Η Volvo το 2ο τρίμηνο του 2022: Σταθερά κέρδη σε έναν ασταθή κόσμο

Volvo XC40 Recharge P6 FWD 1

Η Volvo ανακοινώνει σταθερά κέρδη για το δεύτερο τρίμηνο, εν μέσω συνεχιζόμενης αβεβαιότητας στο διεθνές εμπόριο, αυξημένων τιμών για τις πρώτες ύλες και περιορισμών στην εφοδιαστική αλυσίδα που προέκυψαν από τα πρόσφατα lockdown στην Κίνα λόγω της πανδημίας.

Η ενδιάμεση έκθεση για το δεύτερο τρίμηνο είναι διαθέσιμη εδώ. Οι λιανικές πωλήσεις της Volvo έφθασαν τα 143.006 αυτοκίνητα, μειωμένες κατά 27% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρσι. Λόγω της πολιτικής τιμών και της προϊοντικής σύνθεσης, τα έσοδα δεν επηρεάστηκαν στον ίδιο βαθμό και ανήλθαν σε 71,3 δισεκατομμύρια σουηδικές κορόνες (SEK), σημειώνοντας μόνο ελαφρά μείωση 2% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι χαμηλότεροι όγκοι πωλήσεων στη διάρκεια του τριμήνου επηρέασαν επίσης τα λειτουργικά κέρδη της Volvo, που ωστόσο παρέμειναν σε μεγάλο βαθμό σταθερά μέσω της υλοποίησης ισχυρής τιμολογιακής πολιτικής, αλλά και της προϊοντικής σύνθεσης. Τα λειτουργικά κέρδη για τις βασικές δραστηριότητες της Volvo ήταν 4,6 δις SEK, με περιθώριο κέρδους 6,5%, ενώ τα συνολικά λειτουργικά κέρδη, που συμπεριλαμβάνουν κοινοπραξίες και συνεργασίες, ανήλθαν σε 10,8 δισεκατομμύρια SEK, ποσό που αντιπροσωπεύει περιθώριο κέρδους 15,1%. Τα συνολικά λειτουργικά κέρδη επηρεάστηκαν θετικά από το λογιστικό αποτέλεσμα της εισαγωγής της Polestar στο χρηματιστήριο Nasdaq της Νέας Υόρκης τον περασμένο μήνα, με την Volvo να αποτελεί τον βασικό μέτοχο.

Volvo C40

Οι πωλήσεις της Volvo κατά το δεύτερο τρίμηνο επηρεάστηκαν από τους συνεχιζόμενους περιορισμούς στον εφοδιασμό, που μεταφέρθηκαν από τα προηγούμενα τρίμηνα, καθώς και από την ιδιαίτερα ισχυρή επίδραση που είχαν τα lockdown λόγω του Covid στην Κίνα. Αυτός ο παράγοντας όχι μόνο επηρέασε τις παραδόσεις λιανικής της εταιρείας στην Κίνα, αλλά έχει έντονη επίδραση στην παραγωγή τόσο στην Κίνα όσο και στην Ευρώπη, κυρίως των μοντέλων Recharge. Η επίπτωσή του θα συνεχίσει να αποτυπώνεται και στο τρίτο τρίμηνο. Για το σύνολο του 2022, στόχος παραμένει το διψήφιο μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ή ο υπερδιπλασιασμός του σε σχέση με το 2021.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Volvo καταγράφει επίσης μία αξιοσημείωτη βελτίωση στη σταθεροποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας της, με την παραγωγή να σημειώνει ισχυρή ανάκαμψη κατά τον Ιούνιο. Υπό την προϋπόθεση ότι αυτή η κανονικοποίηση θα συνεχιστεί, η εταιρεία αναμένει προοδευτική αύξηση της παραγωγής τους επόμενους μήνες.

Volvo Recharge

Με βάση τα παραπάνω, η Volvo προσδοκά ότι ο συνολικός όγκος της παραγωγής της για το 2022 θα είναι βελτιωμένος σε σχέση με τον αντίστοιχο το 2021. Ωστόσο, εξαιτίας της χρονικής υστέρησης ανάμεσα στην παραγωγή και τις παραδόσεις λιανικής, αυτή η βελτίωση δεν αναμένεται να αποφέρει αύξηση των λιανικών πωλήσεων στη διάρκεια του ημερολογιακού έτους.

Στη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου, τα μοντέλα Recharge παρέμειναν δημοφιλή ανάμεσα στους πελάτες, παρόλο που η παραγωγή επηρεάστηκε από τους συνεχιζόμενους περιορισμούς που προέκυψαν λόγω των lockdown στην Κίνα. Στο δεύτερο τρίμηνο, οι πωλήσεις των μοντέλων Recharge αντιπροσώπευσαν το 31% των συνολικών πωλήσεων, μία αύξηση σε σχέση με το μερίδιο 24% που κατέγραψαν κατά την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Χωρίς τους περιορισμούς στον εφοδιασμό, αυτό το ποσοστό θα ήταν ακόμη μεγαλύτερο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volvo C40

Ο αριθμός των ενεργών συνδρομών στο τέλος του δεύτερου τριμήνου ήταν αυξημένος κατά 122% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι. Η αύξηση τροφοδοτήθηκε από την καταναλωτική ζήτηση, σε συνδυασμό με μία ευρύτερη προσφορά, καθώς στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Σουηδία λανσαρίστηκαν οι online εταιρικές πωλήσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Οι online πωλήσεις στο δεύτερο τρίμηνο αποτέλεσαν το 9,5% των συνολικών πωλήσεων στις κύριες αγορές, ενώ την ίδια περίοδο του 2021 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 4,6%.

Τα σχέδια της εταιρείας για τη μείωση του CO2 υλοποιούνται όπως προβλέπεται. Κατά τους πρώτους έξι μήνες του έτους, οι εκπομπές CO2 ήταν 10% χαμηλότερες σε σχέση με το έτος αναφοράς, 2018, υποστηρίζοντας τη φιλοδοξία της Volvo που προβλέπει ότι το 2025 οι εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο θα είναι μειωμένες κατά 40%.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ