To Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν έκρυβε συγκινήσεις, ανατροπές, συνεχείς εναλλαγές στην κορυφή και συγκλονιστικό φινάλε! Με τους Max Verstappen και Lewis Hamilton να χάνουν την ευκαιρία να αποκτήσουν βαθμολογικό πλεονέκτημα και τον Sergio Perez να κατακτά την πρώτη του νίκη ως οδηγός της Red Bull Racing.
Στο ξεκίνημα ήταν ο Charles Leclerc αυτός που εκμεταλλευόμενος την pole position μετά τις επίσης επεισοδιακές κατατακτήριες δοκιμές (με 4 διακοπές λόγω ατυχημάτων!), είχε τα ηνία. Όμως ο Hamilton που τον ακολουθούσε, δεν περίμενε πολύ. Στον γύρο 3 πέρασε τη Ferrari και προσπάθησε να ανοίξει το προβάδισμά του.
Αυτό δεν ήταν εύκολο αφού λίγο μετά έκανε το ίδιο ο Verstappen και σύντομα, οι δύο Red Bull ξεκίνησαν να κυνηγούν τη Mercedes. Οι Γερμανοί κάλεσαν τον πρωταθλητή για να αλλάξει λάστιχα στο γύρο 12. Στο γύρο 13 έκανε το ίδιο ο Verstappen, στο γύρο 14 έκανε το pit stop ο Perez. Αυτός ο επιπλέον χρόνος στο 6 χιλιομέτρων σιρκουί του Μπακού τους έδωσε πλεονέκτημα – επέστρεψαν και οι δύο στην πίστα μπροστά από τον Hamilton!
BUY NOW
Οι οδηγοί της αυστριακής ομάδας προσπάθησαν να ανοίξουν διαφορά αλλά το προβάδισμα μηδενίστηκε στο γύρο 31, όταν είχαμε safety car. Έφταιγε ο Lance Stroll, που κατέληξε στον τοίχο όταν είδε το πίσω αριστερά ελαστικό του να διαλύεται δίχως προφανή αιτία.
Όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας επέστρεψε στα pits και είχαμε πάλι φουλ δράση εντός πίστας, ο Verstappen άρχισε να ανεβάζει το χρονικό του προβάδισμα, με τον teammate του να κρατά δίχως πρόβλημα πίσω του τον επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή. Τέταρτος είχε ανέβει ο Sebastian Vettel με την Aston Martin, που παρότι 11ος στην εκκίνηση, είχε κερδίσει θέσεις με προσπεράσματα αλλά και μέσω στρατηγικής αφού καθυστέρησε πολύ το pit stop.
Ενώ η κατάσταση και η κατάταξη έδειχναν να έχουν σταθεροποιηθεί, ήρθε η καταστροφή για τον πρωτοπόρο Verstappen. Στο γύρο 46 από τους 51, το πίσω αριστερά ελαστικό C3 γόμας, διαλύθηκε. Όπως συνέβη και με τον Stroll. Ο Ολλανδός κατέληξε στον τοίχο ενώ έτρεχε με περισσότερα από 300 χιλιόμετρα/ώρα. Η Pirelli έκανε λόγο για θραύσματα ως πρώτη εξήγηση για τα δύο ατυχήματα αλλά θα πραγματοποιήσει πλήρη έλεγχο στα κεντρικά της.
Η μεγάλη ευθεία γέμισε θραύσματα από τη διαλυμένη Red Bull κι αυτό έφερε προσωρινή διακοπή αγώνα, με τρεις γύρους ακόμα να απομένουν. Αυτό επέτρεψε σε όλους να αλλάξουν ελαστικά – υπήρχε και μία ανησυχία σχετικά με τις δύο αστοχίες που έγιναν με την ίδια γόμα, πάνω-κάτω μετά τον ίδιο αριθμό γύρων, αν και δεν ήταν το ελαστικό στο οποίο ασκούνται τα μεγαλύτερα φορτία σε αυτή την αγωνιστική διαδρομή.
Ο Perez είχε τη νέα pole position, με τον Hamilton δίπλα του ενώ στη δεύτερη σειρά βρισκόταν ο Vettel που είχε δίπλα του τον Pierre Gasly της Scuderia AlphaTauri. Κι όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Hamilton εκκίνησε πολύ καλά, πέρασε τον Μεξικανό αλλά δεν πρόλαβε να χαρεί το προσπέρασμα.
Ο 36 ετών οδηγός, πάτησε κατά λάθος ένα διακόπτη στο τιμόνι του, που αλλάζει την κατανομή πέδησης στη W12. Πράγμα που δεν του επέτρεψε να φρενάρει σωστά στην πρώτη στροφή, συνέχισε ευθεία και παρότι απέφυγε τις μπαριέρες, έπεσε τελευταίος.
Αυτή η αναπάντεχη εξέλιξη επανέφερε τον Perez στην κορυφή και του επέτρεψε να πανηγυρίσει τη νίκη, για μόλις δεύτερη φορά στην καριέρα του. Μία επιτυχία πολύ σημαντική για την ομάδα του που αύξησε το βαθμολογικό της προβάδισμα στους 26 πόντους. Πίσω του τερμάτισε ο Vettel, στο πρώτο βάθρο της Aston Martin στην F1 ενώ το Top-3 συμπλήρωσε ο Gasly που στο τέλος χρειάστηκε να παίξει συγκλονιστική άμυνα έναντι του Leclerc. Ήταν ένα απρόσμενο βάθρο, με τρεις οδηγούς που δεν είχαν βρεθεί ξανά εκεί φέτος!
Ακολούθησαν ο Leclec και ο Lando Norris, με τις Ferrari και Mercedes να δίνουν συνέχεια στη μεγάλη μάχη που δίνουν για την τρίτη θέση σε ομαδικό επίπεδο. Έκτος ήταν ο Fernando Alonso που σημείωσε το καλύτερό του αποτέλεσμα με την Alpine. Μάλιστα κέρδισε 4 θέσεις στο συναρπαστικό φινάλε των δύο γύρων-sprint!
Η τελική κατάταξη: