Έρχονται οι πρώτοι ποδηλατόδρομοι ταχείας κυκλοφορίας -Πού θα τους δούμε;

μεγαλύτερος ποδηλατόδρομος Χαλκιδική

Θέση στους ποδηλατόδρομους φαίνεται ότι θα αρχίσουν να παίρνουν τα ποδήλατα που αναπτύσσουν ταχύτητες «μοτοσικλέτας».

Όλο και πιο περίοπτη θέση καταλαμβάνει στην ατζέντα των κυβερνήσεων η μικροκινητικότητα η οποία προβάλλει ως το αντίδοτο στον μεγάλο βραχνά της κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Άρρηκτα συνδεδεμένα με τη μικροκινητικότητα είναι και τα ηλεκτρικά ποδήλατα, τα οποια αυξάνουν τη δημοφιλία τους, μεταξύ άλλων διότι ανεβαίνουν εύκολα τις ανηφόρες, σταθμεύουν άκοπα σε οποιοδήποτε σημείο της πόλης και δεν χρειάζονται δίπλωμα (εφόσον η τελική τους ταχύτητα περιορίζεται στα 25 χλμ./ώρα).

Υπάρχουν, ωστόσο, και ακόμα πιο… γρήγορα e-bikes, τα οποία ονομάζονται s-pedelecs και αναπτύσσουν ταχύτητες έως 45 χλμ./ώρα. Με δεδομένο, βέβαια, ότι αυτά απαιτούν δίπλωμα οδήγησης (σ.σ. λογίζονται ως μοτοποδήλατα) δεν έχουν καταφέρει να αποκτήσουν πολλούς οπαδούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ποδηλατόδρομος

Ενδεικτικά είναι τα επίσημα στοιχεία της γερμανικής ποδηλατικής ένωσης και λέσχης για ποδηλάτες στη γερμανία «ADFC» που δείχνουν ότι το μερίδιο των s-pedelecs στη χώρα δεν υπερβαίνει το 5%.

Οι φτωχές επιδόσεις τους δεν έχουν περάσει απαρατήρητες από το Υπουργείο Μεταφορών της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας, το οποίο για να τα καταστήσει πιο ελκυστικά, ετοιμάζει να επιτρέψει την κίνησή τους σε ποδηλατόδρομους.

Όπως αναφέρουν γερμανικά ειδησεογραφικά Μέσα, τα s-pedelecs είναι μια καλή λύση ειδικά για όσους διανύουν μεγάλες αποστάσεις, και μπορούν να αποτελέσουν μέρος της λύσης για επιτάχυνση της μετάβασης από το αυτοκίνητο σε φιλικότερους προς το περιβάλλον τρόπους μετακίνησης.

ποδηλατόδρομος
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τον τελευταίο βέβαια λόγο για το ποιες ποδηλατικές διαδρομές θα είναι «ανοικτές» σε αυτά τα ποδήλατα που αναπτύσσουν ταχύτητες έως και 45 χλμ./ώρα, θα έχουν οι εκάστοτε δημοτικές αρχές, οι οποίες θα πρέπει να λάβουν υπόψη ζητήματα ασφαλείας.

Από την άλλη, δεν είναι και λίγοι όσοι εναντιώνονται με το συγκεκριμένο πλάνο, με προεξέχoυσα την ένωση πεζών “FUSS” που θεωρεί ότι η μετάβαση από τα αυτοκίνητα στα ποδήλατα δεν θα πρέπει να «περνάει» μέσω της ταχύτητας.

Δυσαρέσκεια για τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία εξέφρασε και το Σοδιαλδημοκρατικό Κόμμα (SPD), το οποίο ζητάει πριν την εφαρμογή της, να υπάρξουν ενδελεχείς μελέτες για το πώς η ελευθερία κίνησης των s-pedelecs μπορεί να επηρεάσει την ασφάλεια των πεζών και των υπόλοιπων ποδηλατών.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ