Αυτά είναι τα μεγάλα έργα που αναβαθμίζουν την Ελλάδα -Πότε θα ολοκληρωθούν

Τούνελ στα Τέμπη

Ο κ. Χρήστος Σταϊκούρας αναφέρθηκε στα έργα που θα αλλάξουν τον χάρτη της Ελλάδας, καθιστώντας ευκολότερες τις μετακινήσεις.

Στα μεγάλα έργα που υλοποιούνται στην Ελλάδα και αποτελούν έναν από τους βασικούς πυλώνες που αναβαθμίζουν τη χώρα αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας σε Συνέδριο πρόσφατα.

Μεταξύ άλλων έκανε αναφορά στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, και σε κάποιους βασικούς οδικούς άξονες που καθιστούν ασφαλέστερες και γρηγορότερες τις μετακινήσεις.

Μετρό Θεσσαλονίκης

«Tο Μετρό της Θεσσαλονίκης αναμένεται να λειτουργήσει το 2ο εξάμηνο του 2024».

Η βασική γραμμή (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός -Νέα Ελβετία) του Μετρό θα έχει 13 σταθμούς με μήκος γραμμής 9 χλμ. και 18 συρμούς τελευταίας τεχνολογίας που έχουν παραληφθεί, ενώ έχουν συμβασιοποιηθεί και επιπλέον 15.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
μετρό θεσσαλονίκη

Ε65

«Σημαντικό τμήμα του Ε65, μέχρι την Καλαμπάκα, παραδίδεται τους πρώτους μήνες του 2024».

Στα στρατηγικής σημασίας έργα συγκαταλέγεται ο Ε65, ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, με μήκος 237 χλμ. Το έργο αφορά στην κατασκευή αυτοκινητοδρόμου ημικόμβο με Α.Θ.Ε. στο ύψος του Α.Κ. Θερμοπυλών έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία οδό μετά την Οξύνεια (συνολικό μήκος 181 χλμ.), καθώς και στη διαχείριση και συντήρηση του τμήματος της Α.Θ.Ε. από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες Φθιώτιδας (συνολικό μήκος 57 χλμ.).

Πάτρα-Πύργος

«Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος προχωρά, και αναμένεται, στο σύνολό του, να παραδοθεί το 2025».

Ολοκληρώθηκαν σημαντικές παρεμβάσεις στην υφιστάμενη Εθνική Οδό Πατρών – Πύργου, με τις οποίες αναβαθμίστηκε, ουσιαστικά, η οδική ασφάλεια».

Ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος έχει μήκος 75 χλμ. και έχει χωριστεί σε 3 εργοτάξια. Ο όμιλος ΑΒΑΞ έχει αναλάβει το πρώτο, μήκους 21 χλμ., τμήμα Μιντιλόγλι-Καραίικα. Η ΑΚΤΩΡ είναι υπεύθυνη για το τμήμα από Καραίικα έως Γαστούνη και η ΤΕΡΝΑ για το τμήμα από Γαστούνη έως Πύργο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άκτιο-Αμβρακία

«Η οδική σύνδεση Άκτιο – Αμβρακία έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, και θα παραδοθεί, στο σύνολό της, το επόμενο δίμηνο».

Με μήκος 48,5 χλμ. αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα στη Δυτική Ελλάδα. Σε πλήρη ολοκλήρωση θα ξεκινά από Α/Κ Αμβρακίας της Ιόνιας Οδού και θα καταλήγει στην υποθαλάσσια σήραγγα Πρέβεζας - Ακτίου παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας και της Βόνιτσας.

ΒΟΑΚ

«Ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης προχωρά».

Με μήκος περί τα 300 χλμ., ο ΒΟΑΚ είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος που κατασκευάζεται στην Ευρώπη και θα ενώσει την Κρήτη από τον Κίσσαμο έως τη Σητεία

Flyover

«Η κατασκευή της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής της Θεσσαλονίκης (Flyover), το πιο μεγάλο οδικό έργο που εκτελείται σήμερα μέσω ΣΔΙΤ, ξεκίνησε».

Aφορά στην Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, συνολικού μήκους 13 χλμ. που θα περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου στη ζώνη διέλευσης της υφιστάμενης Περιφερειακής οδού στο τμήμα της από τον A/Κ K5 (στο ύψος περίπου των νοσοκομείων Παπαγεωργίου και 424) έως την περιοχή του Α/Κ Κ10 στο ύψος των Κωνσταντινουπολίτικων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
flyover

Ιωάννινα-Κακαβιά και τμήμα του οδικού άξονα Λαμία-Καρπενήσι

«Ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά και τμήμα του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι επαναδημοπρατήθηκαν».

Ο οδικός άξονας Ιωάννινα-Κακαβιά είναι μήκους 70 χλμ. και αποτελεί συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς.

Το δεύτερο έργο είναι το τμήμα «Σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού» είναι μήκους 30 χλμ. και εκτείνεται εντός των ορίων της Π.Ε. Φθιώτιδας, .

ιωάννινα κακαβιά
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μπράλος-Άμφισσα

«Ο οδικός άξονας Μπράλος – Άμφισσα, τον οποίο επισκεφτήκαμε με τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη την προηγούμενη εβδομάδα, ξεκίνησε».

Το Μπράλος-Άμφισσα αφορά σε νέο αυτοκινητόδρομο μήκους 25 χλμ. που θα κατασκευαστεί από την ΑΒΑΞ και χωρίζεται στα εξής υποτμήματα:

-1ο Υποτμήμα: Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 – Χ.Θ. 7+300)
-2ο Υποτμήμα: Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη – Άμφισσα (Χ.Θ. 14+000 – Χ.Θ. 30+700)

H παράκαμψη Γραβιάς (7+300 – Χ.Θ. 9+300), συνολικού μήκους περίπου 2,5 χλμ. έχει κατασκευαστέι και δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης με την ΑΒΑΞ.

Το τμήμα του άξονα από Χ.Θ. 9+300 έως τον Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη στη Χ.Θ. 14+000, μήκους 5 χλμ. έχει ενταχθεί σε άλλη εργολαβία και αναμένεται να ξεκινήσει.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ