Η Cadillac μπαίνει στη Formula 1 -Πότε θα συμβεί;

Andretti Cadillac

Ο αμερικανικός γίγαντας της GM εξετάσει σοβαρά το ενδεχόμενο όχι μόνο να κατασκευάζει τους δικούς της κινητήρες της Formula 1, αλλά και να συμμετέχει στο σχεδιασμό των μονοθεσίων της ομάδας Andretti.

Η General Motors γνωστοποίησε πρόσφατα ότι παρέχει την εργοστασιακή της υποστήριξη στην προσπάθεια της Andretti να εισέλθει στη F1 ως η 11η ομάδα του σπορ, σε ανακοίνωση που έκανε από κοινού με την δεύτερη. Ωστόσο, μέχρι στιγμής τα πλάνα του αμερικανικού γίγαντα της αυτοκίνησης ήταν σχετικά ασαφή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά την υποστήριξη της GM οι άλλες 10 ομάδες του σπορ ήταν στην πλειοψηφία τους αρνητικές στο ενδεχόμενο εισόδου νέων ομάδων στο σπορ, καθώς κάτι τέτοιο σημαίνει τον περαιτέρω διαμοιρασμό των τηλεοπτικών δικαιωμάτων.

Ωστόσο, η FIA πρόσφατα ανακοίνωσε ότι ανοίγει το διαγωνισμό για την είσοδο δύο νέων ομάδων στη Formula 1. Και τα νέα ότι η εμπλοκή της General Motors (με τη θυγατρική της Cadillac) θα είναι εκτεταμένη και εις βάθος, αναμφίβολα ενισχύουν δραστικά τις ελπίδες της Andretti να εξασφαλίσει μία από τις δύο αυτές θέσεις.

Το ενδιαφέρον της GM επιβεβαιώθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο του τμήματος motorsport της εταιρείας, Eric Warren, ο οποίος μίλησε στο αγγλικό περιοδικό Autosport. Σε ερώτηση αν η Cadillac θα κατασκευάζει τους δικούς της κινητήρες, ο Warren είπε «θα μπορούσαμε, δεν μπορούμε βάσει κανονισμών το 2026 διότι οι κατασκευαστές έχουν ανακοινωθεί, συνεπώς το νωρίτερο θα είναι το 2027.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

»Είναι κάτι που εξετάζουμε. Διερευνούμε τις μονάδες ισχύος. Και η Andretti έχει έναν συνεργάτη κινητήρων με τον οποίο θα μπορούσαμε να αγωνιστούμε πολύ σύντομα». Ο Warren αναφέρεται στη Honda, με την οποία η Andretti συνεργάζεται στην αμερικανική αγωνιστική σκηνή, και η οποία κατασκευάζει των κινητήρες των Red Bull Racing και Alpha Tauri στη Formula 1.

To πρωτότυπο V-LMDh της Cadillac για τους αγώνες αντοχής και τις 24 Ώρες του LeMans
To πρωτότυπο V-LMDh της Cadillac για τους αγώνες αντοχής και τις 24 Ώρες του LeMans

Ο Αμερικανός συνέχισε λέγοντας ότι η GM επιθυμεί να εμπλακεί με την ομάδα της Andretti στη F1 όχι μόνο στην κατασκευή των κινητήρων, αλλά και στο σχεδιασμό των μονοθεσίων: «Η αλληλεπίδραση μεταξύ της Cadillac και της Andretti θα αφορά σε όλο το όχημα. Έχουμε το κίνητρο να εμπλακούμε και στο σχεδιασμό του αυτοκινήτου, σε όλη τη διαδικασία. Όχι μόνο να δώσουμε το όνομά μας σε έναν κινητήρα».

Το τελευταίο αυτό σχόλιο μοιάζει με μια αιχμή στη Ford, η οποία το Φεβρουάριο ανακοίνωσε και επίσημα ότι θα συνεργάζεται με τη Red Bull για την κατασκευή των κινητήρων Red Bull Ford Powertrains από το 2026. Οι κινητήρες αυτοί, ωστόσο, θα σχεδιάζονται και θα κατασκευάζονται στο νεότευκτο εργοστάσιο της Red Bull στο Μίλτον Κινς, και η Ford θα είναι απλώς τεχνικός συνεργάτης και χορηγός ονομασίας των μονάδων ισχύος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέραν της ειδόσου της Ford στη F1, για την Cadillac -όπως και για την Audi, που θα μπει στο σπορ την ίδια χρονιά- κομβικής σημασίας είναι οι νέοι κανονισμοί των κινητήρων που θα ισχύσουν το 2026, δίνοντας πολύ μεγαλύτερη έμφαση στην ηλεκτρική ενέργεια. Και αυτό είναι ένα πρώτης τάξεως εργαλείο για το παγκόσμιο marketing των αυτοκινητικών κολοσσών του πλανήτη.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ