Το Μετρό της Θεσσαλονίκης γίνεται πραγματικότητα -Πού θα βρίσκονται οι σταθμοί

metro thessalonikis

Πιο κοντά από ποτέ βρίσκονται τα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο θα είναι ένα από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη και θα εξυπηρετεί δεκάδες χιλιάδες κατοίκους και επισκέπτες της πόλης.

Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την εμπορική λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο θα εγκαινιάσει ένα νέο μεγάλο κεφάλαιο για την πόλη, αλλάζοντας πλήρως τον συγκοινωνιακό της χάρτη.

Οι χώροι που ήταν επί χρόνια περιχαρακωμένοι από λαμαρίνες έχουν απελευθερωθεί, οι σταθμοί παίρνουν την τελική τους μορφή, και πλέον απομένουν λίγοι μήνες προκειμένου να κοπεί το πρώτο εισιτήριο, γεγονός που θα σημάνει τη διευκόλυνση των μετακινήσεων δεκάδων χιλιάδων και επισκεπτών της Θεσσαλονίκης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μετρό θεσσαλονίκης

Σύμφωνα με κυβερνητικές εξαγγελίες η βασική γραμμή (μήκους 9,6 χλμ.) του Μετρό θα είναι έτοιμη τον Νοέμβριο του 2024 και θα έχει 13 σύγχρονους σταθμούς που θα είναι οι εξής:

Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πλατεία Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Συντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία.

Ειδικότερα, η Γραμμή θα ξεκινάει από το κέντρο της πόλης και τον Ν.Σ.Σ., και ακολουθώντας τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία και Δελφών, θα καταλήγει στην περιοχή της Νέας Ελβετίας όπου θα συνδέεται με το αμαξοστάσιο Πυλαίας.

Μετρό Θεσσαλονίκης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θα είναι η πρώτη φορά που θα δούμε στην Ελλάδα συρμούς δίχως οδηγό (driverless), αλλά και αυτόματες θύρες επί των αποβαθρών, οι οποίες θα ανοίγουν μόνο κατά την άφιξη του συρμού στον εκάστοτε σταθμό, παρέχοντας ασπίδα προστασίας στους επιβάτες.

Καθοριστική συμβολή στην ασφάλεια των επιβατών θα έχει και το σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου CBTC που θα αποτρέπει την πρόσκρουση των συρμών, προσδιορίζοντας σε πραγματικό χρόνο την ακριβή θέση του κάθε συρμού ώστε να έχουν ασφαλείς αποστάσεις μεταξύ τους.

Οι συρμοί και το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας (ΚΕΛ) θα επικοινωνούν μεταξύ τους έως και 10 φορές το δευτερόλεπτο, ενώ η πιθανότητα λάθους θα είναι 10 στην ενάτη, δηλαδή εάν κάνεις κάτι 1 δισεκ. φορές, υπάρχει μία πιθανότητα να γίνει λάθος. «Πρόκειται για μια απειροελάχιστη πιθανότητα σε σχέση με αυτό που κάνει ένας άνθρωπος», είχε δηλώσει προ μηνών ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νικόλαος Κουρέτας.

Μετρό θεσσαλονίκης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πιθανότητα λάθους αναμένεται να είναι 10 στην ενάτη, δηλαδή εάν κάνεις κάτι 1 δισεκ. φορές, υπάρχει μία πιθανότητα να γίνει λάθος. Πρόκειται για μια απειροελάχιστη πιθανότητα σε σχέση με αυτό που κάνει ένας άνθρωπος.

Έξι μήνες μετά τη λειτουργία της βασικής γραμμής, θα είναι έτοιμη και η επέκταση προς Καλαμαριά που θα περιλαμβάνει 5 νέους σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ.

Παρακάτω παρουσιάζονται τρεις σταθμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης από ψήλα

Σταθμός Ευκλείδη

Σταθμός Πανεπιστήμιο

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σταθμός Παπάφη

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ