Μιάμιση δεκαετία μετά την αποχώρησή της από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, η Subaru βρίσκεται σε εκτεταμένες συζητήσεις με τη FIA για την επιστροφή της στο σπορ - με τη βοήθεια και της Toyota.
Η Subaru απέσυρε την εργοστασιακή της εμπλοκή από το WRC στο τέλος του 2008, με το ξεκίνημα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Μέχρι τότε στα μπάκετ των Impreza Gr.A και WRC είχαν καθίσει μυθικοί οδηγοί του σπορ, όπως οι Colin McRae, Richard Burns και Petter Solberg που έγιναν πρωταθλητές με την εταιρεία, καθώς και οι Carlos Sainz, Tommi Makinen και Juha Kankkunen.
Όμως τώρα, 15 χρόνια μετά, η ιαπωνική εταιρεία σκέφτεται σοβαρά το ενδεχόμενο να γυρίσει στο WRC, όπως αποκάλυψε ο πρόεδρος της FIA Mohammed Ben Sulayem μιλώντας σε δημοσιογράφους στο πλαίσιο της επίσκεψής του στην πατρίδα μας για το Ράλλυ Ακρόπολις, 10ο φετινό αγώνα του WRC.
BUY NOW
Ο Ben Sulayem διευκρίνισε ότι στις συζητήσεις συμβάλλει και ο Akio Toyoda, επίτιμος πρόεδρος της Toyota - η οποία θα προσφέρει τη βοήθειά της στο ενδεχόμενο επιστροφής της Subaru στο WRC κυρίως με την παροχή του κινητήρα.
Η Subaru ανήκει εν μέρει στην Toyota, και οι δύο εταιρείες έχουν συνεργαστεί στην παραγωγή κοινών αυτοκινήτων -όπως τα Toyota bZ4X / Subaru Solterra και Toyota GR86 / Subaru BRZ-, αλλά η Subaru δεν διαθέτει στη γκάμα της κινητήρα 1.6 λίτρου που χρησιμοποιείται για το υβριδικό σύστημα των αυτοκινήτων Rally1 του WRC.
«Δεν είναι μυστικό ότι είχαμε μια καλήσυνάντηση με τον κ. Akio Toyoda», είπε ο Ben Sulayem. «Τον ρώτησα τι μπορούμε να κάνουμε για να προσελκύσουμε κατασκευαστές στο WRC, και άκουσα έναν άνθρωπο που είναι παθιασμένος. Και ανέφερε τη Subaru.
Τους ανήκει ένα μερίδιο της Subaru και θα υποστηρίξουν την πρωτοβουλία της εισόδου της. Νιώθω πως ένας άνθρωπος σαν αυτόν όταν μιλάει, μιλάει με σιγουριά. Ελπίζω κάτι από όλα αυτά να αποδώσει καρπούς, αισθάνομαι ότι είναι καλό να έχουμε περισσότερους κατασκευαστές» συμπλήρωσε ο πρόεδρος της FIA.
Το αγωνιστικό πρόγραμμα της Subaru στο WRC τις δεκαετίες του 1990 και 2000 είχε αναλάβει η αγγλική Prodrive του David Richards, αλλά είναι άγνωστο αν αυτό θα ισχύσει και τώρα στην ενδεχόμενη επιστροφή της εταιρείας στο σπορ.
Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε ότι παρότι έφυγε από το WRC, η Subaru έμεινε ενεργή στα ράλι συμμετέχοντας με τις διάφορες γενιές του WRX στην Αμερική μέσω του προγράμματος Subaru Motorsports USA.
Αν μπει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι ξανά η Subaru θα είναι το τρίτο εργοστάσιο, μαζί με τις Toyota και Hyundai, καθώς η Ford απλώς υποστηρίζει το πρόγραμμα της αγγλικής M-Sport. Και η ευκαιρία για την είσοδό της θα είναι η αλλαγή των κανονισμών το 2027.
«Παρατηρώ θετικές ενδείξεις από τον πρόεδρο της Toyota στην προσπάθεια να πείσει τη Subaru να γυρίσει παρέχοντάς της τον κινητήρα, μιας και το εμπόδιο είναι αυτό. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο, αλλά με τον κινητήρα. Και υπάρχουν ενδείξεις που μας κάνουν αισιόδοξους», κατέληξε ο Ben Sulayem.