Ο Όμιλος Stellantis παρουσίασε πριν λίγο καιρό το παραγωγικό του πλάνο που περιλαμβάνει και την αναβίωση της Lancia Delta.
Σύμφωνα με αυτό, οι Alfa Romeo, DS Automobiles και Lancia αποτελούν το premium παρακλάδι του Ομίλου, με την τελευταία να λανσάρει τουλάχιστον τρία καινούρια μοντέλα μεταξύ 2024 και 2027. Μέσα σε αυτά είναι και η νέα γενιά της Delta που θα είναι αμιγώς ηλεκτρική.
Η Lancia Delta έχει ιστορία τριών γενεών και η παραγωγή της τελευταίας τερμάτισε το 2014. Η πρώτη γενιά είχε παρουσιαστεί το 1979 και το παρουσιαστικό της αποτελεί έμπνευση του Giorgetto Giugiaro. Έμεινε αρκετά χρόνια στην παραγωγή και υπέστη αρκετές αναβαθμίσεις, ενώ δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε και τους πολλούς τίτλους κατασκευαστή και οδηγών που διαθέτει στο παλμαρέ της από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Η παραγωγή του εμβληματικού ιταλικού hatchback σταμάτησε το 1994.
BUY NOW
Η δεύτερη γενιά της Lancia Delta παρουσιάστηκε το 1993 και την σχεδίασή είχε επιμεληθεί ο Ercole Spada του Ινστιτούτου I.DE.A στο Τορίνο. Την βάση για τη νέα γενιά αποτέλεσε το πάτωμα του FIAT Tipo της εποχής, με την λήξη της παραγωγής να έρχεται έξι χρόνια μετά (1999).
Με απουσία περίπου δέκα ετών από τον εμπορικό στίβο, η Lancia παρουσίασε το 2008 την τρίτη και τελευταία γενιά Delta που είδαμε. Η νέα γενιά είχε μεγαλώσει αρκετά σε διαστάσεις και η αρκετά εκλεπτυσμένη σχεδίασή είναι αποτέλεσμα του Centro Stile. Μοιραζόταν τα ίδια μηχανικά μέρη με την Alfa Romeo Giulietta και την τελευταία γενιά του FIAT Bravo, και η παραγωγή της σταμάτησε το 2014.
Από τότε, η Lancia διαθέτει στην γκάμα της μόνο το μίνι Ypsilon. Τα νέα όμως επιχειρησιακά δεδομένα του Ομίλου Stellantis αναφέρουν ότι η Lancia θα μετατραπεί σε μία εταιρεία με αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα το 2024, με το πρώτο δείγμα γραφής του νέου αυτού σχεδίου να είναι η τέταρτη γενιά του Ypsilon. Το δεύτερο μοντέλο που θα ακολουθήσει θα παρουσιαστεί το 2026 και ανήκει στην κατηγορία των crossover, ενώ ένα χρόνο μετά θα κάνει την εμφάνισή της η νέα ηλεκτρική Delta.
Σύμφωνα όμως με αναφορές στον ξένο Τύπο, τα στελέχη της Stellantis κινούνται με πολύ προσεκτικές κινήσεις, μιας και θα πρέπει να βάλουν στην εξίσωση την εμπορική ζήτηση που θα έχουν εκείνη την χρονιά τα 5θυρα hatchback, καθώς και τα μηχανικά μέρη που θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν για την δημιουργία της.
Με τα μέχρι τώρα στοιχεία, η νέα τέταρτη γενιά της Lancia Delta θα μπορούσε να βασιστεί στην μεσαία εκδοχή, από πλευρά μεγέθους, της αμιγώς ηλεκτρικής πλατφόρμας STLA. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, αυτή η πλατφόρμα μπορεί να αποτελέσει την βάση για μοντέλα της κατηγορίας C και D, και το πακέτο μπαταριών της μπορεί να εξασφαλίζει αυτονομία έως 700 χλμ. Θα βγαίνει σε δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση, με την ισχύ του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης να κυμαίνεται από 170 έως 245 ίππους.
Την σχεδίαση της νέας ηλεκτρικής Delta θα επιμεληθεί το Centro Stile με προϊστάμενο τον Jean-Pierre Ploue που στο παρελθόν έχει εργαστεί για τις Renault, Volkswagen και Citroen. Αν και είναι αρκετά νωρίς για να κάνουμε εικασίες σχετικά με την εμφάνιση του νέου ιταλικού hatchback ή την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει ο Ploue και η ομάδα του, δεν αποκλείεται να δούμε αναβίωση αρκετών ρετρό σχεδιαστικών χαρακτηριστικών από το πλούσιο παρελθόν της Lancia.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ