Η Suzuki γιορτάζει τα 40 χρόνια του Swift

suzuki swift

Ενόψει του λανσαρίσματος του ολοκαίνουργιου Swift Hybrid, την ερχόμενη Άνοιξη, η Suzuki κάνει flashback στη διαδρομή του δημοφιλούς μικρού, που κυκλοφορεί σχεδόν σε όλον τον κόσμο εδώ και 40 χρόνια.

Η ιστορία του συγκεκριμένου hatchback έχει προσφέρει στους μηχανικούς της εταιρείας τεράστια εμπειρία και γνώση σχετικά με το τι θέλουν πραγματικά οι αγοραστές της κατηγορίας αυτής. Γι’ αυτό στη συνέχεια της εμπορικής του πορείας, το νέο υβριδικό μοντέλο αναμένεται να υιοθετεί όλη την τεχνολογία που αποζητά πλέον ο κόσμος.

suzuki cultus
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Suzuki Swift παρουσιάστηκε πρώτη φορά στην 25η Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο το 1983. Οι πιο σοβαροί ανταγωνιστές που έπρεπε να αντιμετωπίσει τότε, ήταν το Toyota Starlet και το Nissan Micra. Στην Ιαπωνία ονομαζόταν Cultus, μια λατινική λέξη που σημαίνει φροντίδα ή λατρεία.

Τα πρώτα οχήματα χρησιμοποιούσαν έναν 3κύλινδρο κινητήρα 1,0 λίτρων, ενώ τα μεταγενέστερα εξοπλίστηκαν με έναν 4κύλινδρο 1,3 λίτρων, ο οποίος διακρινόταν για την ομαλότητα της λειτουργίας του και τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Κυκλοφόρησαν 3θυρες και 5θυρες εκδόσεις, μεταξύ των οποίων και η 1.3 GTi (3d).

suzuki swift 1.3 GTI

Η δεύτερη γενιά αποκαλύφθηκε το 1989 και έμεινε στην παραγωγή μέχρι και το 2003. Διέθετε ανεξάρτητη ανάρτηση και εκμεταλλευόταν καλύτερα τους εσωτερικούς χώρους και τον όγκο του πορτ-μπαγκάζ. Το κορυφαίο GTi απέδιδε 100 ίππους, είχε δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς και από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματά του ήταν το περιορισμένο βάρος του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από το 2005 έως το 2010 το πιο σύγχρονο πια Swift ξεχώριζε για το σπορτίφ του στυλ και την ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Εφοδιαζόταν με 4κύλινδρους κινητήρες 1,3 και 1,5 λίτρων, ενώ η Sport (2006) φορούσε μοτέρ 1,6 λίτρων με 125 ίππους.

suzuki swift sport

Η ανανεωμένη σειρά εμφανίστηκε το 2010 και έμεινε στην αγορά έως το 2017. Έδινε έμφαση στην παθητική ασφάλεια, τη βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου και τις σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Το μεταξόνιο, όπως και τα μετατρόχια, ήταν αυξημένα και οι τροχοί είχαν μεγαλύτερη διάμετρο.

Στην Έκθεση της Γενεύης του 2017, η Suzuki λάνσαρε το καινούργιο μοντέλο, το οποίο εξοπλιζόταν με υβριδικό σύστημα 12V σε όλη την γκάμα των εκδόσεων, ενώ το 2018 έκανε την εμφάνισή του το Sport με μοτέρ 1,4 λίτρων και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.  

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ