Πώς η τεχνητή νοημοσύνη θα λύσει το πρόβλημα της κίνησης στην πόλη

Madrid traffic

Το δημοτικό συμβούλιο της ισπανικής πρωτεύουσας ολοκλήρωσε τη μελέτη -μέσω τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ)- των κυκλοφοριακών δεδομένων των τελευταίων 2,5 ετών, για να λύσει το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Για οποιαδήποτε ομάδα συγκοινωνιολόγων ήταν σχεδόν αδύνατον να μελετήσει τις περισσότερες από 510.000 ώρες τηλεοπτικού υλικού, που προέκυψαν από δεκάδες κάμερες από σχεδόν όλες τις οδικές αρτηρίες της Μαδρίτης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έτσι, το δημοτικό συμβούλιο της πόλης ανέθεσε την εργασία της ανάλυσης του υλικού στην τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) προκειμένου «να μάθει τις συνήθειες κινητικότητας των πολιτών και, ως συνέπεια, να καταφέρει να βελτιώσει και να οργανώσει διαφορετικούς τρόπους μετακίνησης» στην πρωτεύουσα της Ισπανίας.

Το υλικό προέκυψε από συνολικά 56 κάμερες σε κομβικά σημεία της πόλης, οι οποίες είναι εφοδιασμένες με την τεχνολογία Data From Sky. Η τελευταία «διαχωρίζει τους διαφορετικούς χρήστες του δρόμου (πεζούς, ποδηλάτες, φορτηγά, αυτοκίνητα κ.λπ.) και προβάλλει τα δεδομένα των συνηθειών τους στη μετακίνηση», όπως αναφέρει το δημοτικό συμβούλιο της Μαδρίτης.

Αναλύοντας το πλήθος των αυτοκινήτων, μοτοσικλετών, φορτηγών, λεωφορείων, πεζών και ποδηλάτων σε διαφορετικά τμήματα της πόλης, και της κατεύθυνσης κίνησής τους, προκύπτου σημαντικά συμπεράσματα για τα μέτρα που πρέπει να λυφθούν σχετικά με τη διαχείριση της κυκλοφορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ανάλυση μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης κατέστησε εφικτή την παροχή πληροφοριών σε αληθινό χρόνο για τα επαναλαμβανόμενα τροχαία συμβάντα, ώστε να ανιχνεύονται αυτόματα τα σημεία κυκλοφοριακής συμφόρησης ή περιοχές συχνών παραβάσεων του ΚΟΚ, επιτρέποντας την ταχύτερη παρέμβαση των αρχών.

Με τον τρόπο αυτό, η δημοτική αρχή της Μαδρίτης κινείται προς τρεις κατευθύνσεις: η πρώτη είναι η επίτευξη πιο αποδοτικού ελέγχου της κυκλοφορίας, που περιλαμβάνει την βελτιστοποίηση της ρύθμισης του χρονισμού των φαναριών κυκλοφορίας για να αποσυμφορούνται οι δρόμοι και να βελτιώνεται η οδική ασφάλεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δεύτερη κατεύθυνση αφορά στην «ενθάρρυνση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και των ποδηλάτων, καθώς και τη διευκόλυνση των πεζών, ώστε να προωθηθούν πιο βιώσιμοι τρόποι μετακίνσης».

Η τρίτη παράμετρος, τέλος, είναι η παροχή στη δημοτική αρχή της Μαδρίτης «εργαλείων και πληροφοριών για την αποδοτικότερη οργάνωση της ζωής στην πόλη, μέσω της διαδικασίας λήψης αποφάσεων βάσει χιλιάδων δεδομένων που επιδρούν στον αστικό προγραμματισμό, στο σχεδιασμό των υποδομών και στη διαχείριση των δημόσιων υπηρεσιών», όπως αναφέρει η δημοτική αρχή.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ