Η γέννηση του ηλεκτρικού Cupra Born

Cupra Born

Λίγα χρόνια μετά τη στιγμή που και η ίδια ήρθε στο φως, ως σπορ «παρακλάδι» της Seat, η Cupra βάπτισε Born το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο - ένα hatchback με σπορ γονίδια που συμβολίζει τη γέννηση και του εξ-ηλεκτρισμένου μέλλοντός της.

H Cupra είχε ήδη αποκαλύψει από πέρσι τα «ηλεκτρικά» σχέδια της, με το πρωτότυπο el-Born. Όμως, τώρα παρουσίασε επίσημα την έκδοση παραγωγής, που θα ονομάζεται απλώς Born, και θα βασίζεται στην πλατφόρμα ΜΕΒ και στις τεχνολογίες του Ομίλου VW που διαθέτει και το Volkswagen ID.3.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αντίθεση, όμως, με το γερμανικό του αντίτυπο, το Born εντάσσεται στη σπορ φιλοσοφία της Cupra, σχεδιαστικά και μηχανικά. Το αμάξωμά του αποτελείται από πιο αιχμηρές γραμμές, έντονες νευρώσεις, πολύ πιο μυώδες καπό και τριγωνικά φωτιστικά σώματα.

Πάντως, κεντρικά και πιο εντυπωσιακά στοιχεία δυναμισμού είναι η σύνδεση των φωτιστικών σωμάτων εμπρός και πίσω: στο ρύγχος επιτυγχάνεται με μία μαύρη αυλάκωση στην απόληξη του καπό, η οποία ελλείψει αναγκών ψύξης από τον αέρα μετατόπισε τη γρίλια στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα.

Ακόμα πιο εντυπωσιακά, στην ουρά αυτή η σύνδεση γίνεται με μια ενιαία γραμμή φωτός ανάμεσα στα δύο τριγωνικά φώτα, που μιμείται το σχέδιο του ρύγχους με τον ευμεγέθη διαχύτη στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα.

Πίσω στην ιδιαίτερη, εξειδικευμένη στο Born σπορ φιλοσοφία της Cupra, αποτυπώνεται με λίγο ισχυρότερες εκδόσεις του -ίδιου με του ID.3- ηλεκτροκινητήρα, που μεταδίδει την ισχύ του στους πίσω τροχούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη βασική του έκδοση, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 148 ίππους και κάνει το Born ικανό για επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,9 δευτερόλεπτα. Ακολουθεί η έκδοση 201 ίππων με επιτάχυνση 7,3 sec και τέλος η κορυφαία παραλλαγή e-boost που -με την πίεση ενός κουμπιού στο τιμόνι για στιγμιαία επιπλέον ισχύ- χαρίζει επιτάχυνση 6,6 δευτερολέπτων.

Στην πρώτη περίπτωση η μπαταρία του Born έχει χωρητικότητα 45 kWh και επιτυγχάνει αυτονομία 340 χιλιομέτρων (κατά WLTP) ενώ στις δύο επόμενες περιπτώσεις η μπαταρία είναι ίδια, με 58 kWh και αυτονομία 418 χιλιομέτρων.

Προαιρετικά, πάντως, η Cupra δίνει τη δυνατότητα τοποθέτησης μπαταρίας 77 kWh, που αυξάνει την αυτονομία στα 540 km. Η μπαταρία αυτή μπορεί, μάλιστα, να φορτιστεί με ρυθμό 125 kWh, αν και όπου υπάρχει υποδομή για κάτι τέτοιο, και να αποκτήσει φόρτιση 100 χιλιομέτρων σε 7 λεπτά. Όμως, το βάρος της ρίχνει κατά 0,4 sec το 0-100, στα 7,0 δευτερόλεπτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο εσωτερικό του, το Born διαφοροποιείται αρκετά από το ID.3: η κονσόλα είναι πιο υπερυψωμένη και -μαζί με τα πάνελ των θυρών- έχει ανασχεδιαστεί, όπως και η κεντρική οθόνη 12 ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Τα χρώματα και οι επενδύσεις διαφέρουν (με χρήση του χρώματος του χαλκού, που η Cupra έχει επιλέξει ως αντιπροσωπευτικό της), ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει τα γραφικά της ισπανικής εταιρείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ιδιαίτερες λεπτομέρειες του εσωτερικού του Born, τέλος, είναι ότι θα διαθέτει στις πλουσιότερες εκδόσεις του Επαυξημένης Πραγματικότητας (augmented reality) head-up display, καθώς και ότι τα σπορ μπάκετ καθίσματά του είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένο πλαστικό που έχει περισυλλεχθεί από τις εκβολές ποταμών ή τη θάλασσα.

Η διάθεση του Cupra στην Ευρώπη, καθώς και η ανακοίνωση για τις τιμές του, δεν αναμένονται πριν από το ερχόμενο Φθινόπωρο.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ