Οδηγούμε στην Ιταλία το νέο Jeep Avenger e-Hybrid

Jeep Avenger

To Avenger αποκτά ένα νέο, ήπια υβριδικό σύνολο 1,2 λίτρου ανάμεσα στις προδιαγραφές και ακόμα πιο ισχυρή θέση στην εξηλεκτρισμένη γκάμα της Jeep.

Η απόφαση ενός κατασκευαστή με το παρελθόν και το «εκτόπισμα» της Jeep να περάσει στην απέναντι όχθη του ποταμού, αναζητώντας την τύχη του στα αχαρτογράφητα νερά της ηλεκτροκίνησης μόνο εύκολη δεν ήταν.

Κι όμως το Avenger, το μικρότερο μοντέλο στη σημερινή γκάμα της Jeep, απέδειξε ότι το αμερικανικό brand μπορεί να λογίζεται ως ένας από τους βασικούς παίκτες της ευρωπαϊκής κεντρικής σκηνής, αντλώντας έμπνευση, τεχνογνωσία και την απαραίτητη δυτικοευρωπαϊκή μενταλιτέ από τον κραταιό όμιλο Stellantis.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αναφορά στο Avenger μόνο τυχαία δεν είναι, καθώς σχεδόν έναν χρόνο μετά το λανσάρισμά του ως μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη πρόταση -την πρώτη στην ιστορία της Jeep- και την προσγείωση στην πραγματικότητα με την προσθήκη ενός κινητήρα βενζίνης ανάμεσα στις προδιαγραφές, πλέον το «αμερικανάκι» των ελληνικών δρόμων αποκτά μια ακόμα ήπια υβριδική έκδοση, ρίχνοντας λίγο ακόμα νερό στον μύλο του εξηλεκτρισμού.

Για να βρεθούμε στο αριστερό κάθισμα του Jeep Avenger e-Hybrid χρειάστηκε να ταξιδέψουμε ως την πρωτεύουσα του ιταλικού βορρά, το Μιλάνο, και να περάσουμε τις πύλες του ιστορικού Μπαλόκο, ενός τόπου συνυφασμένου με την ιστορία της Alfa Romeo και την πορεία του περίφημου Gruppo Fiat στον χρόνο.

Σε ιταλικό έδαφος, λοιπόν, το Jeep Avenger e-Hybrid κλήθηκε να ξεδιπλώσει όλα τα ταλέντα με πρώτο και καλύτερο την ικανότητά του να «γράφει» χιλιόμετρα, άνετα, ξεκούραστα μα πάνω απ’ όλα αποδοτικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γι’ αυτό φροντίζει ένα νέο, ήπια υβριδικό σύνολο το οποίο αποτελείται έναν τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρου, ο οποίος στην προκειμένη περίπτωση συνδυάζεται με ένα μικρής ισχύος ηλεκτρικό μοτέρ και ένα ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.

Στους 100 ίππους του τρικύλινδρου κινητήρα βενζίνης έρχονται να προστεθούν τα 21 kW του ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος φιλοξενείται στη μονάδα του ημιαυτόματου κιβωτίου των έξι σχέσεων, μειώνοντας τον όγκο και το επιπλέον βάρος του ήπια υβριδικού συστήματος.

Το Jeep e-Hybrid παραμένει κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.300 κιλών, ωστόσο, αν υπάρχει ένας αριθμός που θα χρειαστεί να κρατήσετε στο πίσω μέρος του μυαλού σας είναι η μείωση στην κατανάλωση καυσίμου που μπορεί να προσφέρει το ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Jeep, το όφελος που προκύπτει από τον παραπάνω υβριδικό συνδυασμό φτάνει έως και το 28% σε αστικές συνθήκες, όπου έως και το 50% της διαδρομής μπορεί να διανυθεί με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Η τελευταία αποθηκεύεται σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 0,9 kWh, η οποία βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού, χωρίς να «κλέβει» ζωτικό χώρο από τον θάλαμο επιβατών ή το διαμέρισμα των αποσκευών.

Χωρίς ουσιαστικές αλλαγές παραμένει και το πιλοτήριο του Jeep Avenger, όπου τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο έχει η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 10,25 ιντσών, η οποία συμπληρώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον επίσης ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Στους δρόμους της Ιταλία και στο ιστορίκο Μπαλόκο

Διανύοντας τα πρώτα χιλιόμετρα με Avenger e-Hybrid αντιλαμβάνεται κανείς ότι η Jeep κρατούσε το καλύτερο για το τέλος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ναι μεν η ηλεκτροκίνητη έκδοση του Avenger χάρισε στους Αμερικανούς όραμα και προοπτική, μπορεί η θερμική έκδοση του μικρού SUV να το τοποθέτηση στη σωστή-προσιτή βάση, ωστόσο, κανένας από τους δύο παραπάνω συνδυασμούς δεν μπορεί να συγκριθεί με την αποτελεσματικότητα του ήπιου υβριδικού συστήματος με το οποίο εφοδιάζεται σήμερα.

Ευχάριστη έκπληξη η ταχύτητα με την οποία αντιδρά ο σύνθετος συνδυασμός ηλεκτροκινητήρα-κιβωτίου, βάζοντας στο περιθώριο με κάθε ευκαιρία τον θερμικό κινητήρα και κρατώντας κάτω από τα 5,0 λίτρα/100 χλμ. τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου.

Δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά δεν αφήνει την πίεση για περισσότερη δύναμη να το καταβάλλει, πέρνοντας το 100% από έναν υβριδικό συνδυασμό που έλλειπε μέχρι σήμερα όχι μόνο από την Jeep αλλά και από τις υπόλοιπες φίρμες που εντάσσονται στον όμιλο Stellantis.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στις περισσότερες των περιπτώσεων, τα πρώτα μέτρα και μέχρι η ταχύτητα κίνησης υπερβεί τα 30 χλμ./ώρα τον πρώτο λόγο έχει ο ηλεκτροκινητήρας. Από εκεί και πέρα η σκυτάλη περνά στο βενζινοκινητήρα, ωστόσο, κάθε φορά που απομακρύνεται το πόδι του οδηγού από το γκάζι ή απαιτείται η επιβράδυνση του αυτοκινήτου, τότε η τύχη Avenger ορίζεται και πάλι από τον ηλεκτροκινητήρα των 21 kW.

Καθοριστική στη διαμόρφωση ενός ευέλικτου, ευχάριστου και αποτελεσματικού συνόλου, αποδεικνύεται για πολλοστή φορά το αριστοτεχνικό ζύγισμα του πλαισίου. Με εξαίρεση τις κάπως ξερές αντιδράσεις του πίσω άξονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, το Jeep Avenger στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, υπηρετώντας με την ίδια αξιοπιστία και συνέπεια πολλούς και διαφορετικούς σκοπούς.

Μάλιστα, παρότι δικίνητο δεν ξεχνά την τέχνη του offroading, εξαντλώντας με κάθε ευκαιρία τις δυνατότητες που του προσφέρει η αυξημένη απόσταση από το έδαφος -περισσότερο από 20 εκατοστά- και το know how των Αμερικανών στην εκτός δρόμου κίνηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

To SELEC TERRAIN με τα έξι διαφορετικά προγράμματα, ανάμεσά τους το SAND, το MUD και το SNOW, όπως άλλωστε και το σύστημα υποβοήθησης κατάβασης, ανοίγουν νέους δρόμους σε εκείνους που θα θελήσουν να ανακαλύψουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες του Jeep Avenger.

Το νέο Jeep Avenger e-Hybrid διατίθεται ήδη για παραγγελίες στην ελληνική αγορά, ωστόσο, οι πρώτες παραδόσεις στη χώρα μας θα πραγματοποιηθούν στις αρχές του καλοκαιριού.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: βενζίνης, 100 ίπποι, 205 Nm / 2.750 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 21 kW / 55 Νm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 184χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,9-5,1 λιτρα/100 χλμ., 111-114 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.084/1.776/1.528 χλστ., 2.562 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.280 κιλά
Χώρος αποσκευών: 380 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 26.490 ευρώ/ 0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ