Δοκιμάζουμε τη BMW 225e Active Tourer των 245 ίππων

BMW 225e Active Tourer

Αν μέχρι σήμερα θεωρούσατε την κατηγορία των πολυμορφικών οχημάτων ανιαρή και τα MPVs μια οδυνηρή θυσία στο όνομα της οικογενειακής ευτυχίας, τότε έφτασε η στιγμή να γνωρίσετε την plug-in υβριδική BMW Σειρά 2 Active Tourer των 245 ίππων.

Χρειάζεται περίσσιο θάρρος -αν όχι θράσος- εν έτη 2023 να προσδοκάς από μια πολυμορφική πρόταση -ένα πατροπαράδοτο MPV- να αναδείξει τις premium αξίες τις οποίες πρεσβεύεις και ταυτόχρονα να αντέξει στον ανταγωνισμό, κερδίζοντας τις εντυπώσεις απέναντι σε κάθε λογής SUV.

Βέβαια η περίπτωση της BMW και ειδικότερα της Σειράς 2 Active Tourer είναι διαφορετική, τόσο διαφορετική που σε αναγκάζει με τον τρόπο της να σταθείς απέναντί της με τον δέοντα σεβασμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όχι δεν πρόκειται για την απαστράπτουσα BMW X1, ούτε φυσικά για το ομώνυμο coupe των Βαυαρών αλλά για ένα υπεράνω υποψίας πολυμορφικό όχημα, βγαλμένο από εκείνη την εποχή που τα MPVs βρίσκονταν ψηλά στη λίστα όσων διεκδικούσαν τη μέγιστη δυνατή πρακτικότητα.

bmw 2 series active tourer 225e

Η καριέρα της BMW Σειρά 2 Active Tourer ξεκίνησε το 2014 με τον όχι και τόσο τιμητικό τίτλο του πρώτου μοντέλου των Βαυαρών με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και την ελπίδα ότι η… «μαύρη πρωτιά» δεν θα «βαρύνει» δυσανάλογα το βιογραφικό της.

Η πορεία που ακολούθησε τα αμέσως επόμενα χρόνια δεν ήταν απογοητευτική, ούτε όμως και ικανή ώστε η απόφαση για τη συνέχιση της πορείας της να αναδειχθεί αυτομάτως ως η μοναδική ορθολογική επιλογή.

bmw 2 series active tourer 225e
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δικαίως ή αδίκως, η BMW Σειρά 2 Active Tourer έλαβε από τους Γερμανούς ψήφο εμπιστοσύνης και σήμερα, στη δεύτερη κατά σειρά γενιά της, φιγουράρει ανάμεσα στις προτάσεις που φορούν το βαυαρικό «έλικα» στο ρύγχος της.

Το υβριδικό πλεονέκτημα

Ένας πολύ καλός λόγος ώστε να εξετάσεις με μεγαλύτερη συμπάθεια την ιδιάζουσα περίπτωση της BMW Σειράς 2 Active Tourer είναι το plug-in υβριδικό σύνολο το οποίο κρύβεται κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματός της και εξασφαλίζει στο MPV των Βαυαρών ένα προβάδισμα ισχύος απέναντι στις λιγοστές, ομολογουμένως, προτάσεις του ανταγωνισμού.

bmw 2 series active tourer 225e

Πρόκειται για τον γνώριμο στους περισσότερους τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης, χωρητικότητας 1,5 λίτρου, ο οποίος σε συνδυασμό με ένα ηλεκτρικό μοτέρ -τοποθετημένο στον πίσω άξονα- φτάνει στη διόλου ευκαταφρόνητη ισχύ των 245 ίππων, διαμορφώνοντας κατά αυτόν τον τρόπο ένα ιδιότυπο σύστημα τετρακίνησης.

Τα καλά νέα, ωστόσο, δεν σταματούν εδώ, καθώς πέρα από το πλεόνασμα ισχύος, το plug-in υβριδικό σύνολο της BMW Σειράς 2 Active Tourer προσφέρει τη δυνατότητα να καλύψεις έως και 92 χιλιόμετρα με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με μοναδική προϋπόθεση οι μπαταρίες ιόντων λιθίου των 14,2 kWh να είναι πλήρως φορτισμένες και η λελογισμένη χρήση του δεξιού πεντάλ να μην επιβάλλει τη συμμετοχή του τρικύλινδρου κινητήρα βενζίνης ώστε να συμπληρωθούν τα όποια κενά.

Στην υβριδική λειτουργία -από τη εκείνη τη στιγμή δηλαδή που το ενεργειακό φορτίο των μπαταριών δεν θα επαρκεί ώστε να κινήσει για μεγάλες αποστάσεις το γερμανικό MPV- ο ρόλος του πρωταγωνιστεί περνά στο τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης, με τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου να ισορροπεί λίγο πάνω από τα 5,0 λίτρα/100 χλμ.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η μετάβαση από το ηλεκτρικό καθεστώς στο θερμικό γίνεται ομαλά, χωρίς διακοπές στην παροχή ισχύος και χωρίς τον θόρυβο να πλημμυρίζει απροειδοποίητα τον θάλαμο επιβατών και να αμαυρώνει τη σχέση συμβίωσης με την πολυμορφική BMW, ενώ αν εξαιρέσεις την κάπως… ξύλινη αίσθηση του πεντάλ φρένων -ας όψεται η διαδικασία της ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση- είναι βέβαιο ότι κάποια στιγμή θα λησμονήσεις το γεγονός ότι βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι ενός plug-in υβριδικού συνόλου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυθεντική BMW

Η πιστότητα του υβριδικού συνδυασμού των 245 ίππων στις premium αξίες της BMW δεν είναι το μοναδικό προσόν του πρώτου πολυχρηστικού μοντέλου στην ιστορία των Βαυαρών.

bmw 2 series active tourer 225e

Με το πλαίσιο να προέρχεται από ήδη γνωστές και αποδεδειγμένα ικανές BMW Σειρά 1 και BMW X1, η Σειρά 2 Active Tourer δεν δυσκολεύεται να πιάσει τα υψηλά στάνταρ της γερμανικής φίρμας.

Δεν δυσκολεύεται να συναντήσει τις υψηλές προσδοκίες που δημιουργεί η αριστοκρατική καταγωγή του και η οδηγοκεντρική συλλογιστική κάθε πρότασης που υπογράφουν οι Βαυαροί.

Χάρη στην εξαιρετική ακρίβεια που το διακρίνει, το σύστημα διεύθυνσης πολύ σύντομα κερδίζει την αμέριστη εμπιστοσύνη σου και οι τροχοί του μπροστινού άξονα μετατρέπονται σε φυσική συνέχεια των χεριών σου.

bmw 2 series active tourer 225e
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το γεγονός ότι στα δύσκολα οι πίσω τροχοί δεν θα μείνουν αμέτοχοι, χάρη στον ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, προσδίδει ακόμα μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στις κινήσεις σου, ωστόσο, θα χρειαστεί να προσπαθήσεις και μάλιστα αρκετά ώστε να προκαλέσεις την αμηχανία του πλαισίου και την... ενεργοποίηση του πίσω άξονα.

Την ικανότητα της ανάρτησης να ελέγχει με χαρακτηριστική ευκολία τις κινήσεις του αμαξώματος και να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις ενός τετράτροχου, το οποίο έστω και με τη συμβολή δύο κινητήρων αγγίζει τους 245 ίππους, επισφραγίζει η σταθερά υψηλή ποιότητα κύλησης η οποία στην προκειμένη περίπτωση δεν προκύπτει μέσα από την εύκολη λύση μιας γενικότερης… χαλαρότητας αλλά από εφαρμογές που έχουν προέλθει από το πάνω ράφι της μηχανολογίας (βλέπε ανεξάρτητες αναρτήσεις και στους δύο άξονες).

Ψηφιακός κόσμος

Στην τελευταία γενιά των μικρομεσαίων διαστάσεων προτάσεων της BMW η φιλοσοφία ελέγχου των συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας έχει αλλάξει, μεταβαίνοντας από ένα υβριδικό μοντέλο φυσικών και μη διακοπτών σε ένα πλήρως ψηφιακό.

bmw 2 series active tourer 225e
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρώτο πράγμα, λοιπόν, που θα παρατηρήσεις μπαίνοντας στο εσωτερικό της νέας BMW Σειράς 2 Active Tourer είναι ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων και η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής.

Το ενιαίο πάνελ καταλαμβάνει τη μεγαλύτερη επιφάνεια του ταμπλό και μολονότι δεν ενσωματώνεται σε αυτή, δείχνει να βρίσκεται τοποθετημένο στην ιδανική θέση. Όχι τόσο χαμηλά ώστε να απαιτεί το βλέμμα σου να απομακρυνθεί από την άσφαλτο αλλά ούτε τόσο ψηλά ώστε να περιορίζει την ορατότητα προς τα εμπρός.

Υπάρχουν, βέβαια, και περιπτώσεις που η πλήρης ψηφιοποίηση του χειρισμού των υποσυστημάτων καθιστά πλέον ανέφικτο τον διαισθητικό έλεγχο τον οποίο εξασφάλιζε στο παρελθόν το αριστοτεχνικά υλοποιημένο iDrive.

bmw 2 series active tourer 225e

Πέραν τούτου, μια γρήγορη περιπλάνηση στις επιμέρους επιφάνειες του εσωτερικού είναι αρκετή για να σου υπενθυμίσει το γεγονός ότι η BMW έχει ανοίξει την απόσταση που τη χωρίζει σε επίπεδο ποιότητας και φινιρίσματος από τους βασικούς ανταγωνιστές της, παρά το γεγονός ότι η Σειρά 2 Active Tourer ανήκει ανάμεσα στα ταπεινότερα δείγματα της βαυαρικής σχολής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κλείνοντας με τον θάλαμο επιβατών, οφείλει κανείς να αναφερθεί στους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και αποσκευές ή ακόμα καλύτερα σε εκείνες τις διαφορές που έχουν προκύψει από την παρουσία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης ανάμεσα στις τεχνικές προδιαγραφές της plug-in υβριδικής BMW Σειράς 2 Active Tourer.

Η σημαντικότερη διαφοροποίηση αφορά στη χωρητικότητα του διαμερίσματος αποσκευών, η οποία έχει υποχωρήσει από τα 470 λίτρα των συμβατικών εκδόσεων του αυτοκινήτου στα 406 λίτρα.

bmw 2 series active tourer 225e

Αναμφίβολα η απώλεια αυτή είναι σημαντική όχι όμως και ικανή ώστε να διαγράψει τα πλεονεκτήματα που μπορεί να προσφέρει όχι μόνο στο περιβάλλον αλλά και στην τσέπη σου, η επιλογή που προσφέρει ένα plug-in υβριδικό σύνολο να κινείσαι σε καθημερινή βάση με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Αντί συμπεράσματος

Η ύπαρξη ενός plug-in υβριδικού σύνολου κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες της Σειράς 2 Active Tourer δεν καθιστά την πρώτη και τη μοναδική πολυχρηστική BMW μια λιγότερο… εξεζητημένη επιλογή, αλλά μια χρήσιμη εναλλακτική για όσους θελήσουν να αποφύγουν τη χιλιοφορεμένη λύση ενός SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αποδοτικότητα έχει τον πρώτο λόγο ωστόσο εκείνοι που θα επιλέξουν να εξαργυρώσουν το πλεόνασμα ισχύος των 245 ίππων είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα βρουν απαντήσεις στο καλοζυγισμένο πλαίσιο και στο εξηλεκτρισμένο σύστημα τετρακίνησης.

Τεχνικές προδιαγραφές

Κινητήρας βενζίνης: 1.499 κ.εκ., 136 PS/4.400 σ.α.λ., 230 Nm/1.500-4.000 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας: 136 PS, 440 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 109 PS, 247 Nm
Μετάδοση: Αυτόματο 7 σχέσεων, στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 6,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 195 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: από 0,6 λτ./100 χλμ., από 15 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.386/1.824/1.576 χλστ., 2.670 χλστ. Μεταξόνιο
Βάρος: 1.825 κιλά
Χώρος αποσκευών: 406 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 48.525 ευρώ -0 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ