κεντρικά γραφεία των εταιρειών παρουσία των ομολόγων τους από κάθε χώρα, είναι καινούργια ελαστικά αντικατάστασης -όχι πρώτης τοποθέτησης- για επιβατικά αυτοκίνητα, βαν, φορτηγά και λεωφορεία τα οποία και έχουν πωληθεί στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ).

Σύμφωνα με έγκυρα διεθνή μέσα ενημέρωσης τουλάχιστον τέσσερις κατασκευαστές ελέγχονται από τις ευρωπαϊκές αρχές για σύσταση καρτέλ. Και οι τέσσερεις κατασκευταστές επιβεβαίωσαν του ελέγχους που δέχονται από τις αρχές αναφέροντας παράλληλα ότι συνεργάζονται με τις αρχές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα και με την επίσημη ανακοίνωση της Κομισιόν οι αιφνιδιαστικοί έλεγχοι είναι το προκαταρκτικό βήμα όταν υπάρχει υποψία μονοπωλιακών πρακτικών και πως αυτοί οι έλεγχοι δεν σημαίνουν ότι οι εταιρείες που ελέγχονται έχουν όντως κάνει κάποια σχετική παρανομία.

Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν για όσο χρονικό διάστημα χρειαστεί καθώς δεν υπάρχει νομικός περιορισμός, ενώ σε περίπτωση μη συνεργασίας, σε συνδυασμό με καταδίκη κάποιας εταιρείας, το πρόστιμο μπορεί να φτάσει έως και το 10% του παγκόσμιου κύκλου εργασιών της.

Για σύσταση καρτέλ, τα τελευταία χρόνια η Κομισιόν έχει επιβάλλει πρόστιμα σε περισσότερες από δέκα εταιρείες του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως είναι προμηθευτές ανταλλακτικών και εξαρτημάτων, καθισμάτων και συστημάτων πέδησης.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ